αρχικηΟΙΚΟΝΟΜΙΑTα τέσσερα οδικά έργα €1 δισ. που δημοπρατούνται τον Φεβρουάριο (και ποιοι τα διεκδικούν)

Tα τέσσερα οδικά έργα €1 δισ. που δημοπρατούνται τον Φεβρουάριο (και ποιοι τα διεκδικούν)

Με την συμμετοχή των μεγάλων κατασκευαστικών Ομίλων και συμπράξεις – έκπληξη ξεκινούν οι διαγωνισμοί εντός των επόμενων ημερών, για 4 μεγάλα οδικά έργα της χώρας. Πρόκειται για την την Παράκαμψη Χαλκίδας και Ψαχνών, τη σύνδεση της Λεωφόρου Κύμης με τον ΠΑΘΕ, το Μπράλος – Άμφισσα και το Νεάπολη – Αγ. Νικόλαος του ΒΟΑΚ, συνολικού προϋπολογισμού 1 δισ. ευρώ.

ια τις 15 Φεβρουαρίου έχει προγραμματιστεί ο διαγωνισμός για το οδικό έργο Μπράλος-Aμφισσα, προϋπολογισμού 285 εκατ. ευρώ. 

Το αντικείµενο του έργου “Οδικό τµήµα “Μπράλος – Άµφισσα” του διαγώνιου άξονα ΛαµίαΙτέα – Αντίρριο” αφορά στην κατασκευή του οδικού τµήµατος από το Μπράλο µέχρι την Αρχή παράκαµψης Γραβιάς (χ.θ.0+000 έως 7+300) και του οδικού τµήµατος µετά το τέλος της Παράκαµψης Γραβιάς (από χ.θ. 13+600) έως την Άµφισσα (χ.θ. 30+700), µήκους περίπου 25χλµ.

Με την ολοκλήρωση του θα μπορεί κάποιος να μετακινείται από την περιοχή της Λαμίας στην Πάτρα χωρίς να περνά από την Αττική και την Κορινθία, σε περίπου 80 λεπτά.

Για τις 22 Φεβρουαρίου έχει οριστεί ο διαγωνισμός του τμήματος του ΒΟΑΚ, “Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος”, ένα έργο μήκους 14 χιλιομέτρων και προϋπολογισμού 186 εκατ. ευρώ.

Σκοπός του έργου είναι η λειτουργική αναβάθµιση, βελτίωση και εκσυγχρονισµός του οδικού τµήµατος του ΒΟΑΚ για την αύξηση της ασφάλειας των
σηµερινών και µελλοντικών µετακινήσεων και την περαιτέρω ανάπτυξη της Κρήτης. 

Η χρηματοδότηση του καλύπτεται εν μέρει από το Ταμείο Ανάκαμψης αλλά και από πόρους του ΕΣΠΑ 2021-2027. 

Το έργο αφορά στη μελέτη και κατασκευή των έργων βελτίωσης του τμήματος “Νεάπολη-Άγ. Νικόλαος” του ΒΟΑΚ, με διαπλάτυνση της υφιστάμενης οδού, συνολικού μήκους 14,00 χλμ., και τη μετατροπή του σε αυτοκινητόδρομο.

Το συγκεκριμένο τμήμα αποτελεί τη συνέχεια προς τα ανατολικά του τμήματος “Χερσόνησος-Νεάπολη”, θα υλοποιηθεί με βελτίωση της διατομής και της γεωμετρίας της υφιστάμενης σήμερα ΝΕΟ Νεάπολη-Άγ. Νικόλαος και αποτελεί μέρος του συνολικού έργου του ΒΟΑΚ, που αναπτύσσεται σε μήκος περίπου 300 χλμ. και εκτείνεται από την Κίσσαμο μέχρι τη Σητεία.

Την ίδια ημέρα θα πραγματοποιηθεί επίσης ο διαγωνισμός για την Παράκαμψη Χαλκίδας και Παράκαμψης Ψαχνών, συνολικού προϋπολογισμού 210 εκατ ευρώ. που αποσκοπεί στη βελτίωση της σύνδεσης της Αθήνας και της Χαλκίδας με τη βόρεια Εύβοια, στην αποσυμφόρηση του αστικού ιστού της Χαλκίδας, της Ν. Αρτάκης και των Ψαχνών με την διερχόμενη κυκλοφορία να διοχετεύεται στη νέα οδό και στην απόδοση στην κυκλοφορία ενός ενιαίου και ασφαλούς οδικού άξονα.

Τέλος στις 22 Φεβρουαρίου θα κατατεθούν και οι προσφορές για την επέκταση της Κύμης (το τμήμα από την Αττική Οδό έως τον Ανισόπεδο Κόμβο της Εθνικής Οδού). Το έργο,προύπολογισμού 434 εκατ. ευρώ αφορά στην μελέτη και κατασκευή οδικού άξονα διατομής κλειστού αυτοκινητοδρόμου, συνολικού μήκους περίπου 3,8 χλμ.(σε 4,2 χλμ μαζί με την προαίρεση).

Το έργο θα μελετηθεί, θα εκτελεστεί μέσα στα διοικητικά όρια των Δήμων Πεύκης και Λυκόβρυσης του Ν. Αττικής. 

Η επέκταση της λεωφόρου Κύμης έως την εθνική οδό αναμένεται να αποσυμφορήσει το δίκτυο των τριών παραπάνω δήμων, να διευκολύνει την πρόσβαση πολλών περιοχών των βορείων προαστίων στην Εθνική Οδό.

Πηγή: Capital.gr

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

16 − ten =