Ζούμε στην εποχή που (σχεδόν) όλοι έχουν παρουσία στα social media. Και δεν είναι κακό. Ειδικά αν είσαι επιχειρηματίας, startupper ή freelancer. Στα social media θα αναπτύξεις το κοινό που θα σε ακολουθεί, θα αλληλεπιδράς μαζί του, και φυσικά θα ενημερώνεις για τις νέες υπηρεσίες και τα προϊόντα σου. Η ιδανικότερη πλατφόρμα, που αφορά το μεγαλύτερο κοινό αυτή τη στιγμή, είναι το Facebook.
Ωστόσο η social διαδρομή δεν είναι εύκολη. Το αμερικανικό hootsuite παραθέτει μάλιστα 3 μύθους που κυκλοφορούν και -αν τους πιστεύεις- είναι σίγουρο ότι σε εμποδίζουν από το να φτάσεις στην επιτυχία στo Facebook.
1# «Μεγαλύτερο κοινό, καλύτερα αποτελέσματα»
Ναι, είναι καλό να έχεις μεγάλο κοινό. Να έχεις π.χ. πολλά Likes σε μια FB Page. Αλλά εδώ υπάρχει ένα σημαντικό στοιχείο: Τι κοινό έχεις μαζέψει. Αν συγκεντρώσεις αμέτρητους «άσχετους» χρήστες, τότε θα καταλήξεις να πληρώνεις πολλά, και να έχεις μηδενικά αποτελέσματα και αλληλεπιδράσεις.
2# «Μεγάλο μπάτζετ, καλή απόδοση»
Επίσης μισή αλήθεια. Μπορεί τα χρήματα να είναι απαραίτητα για να «τρέξεις» κάποιες διαδικασίες πιο γρήγορα, ωστόσο αν δεν κινηθείς σωστά μπορεί να τα πετάξεις σε ένα… social πηγάδι. Αν το κοινό σου δεν αλληλεπιδρά με ένα post, δεν θα αλλάξουν πολλά αν «επενδύσεις» ένα κάρο χρήματα σε αυτό το post. Πάνω ακόμα κι από τα χρήματα, υπάρχει κάτι άλλο που μετρά: Η εστίαση.
3# «Πρέπει να κάνεις boost κάθε post»
Μπορεί το κουμπί για τις «χορηγούμενες» αναρτήσεις να μοιάζει δελεαστικό, όμως δεν χρειάζεται να το πατάς κάθε φορά. Δεν είναι όλα τα posts ιδανικά για να γίνουν «χορηγούμενα». Πριν κάνεις κάτι τέτοιο, σκέψου τι στόχους θέλεις να πετύχεις με την συγκεκριμένη κίνηση. Θεωρείς π.χ. ότι το συγκεκριμένο post θα σου φέρει πωλήσεις μέσω του site σου; ‘Η μήπως θα σου φέρει περισσότερα likes στην FB Page σου; Δες πρώτα τους στόχου.