αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΟ άνθρωπος που μετέτρεψε ένα δάνειο 2.000 δολαρίων σε ένα brand 90.000.000 δολαρίων

Ο άνθρωπος που μετέτρεψε ένα δάνειο 2.000 δολαρίων σε ένα brand 90.000.000 δολαρίων

Ο Chase Fisher βρήκε μια ιδέα εκατομμυρίων, ενώ ήταν μέσα σε ένα club στο Σαν Ντιέγκο το 2011. Σε εκείνη την χρονική στιγμή, ο ίδιος εξεπλάγην με το πόσοι πολλοί άνθρωποι έκαναν θετικά σχόλια για τα low-budget πράσινα γυαλιά ηλίου που φορούσε σαν αξεσουάρ. «Όλοι μου έλεγαν κάτι του στιλ: Που τα πήρες; Άφησε με να τα δοκιμάσω» σημειώνει ο επιχειρηματίας στο CNBC.

Βλέποντας αυτές τις αντιδράσεις θαυμασμού, ο Fisher αμέσως κατάλαβε ότι υπήρχε μια ανεκμετάλλευτη αγορά: Οι άνθρωποι έψαχναν για κομψά γυαλιά ηλίου που δεν θα ήταν τόσο ακριβά όσο οι μεγάλες επωνυμίες. Ήταν κάτι που έπρεπε να εξαργυρώσει.

Ο Fisher δανείστηκε 2.000 δολάρια από τον συγκάτοικο του και ξεκίνησε την εταιρεία γυαλιών ηλίου Blenders Eyewear (πήρε το όνομά της από τον Hornblend, τον δρόμο στον οποίο ζούσε τότε). Ξεκίνησε να τρέχει την ιδέα του με κάθε τρόπο: Άρχισε να πουλά τα προϊόντα του απευθείας από το σακίδιο του στην παραλία όπου εργαζόταν ως εκπαιδευτής σερφ.

Η αρχή δεν ήταν εύκολη. Ο Fisher θυμάται ότι το 2012 είχε πάει σε μια έκθεση για να πουλήσει τα γυαλιά του νεοσύστατου brand του. Έβαλε ως τιμή τα 20 δολάρια για το κάθε ζεύγος γυαλιών. Πούλησε μόλις 10 ζευγάρια γυαλιών- κάτι που φυσικά ήταν πολύ κάτω από τις προσδοκίες του. Παρά την απογοήτευση του, δεν σταμάτησε.

«Κάποιος μου είπε: ‘Ο μόνος τρόπος για να αποτύχεις είναι να σταματήσεις’», θυμάται τώρα ο Fisher.

O πεισματάρης επιχειρηματίας ξεκίνησε να μπαίνει στις πινακίδες του δρόμου για να διαφημιστεί. Πούλησε τα γυαλιά ηλίου των 20 δολαρίων σε πάρτι μπιλιάρδου, συναυλίες, φεστιβάλ ή στην παραλία ενώ έκανε μαθήματα surf. Επίσης δημιούργησε επαφές με δημοφιλείς DJ και ντόπιους μουσικούς που φορούσαν δωρεάν γυαλιά ηλίου Blenders ενώ έπαιζαν τα σετ τους.

Ο Fisher συνέχιζε να επενδύει τα χρήματα που έβγαζε στην εταιρία του. Αλλά μέχρι το καλοκαίρι του 2012 το ταμείο… στέγνωσε. Έτσι, στράφηκε στο crowdfunding. «Δεν γνωρίζαμε τίποτα σχετικά με επενδυτές», λέει ο Fisher. Και «αυτός ήταν ένας φρέσκος, νέος τρόπος να το κάνουμε» συμπληρώνει, αναφερόμενος στο crowdfunding. Ο Fisher και ο συγκάτοικος- συνεργάτη του, από τον οποίο είχε πάρει εκείνο το αρχικό δάνειο, ξεκίνησαν μια καμπάνια στην πλατφόρμα Indiegogo, 30 ημερών, όπου παρουσίασαν «φρέσκα, polarized, στιλάτα γυαλιά ηλίου».

Τελικά συγκέντρωσαν 7.000 δολάρια από περίπου 200 ανθρώπους. «Εκείνη την εποχή, ήταν τα περισσότερα χρήματα που είχα δει ποτέ. Ήταν σαν να είχα ένα εκατομμύριο δολάρια. Ένιωσα πραγματικά ότι χτύπησα το τζάκποτ», λέει ο Fisher, ο οποίος χρησιμοποίησε τα χρήματα για να κατασκευάσει περισσότερα γυαλιά ηλίου σε διαφορετικά χρώματα.

Το 2013, ο Fisher άρχισε να πειραματίζεται με τη χρήση του Instagram ως εργαλείου μάρκετινγκ, τόσο για την επικοινωνία με τους πελάτες όσο και για την επίτευξη συμφωνιών με influencers που θα αναρτούσαν εικόνες με τα γυαλιά ηλίου Blender σε αντάλλαγμα για ένα δωρεάν ζευγάρι. Το brand έγινε γρήγορα γνωστό σε μεγαλύτερο κοινό. Οι followers πολλαπλασιάστηκαν και αυτό φυσικά έφερε και άνοδο στις πωλήσεις. Σήμερα η εταιρία έχει πάνω από 500 χιλ. followers στο Instagram.

Η ιστορία επιτυχίας συνεχίστηκε ακόμα πιο έντονα. Όλο και περισσότεροι άνθρωποι θέλανε να αγοράσουν τα στιλάτα low-budget γυαλιά του Fisher. Όπως σημειώνει το CNBC, μέσα σε τρία χρόνια, τα Blenders χτύπησαν πάνω από 1 εκατομμύριο δολάρια σε έσοδα. Και τον Δεκέμβριο του 2019, η εταιρία Blenders αποτιμήθηκε στα 90 εκατομμύρια δολάρια αφού η ιταλική εταιρεία γυαλιών, ο Όμιλος Safilo, ανακοίνωσε ότι θα εξαγοράσει το 70% της εταιρίας του Fisher.

«Ήμουν προπονητής σερφ. Περνούσα εννέα ώρες την ημέρα στην παραλία παρατηρώντας τους ανθρώπους και τα ακριβά γυαλιά ηλίου που φορούσαν », λέει ο Fisher, που τώρα είναι 32 ετών. Ο ίδιος δεν μπορούσε όμως να αγοράσει ακριβά γυαλιά. Έτσι πήγε στην λύση των low-budget γυαλιών για τον εαυτό του- και φαίνεται ότι πολλοί άνθρωποι έψαχναν κάτι ανάλογο. «Δεν υπήρχε πραγματικά ένας ανταγωνιστής ή μια μάρκα που να ήταν ”ενδιάμεση”, που να προσφέρει δηλαδή ένα cool ζευγάρι γυαλιών ηλίου σε ένα εύρος τιμών προσιτό, και παράλληλα να είναι ποιοτικό και άνετο», λέει. Έτσι «αποφάσισα να βγω και να δημιουργήσω το δικό μας brand» συμπληρώνει.

Χρησιμοποίησε και το Facebook αρχικά. «Έσπευσα να βάλω fans σε μία Ομάδα στο Facebook, καλώντας αρχικά όλους τους φίλους και την οικογένειά μου», λέει ο Fisher, περιγράφοντας την πρώτη παρουσία της εταιρίας του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η οποία συγκέντρωσε 1.500 followers σε λίγους μήνες. «Πριν το καταλάβουμε, είχαμε εκατοντάδες likes και πολλούς ανθρώπους στους οποίους άρεσαν τα γυαλιά μας», τονίζει.

Και όλα ξεκίνησαν από μια ιδέα, ένα κενό στην αγορά, πολλές ώρες δουλειάς, και έναν ιδρυτή που αρνούνταν να τα παρατήσει.

 

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

2 × 3 =