αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΝέο trend στην Αθήνα οι μισθώσεις γραφείων ανά ημέρα ή ανά ώρα, με στιλ… Airbnb

Νέο trend στην Αθήνα οι μισθώσεις γραφείων ανά ημέρα ή ανά ώρα, με στιλ… Airbnb

Μπορεί μέχρι σήμερα οι βραχυχρόνιες μισθώσεις στην αγορά ακινήτων να είναι ταυτισμένες με τα επιπλωμένα διαμερίσματα και το Airbnb, ωστόσο πλέον, σημαντική διάδοση της εν λόγω υπηρεσίας καταγράφεται και στην αγορά γραφείων, όπου οι ανάγκες είναι εξίσου διευρυμένες και απαιτούν ευέλικτες λύσεις. Ηδη, σήμερα, στην Αθήνα λειτουργούν 20 κτίρια γραφείων που προσφέρουν μίσθωση πλήρως λειτουργικών και σύγχρονων γραφείων ανά άτομο, ανά ημέρα ή ανά ώρα.

Για παράδειγμα, ο όμιλος IWG, μέσω των σημάτων της Regus και της Spaces λειτουργεί ήδη πέντε τέτοια επιχειρηματικά κέντρα στην Αθήνα. Η Spaces εγκαινίασε τον προηγούμενο Ιούλιο το δεύτερο κέντρο ευέλικτων γραφειακών χώρων της στο κτίριο Green Plaza στο Μαρούσι, ενώ το πρώτο τέτοιο κέντρο λειτουργεί στη Στοά Τουρνικιώτη επί της οδού Ερμού. Οπως αναφέρει σε σχετική έρευνά της για την αγορά γραφείων η Arbitrage Real Estate, εταιρεία παροχής υπηρεσιών ακινήτων, η IWG σχεδιάζει την ανάπτυξη 15 νέων επιχειρηματικών κέντρων σε όλη την Ελλάδα εντός της επόμενης διετίας. Στο πλαίσιο αυτό, έχει δρομολογήσει, σε συνεργασία με την OTE Estate, την εταιρεία διαχείρισης ακινήτων του τηλεπικοινωνιακού ομίλου, την αξιοποίηση δύο ακινήτων της στην οδό Σόλωνος στην Αθήνα και στο κέντρο της Θεσσαλονίκης. Εκτός όμως από τα δύο μεγαλύτερα αστικά κέντρα, στόχος είναι η επέκταση και σε άλλες μεγάλες πόλεις της χώρας, όπως η Ρόδος, η Πάτρα, το Ηράκλειο Κρήτης και ο Βόλος.

Οπως αναφέρει η Arbitrage, «στην Ελλάδα, οι χώροι αυτοί προτιμώνται από ελεύθερους επαγγελματίες, μικρές, αναπτυσσόμενες και νεοφυείς επιχειρήσεις, επιχειρήσεις τεχνολογίας και εν γένει εταιρείες στις οποίες το σύγχρονο περιβάλλον εργασίας χαρακτηρίζει την ταυτότητά τους. Οι διαθέσιμοι χώροι απευθύνονται επίσης και σε παραρτήματα μεγάλων πολυεθνικών εταιρειών που χρειάζονται να στεγάζουν νέα και πιο καινοτόμα επιχειρηματικά τμήματα». Αντίστοιχα, η τιμολογιακή πολιτική των ευέλικτων γραφειακών χώρων βασίζεται στο εύρος των υπηρεσιών και εφαρμόζεται σε ποικίλες βάσεις, για να εξυπηρετήσει τις ανάγκες των ενδιαφερομένων. Ο υπολογισμός του αντιτίμου γίνεται βάσει ημερών, μηνών ή και ετών, ενώ εξαρτάται και από τον αριθμό των ατόμων που θα κάνουν χρήση των χώρων και το είδος των χώρων αυτών. Ενδεικτικά, στο κέντρο της Aθήνας, οι τιμές για χρήση μηνός μπορεί να κυμανθούν μεταξύ 70-350 ευρώ/μήνα/άτομο, με το κόστος να ελαττώνεται αναλογικά με το διάστημα χρήσης και τον αριθμό των χρηστών, φτάνοντας να κυμαίνεται από 5 έως 13 ευρώ/άτομο/μήνα για χρήση 24 μηνών.

Γενικά στους ευέλικτους αυτούς χώρους, παρέχονται πολλαπλές επιλογές και υπηρεσίες, όπως ατομικά γραφεία σε κοινόχρηστο χώρο, γραφεία αποκλειστικής χρήσης ή ακόμα και αυτοτελείς γραφειακοί χώροι, αίθουσες συμβουλίων, αίθουσες εκπαίδευσης, σεμιναρίων κι εκδηλώσεων, δυνατότητα σταθερής ατομικής τηλεφωνικής γραμμής, υπηρεσίες υποδοχής και γραμματειακής υποστήριξης, ακόμα και εγκατάσταση φορολογικής έδρας και επαγγελματική διεύθυνση.

Σύμφωνα με την ανάλυση της Arbitrage, η βραχυχρόνια μίσθωση εξοπλισμένων γραφείων και υπηρεσιών γραφείου αναμένεται να επιφέρει αλλαγή στον τρόπο διαχείρισης των επαγγελματικών χώρων και ως εκ τούτου και στην αγορά των σχετικών ακινήτων στην Ελλάδα. «Αναμένουμε επίσης να δημιουργήσει την ανάγκη για αντίστοιχα “έξυπνα κτίρια” σύγχρονων προδιαγραφών, κατασκευή και εξοπλισμό τελευταίας τεχνολογίας, με ολοκληρωμένες υπηρεσίες μηχανογράφησης και αξιόπιστη σύνδεση στο Διαδίκτυο, με ασφαλή αποθήκευση και διακίνηση των ηλεκτρονικών δεδομένων», συμπληρώνουν οι αναλυτές.

Πηγή: Καθημερινή

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

4 × five =