αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΤα digital success stories που είναι υπαρκτά στην Ελλάδα και 2 σκληρές αλήθειες πίσω από αυτά | Του Γιάννη Μπελεγρίνη

Τα digital success stories που είναι υπαρκτά στην Ελλάδα και 2 σκληρές αλήθειες πίσω από αυτά | Του Γιάννη Μπελεγρίνη

Ο Konilo είναι ένας Έλληνας Youtuber, από τους «παλιούς». Από αυτούς που ξεκίνησαν πρώτοι στην Ελλάδα να φτιάχνουν βιντεάκια και σιγά- σιγά να έχουν μεγάλη απήχηση. Δεν τον γνωρίζω προσωπικά τον συγκεκριμένο άνθρωπο, όμως τον ξέρω μέσα από τα βίντεο του, όλα αυτά τα χρόνια.

Την Παρασκευή, έτυχε να διαβάσω μια συνέντευξη του στο γνωστό site Oneman. Εκεί μιλά για διάφορα πράγματα. Αξίζει όμως, κατά την ταπεινή μου γνώμη, να μείνουμε σε 3 πράγματα. Από τα οποία βγαίνουν χρήσιμα συμπεράσματα.

Καταρχήν, ο ίδιος έχει σπουδάσει στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Κι όμως, η δουλειά του είναι Youtuber. Δεν το λέω για κακό. Το αντίθετο. Πρέπει να καταλάβουμε ότι είμαστε στο 2017. Να δούμε τα δεδομένα της εποχής και να εστιάσουμε στα νέα επαγγέλματα που δημιουργούνται. Όπως ο Youtuber ή o Blogger. Ναι, αυτά τα δύο μπορούν να είναι κανονικά επαγγέλματα. Δεν είναι εύκολο, μη βιάζεστε. Και αυτό είναι το δεύτερο πράγμα στο οποίο πρέπει να εστιάσουμε. Είναι μια από τις 2 σκληρές αλήθειες που θα δούμε.

«Καθόμουν άπειρες ώρες, ολόκληρα βράδια πάνω απ’ τη μονταζιέρα και έκανα μοντάζ έως ότου βγάλω ένα καλό αποτέλεσμα», λέει ο Konilo στη συνέντευξη του.

Χτες, έτυχε να έχουμε και εδώ στο It’s Possible μια παρόμοια συνέντευξη. Με την travel blogger, Jelena Matic. Πρόκειται για μια κοπέλα από τη Σερβία, που ήρθε στην Ελλάδα, μένει πλέον μόνιμα εδώ και έχει δημιουργήσει το blog «Serbian Girl in Greece». Όταν την ρώτησα για το αν το blogging μπορεί να είναι το βασικό επάγγελμα κάποιου, απάντησε: «Απολύτως. Βλέπω το blog σαν μια μικρή επιχείρηση. Χρειάζεται πολλή δουλειά, αφοσίωση και θυσίες». Όλη η αλήθεια, μέσα σε μια φράση. Η επιτυχία μπορεί να έρθει, αλλά χρειάζεται δουλειά.

Πάμε στο τρίτο πράγμα (και δεύτερη σκληρή αλήθεια), στο οποίο πρέπει να σταθούμε από τα όσα είπε ο Konilo. «Πλέον, στην Ελλάδα ένας δημιουργός έχει τη δυνατότητα να ζήσει απ’ τα χρήματα που βγάζει απ’ το Youtube. Όμως, είναι μετρημένοι στα δάκτυλα αυτοί που τα έχουν καταφέρει». Δείτε τα λεγόμενα του με προσοχή. Λέει ξεκάθαρα ότι κάποιος στην Ελλάδα μπορεί να είναι επαγγελματίας Youtuber, αλλά ελάχιστοι τα έχουν καταφέρει.

Θα το θέσω αλλιώς, πέρα από το digital πεδίο. Προσωπικά αποφοίτησα από ιδιωτική σχολή δημοσιογραφίας το 2010. Σε εκείνη την «φουρνιά» πρέπει να είχαν βγει από τη σχολή, περίπου 300 νέοι εν δυνάμει δημοσιογράφοι. Από όλα τα δημοσιογραφικά τμήματα που είχε η σχολή. Ξέρετε πόσοι ασχολούνται σήμερα με το επάγγελμα; Κάπου στους  5-6. Μπορεί να λέω και πολλούς. Συμπέρασμα: Για να γίνεις λοιπόν επαγγελματίας δημοσιογράφος στην Ελλάδα, πρέπει να είσαι μέσα στους 5-6 από τους 300. Το ίδιο ισχύει π.χ. και στις σχολές νομικής ή των φιλολόγων. Πόσοι βγαίνουν από τις σχολές και πόσοι καταφέρνουν τελικά να κάνουν τη δουλειά και να πετύχουν;

Έτσι είναι τα πράγματα και στους Youtubers ή Bloggers. Δεν αρκεί να φτιάξεις ένα fashion blog. Πρέπει να φτιάξεις το καλύτερο fashion blog. Για να ξεχωρίσεις, να γίνεις γνωστός και να έχεις έσοδα. Δεν αρκεί απλά να γίνεις Youtuber και να ανεβάζεις βιντεάκια που τα βλέπουν 100 άτομα. Πρέπει να γίνεις ένας από τους καλύτερους. Και κάθε βίντεο σου να προσελκύει πάρα πολλούς θεατές. Δεν αρκεί να φτιάξεις ένα ενημερωτικό site για cinema. Πρέπει να φτιάξεις το καλύτερο ενημερωτικό site για cinema, έτσι ώστε να είναι πετυχημένο στο business κομμάτι του.

Είναι σαν να τρέχεις σε έναν μαραθώνιο. Εκεί τρέχουν π.χ. 40 αθλητές. Αν βγεις 15ος ή 9ος, κανείς δεν θα ασχοληθεί μαζί σου και ελάχιστοι θα σε θυμούνται μετά από λίγο καιρό. Στόχος είναι να βγεις πρώτος. Τότε η επιτυχία θα είναι εντυπωσιακή και δεν θα αμφισβητείται.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

twenty + five =