αρχικηΟΙΚΟΝΟΜΙΑΑνοίγουν οι οικονομικές προσφορές για τη νέα γραμμή 4 Μετρό

Ανοίγουν οι οικονομικές προσφορές για τη νέα γραμμή 4 Μετρό

Έξι χρόνια μετά την εξαγγελία του έργου και τρία χρόνια μετά τη δημοπράτησή του, η πρώτη φάση της γραμμής 4 του μετρό, το τμήμα Άλσος Βεΐκου – Γουδή, φαίνεται να εισέρχεται στην…τελική ευθεία. Σήμερα το μεσημέρι έχει προγραμματιστεί η αποσφράγιση των οικονομικών προσφορών που έχουν καταθέσει τα δύο σχήματα που διεκδικούν το έργο προϋπολογισμού 1,8 δισ. ευρώ,  οι κοινοπραξίες των εταιρειών Άβαξ, Ghella και Alstom και Άκτωρ, Ansaldo και Hitachi.  Η εξέλιξη αυτή δεν θα ήταν εφικτή εάν τα δύο σχήματα δεν είχαν αποσύρει τις αιτήσεις ασφαλιστικών μέτρων που είχαν καταθέσει στο Συμβούλιο της Επικρατείας.

Ποια είναι όμως, τα δεδομένα του μεγαλύτερου δημόσιου, συγχρηματοδοτούμενου έργου των τελευταίων χρόνων;

Η τεχνική προσφορά του σχήματος με επικεφαλής την Άβαξ έχει συγκεντρώσει υψηλότερη βαθμολογία, σε σύγκριση με αυτή του ετέρου σχήματος. Ωστόσο, ο ορισμός του αναδόχου του έργου θα εξαρτηθεί από το ύψος της οικονομικής προσφοράς για το οποίο θα πληροφορηθεί σήμερα η επιτροπή διαγωνισμού της Αττικό Μετρό.

Αφότου η επιτροπή διαγωνισμού συντάξει το πρακτικό διενέργειας του διαγωνισμού που θα πρέπει να εγκρίνει το διοικητικό συμβούλιο της Αττικό Μετρό, τα δύο σχήματα δύνανται σε διάστημα δέκα ημερών να καταθέσουν προσφυγή στην Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών. Εν συνεχεία, σε δέκα ημέρες από την έκδοση της απόφασης της Αρχής το σχήμα που έχει έννομο συμφέρον έχει τη δυνατότητα να καταθέσει αίτηση αναστολής της εκτέλεσης της απόφασης της ΑΕΠΠ και ακύρωσής της ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας. Όπως προβλέπει ο νόμος, η αίτηση αναστολής συζητείται το αργότερο εντός 30 ημερών από την κατάθεσή της. Αφότου ξεκαθαρίσει το τοπίο όσον αφορά τις προδικαστικές προσφυγές και την άσκηση των ένδικων βοηθημάτων της αίτησης αναστολής και της αίτησης ακύρωσης, τότε η Αττικό Μετρό αναμένεται να προχωρήσει στην κήρυξη ως προσωρινού αναδόχου της κοινοπραξίας της οποίας η οικονομική προσφορά έγινε αποδεκτή (κάτι που αναμένεται να γίνει άμεσα γνωστό).

Το επόμενο βήμα περιλαμβάνει την προσκόμιση από τον προσωρινό ανάδοχο των απαιτούμενων εγγράφων (π.χ. διακήρυξη, τιμολόγιο δημοπράτησης κτλ.), προκειμένου η σύμβαση να περάσει στο στάδιο της υπογραφής. Τέλος, ακολουθεί o έλεγχος νομιμότητας της σύμβασης του έργου από το Ελεγκτικό Συνέδριο και η επικύρωσή της από το Κοινοβούλιο.   

Κατά την παραπάνω διαδρομή του διαγωνισμού μένει να φανεί εάν θα υπάρξουν ανατροπές. Ειδάλλως, ο οριστικός ανάδοχος θα εισπράξει το ποσό των 150 εκατ. ευρώ ως προκαταβολή, ενώ προτού ξεκινήσουν οι κύριες εργασίες, απαιτείται να ολοκληρωθούν οι πρόδρομες εργασίες. Για το σκοπό αυτό θα πρέπει να υπογραφεί η σύμβαση με την τεχνική εταιρεία ΕΡΕΤΒΟ που έχει ως αντικείμενο την υλοποίηση των εργασιών, διάρκειας 30 μηνών, που σχετίζονται με την μετατόπιση των δικτύων κοινής ωφέλειας, την υλοποίηση των προβλεπόμενων απαλλοτριώσεων κτλ.

Η γραμμή 4 του Μετρό

Εάν η διαδικασία της αποσφράγισης των οικονομικών προσφορών, που ξεκινάει σήμερα, ολοκληρωθεί απρόσκοπτα, θα βρίσκεται πιο κοντά από ποτέ στη γραμμή εκκίνησης. Ωστόσο, το επιβατικό κοινό θα χρειαστεί να περιμένει τουλάχιστον οκτώ χρόνια-όση είναι η συμβατική περίοδος κατασκευής της πρώτης φάσης της γραμμής 4 του μετρό- ωσότου η γραμμή Άλσος Βεΐκου – Γουδή να τεθεί σε λειτουργία. Η υλοποίηση της νέας γραμμής μήκους 12,8 χλμ., που περιλαμβάνει 15 υπόγειους σταθμούς (Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημίας, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου, Γουδή), σε περιοχές, όπως τα Εξάρχεια και το Κολωνάκι, αυξάνει το βαθμό δυσκολίας του έργου και κατ’ επέκταση του χρόνο υλοποίησής του.

Αν και διαθέτει συμβατικό χρόνο ολοκλήρωσης τα οκτώ χρόνια, εκτιμάται ότι θα απαιτηθούν περισσότερα από 10 χρόνια για την αποπεράτωση της πρώτης φάσης του έργου.

Πηγή: Capital.gr

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

17 + three =