αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΗ «αθόρυβη» δεξιότητα που μπορεί να σε κάνει επιτυχημένο στη δουλειά σου- Τι λέει μια ψυχολόγος που καθοδηγεί άτομα υψηλών επιδόσεων

Η «αθόρυβη» δεξιότητα που μπορεί να σε κάνει επιτυχημένο στη δουλειά σου- Τι λέει μια ψυχολόγος που καθοδηγεί άτομα υψηλών επιδόσεων

Εκατομμυριούχοι και Διευθύνοντες Σύμβουλοι υποστηρίζουν τη σημασία του να είσαι παραγωγικός, οργανωμένος και να εργάζεσαι… 24 ώρες το 24ωρο για να χτίσεις μια επιτυχημένη καριέρα.

Ωστόσο, υπάρχει μια διαφορετική δεξιότητα που δίνει στους επιτυχημένους ανθρώπους ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στον εργασιακό χώρο – το να είσαι καλός ακροατής, λέει στο CNBC η Sarah Sarkis, ψυχολόγος και senior director of performance psychology της Exos.

Μέσα από την εταιρία της, καθοδηγεί στελέχη εταιριών του Fortune 100. Αυτό που ξεχωρίζει τους ανθρώπους με υψηλές επιδόσεις από όλους τους άλλους, ανακάλυψε η Sarkis, είναι ότι διαπρέπουν στην επικοινωνία — και η ενεργητική ακρόαση είναι «ένα σημαντικό, υποτιμημένο» μέρος αυτού, λέει.

«Λίγοι άνθρωποι ξέρουν πώς να είναι πλήρως παρόντες σε μια συζήτηση και να ανταποκρίνονται στοχαστικά σε αυτά που λέει ένας άλλος», προσθέτει.

Αντίθετα, οι περισσότεροι άνθρωποι πέφτουν στην παγίδα να ακούνε χωρίς… να ακούνε την οπτική του άλλου.

Εδώ, η ψυχολόγος παραθέτει στρατηγικές για να γίνεις καλύτερος ακροατής στη δουλειά:

Γνωρίστε τα δυνατά και τα αδύνατα σημεία σας

Πρώτα, πρέπει να καταλάβετε πόσο καλά ακούτε. Η Sarkis συνιστά να ρωτήσετε τρεις έμπιστους συναδέλφους, μέντορες ή φίλους πώς ενεργείτε συνήθως στις συνομιλίες.

Ρωτήστε τους πώς τους κάνετε να νιώθουν όταν είστε στα καλύτερά σας και όταν είστε στα χειρότερα σας (π.χ. αγχωμένοι ή ταραγμένοι).

Οι καλοί ακροατές έχουν θετικό αντίκτυπο στο πώς νιώθουν οι άνθρωποι αφού τους μιλήσουν, εξηγεί η Sarkis, και αυτές οι απαντήσεις μπορούν να σας βοηθήσουν να μετρήσετε πόσο κοντά ή μακριά είστε σε αυτόν τον στόχο.

Εξασκηθείτε χρησιμοποιώντας δεξιότητες αντανακλαστικής ακρόασης

Κατά τη διάρκεια της επόμενης συνομιλίας σας με έναν συνάδελφο ή πελάτη, εξασκηθείτε στην αντανακλαστική ακρόαση: Συνοψίστε αυτά που ακούτε και ρωτήστε το άλλο άτομο εάν αυτή είναι μια ακριβής σύνοψη αυτού που μόλις είπε.

Εάν δεν είναι, η ψυχολόγος προτείνει να τους ζητηθεί να διευκρινίσουν.

«Η αντανακλαστική ακρόαση μας επιτρέπει να ακούμε και να λαμβάνουμε αυτό που λέγεται με μικρότερη ατζέντα», λέει. «Δείχνει επίσης ότι είστε συμπονετικοί και ενδιαφέρεστε πραγματικά για το τι σκέφτονται οι άλλοι».

Μείνετε περίεργοι

Εάν αφήνετε χώρο κατά τη διάρκεια μιας συνομιλίας ή δεν καταλαβαίνετε τι λέει κάποιος, κάντε ερωτήσεις ανοιχτού τύπου, όπως:

Πώς μπορώ να σας βοηθήσω σε αυτό;
Μπορείτε να μου δώσετε ένα παράδειγμα;
Πώς αισθάνεστε για αυτή την κατάσταση;

Αυτό σας βοηθά να χτίσετε μια σχέση και εμπιστοσύνη με το άλλο άτομο, λέει η Sarkis. Δείχνει επίσης ότι είστε ανοιχτοί σε σχόλια και πρόθυμοι να μάθετε από αυτούς.

Το να γίνεις καλύτερος ακροατής θέλει εξάσκηση και υπομονή, αλλά μόλις το καταφέρεις, «είναι σαν να έχεις μια υπερδύναμη», λέει η ψυχολόγος. «Υπάρχουν πολλά περισσότερα που μπορείτε να πετύχετε όταν οι άνθρωποι με τους οποίους συνεργάζεστε αισθάνονται ότι τους βλέπουν, τους ακούνε και τους υποστηρίζουν», εξηγεί.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

5 × 3 =