Tο 50% των ελληνικών εταιρειών είναι διατεθειμένο να πληρώσει περισσότερα για να προσελκύσει τα κατάλληλα ταλέντα, ενώ το 33% αυτών μπορεί να πληρώσει ακόμα και πάνω από 16% του μέσου όρου της αγοράς.
Αυτό είναι το βασικό συμπέρασμα της πρώτης ετήσιας έρευνας τάσεων προσέλκυσης και επιλογής προσωπικού που διενεργήθηκε από την Adecco Ελλάδας σε συνεργασία με το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα στη Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Πρωτοπόρες σε αυτή την τάση έρχονται οι μεσαίες και μικρές επιχειρήσεις, 41%-42% των οποίων δηλώνουν πως θα πλήρωναν ποσά μεγαλύτερα κατά 16% και άνω του μέσου όρου για να προσελκύσουν τα ταλέντα. Οι μεγαλύτερες εταιρείες είναι πιο συγκρατημένες: λόγω ονόματος και σταθερότητας φαίνεται πως θεωρούν ότι μπορούν να προσελκύσουν ταλέντα χωρίς να ξεφύγουν από τον μέσο όρο της αγοράς. Ανεξαρτήτως μεγέθους εταιρείας πάντως, στα τμήματα Πληροφορικής, Πωλήσεων και Ανάπτυξης Αγοράς, οι εταιρείες στην πλειονότητά τους προτίθενται να πληρώσουν περισσότερο για να προσελκύσουν τα κατάλληλα στελέχη.
Στην επιλογή ανθρωπίνου δυναμικού, οι παραδοσιακές στρατηγικές που ακολουθούν οι εταιρείες, όπως η προσωπική συνέντευξη βάσει βιογραφικού ή βάσει δεξιοτήτων, εξακολουθούν να βρίσκονται στην κορυφή των επιλογών τους με ποσοστά που φτάνουν το 80% και 78% αντίστοιχα. Ωστόσο, οι εταιρείες φαίνεται πως εμπλουτίζουν τις μεθόδους τους με σύγχρονα μέσα που αξιοποιούν την τεχνολογία, όπως για παράδειγμα η διενέργεια συνεντεύξεων με τη χρήση πολυμέσων.
Αναφορικά με τις επιλογές των εργαζομένων, η συντριπτική πλειονότητα των συμμετεχόντων (84%) αποχωρεί από μια εταιρεία λόγω οικονομικών παραγόντων, ενώ λόγοι όπως η επαγγελματική εξέλιξη και η σχέση με τον προϊστάμενο βρίσκονται στη δεύτερη και στην τρίτη θέση αντίστοιχα (66% και 54%).
Από την πλευρά των εταιρειών, σε ποσοστό 32% είναι διατεθειμένες να πληρώσουν περισσότερα από τον μέσο όρο της αγοράς, ώστε να κρατήσουν τα ταλέντα τους, ενώ το 22% των εταιρειών που συμμετείχαν στην έρευνα είναι διατεθειμένο να δώσει αμοιβές μεγαλύτερες κατά 15% και πάνω του μέσου όρου της αγοράς. Φαίνεται έτσι, ότι οι επιχειρήσεις δίνουν υψηλότερες αμοιβές για την προσέλκυση παρά για τη διακράτηση των εργαζομένων.