αρχικηΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣΜια ελληνική startup θέλει να γίνει το «Booking των Κλινικών». Η συνιδρύτρια μιλά στο It’s Possible

Μια ελληνική startup θέλει να γίνει το «Booking των Κλινικών». Η συνιδρύτρια μιλά στο It’s Possible

Τι μπορεί να συμβεί αν συνεργαστούν τρεις μηχανικοί με εμπειρία στον επιχειρηματικό κόσμο, δύο νέοι γιατροί που βρίσκονται στα πρώτα τους επαγγελματικά βήματα, ένας πρώην CEO μεγάλων ελληνικών ιδιωτικών Κλινικών και ένας IT expert με χρόνια εμπειρία στο web development; Να φτιαχτεί μια startup! Και όλα ξεκίνησαν όταν εντοπίστηκε ένα πρόβλημα: Η έλλειψη ενός εργαλείου που θα συγκρίνει τιμές και υπηρεσίες ανάμεσα στις Κλινικές. Κάπως έτσι γεννήθηκε η BookingClinic, με στόχο να κάνει την ζωή των ασθενών λίγο πιο εύκολη.

Η συνιδρύτρια της εταιρίας, Βασιλεία Χατζηστεργίου μιλά στο It’s Possible για το τι ακριβώς κάνει το project τους, ποια ήταν τα πρώτα σχόλια όταν ανακοίνωσαν την ιδέα στους φίλους τους, ενώ περιγράφει και το πως είναι το 24ωρο ενός startupper.

Με τι ασχολούσασταν επαγγελματικά πριν ξεκινήσετε το δικό σας project και πως φτάσατε στην ιδέα για την πλατφόρμα σας;

Η ομάδα μας αποτελείται από μέλη με πολυετή εμπειρία στον τομέα των επιχειρήσεων και του business όσο και στον τομέα της υγείας και συνδυάζει τη μακρόχρονη εργασιακή εμπειρία με τον νεανικό ενθουσιασμό και αφοσίωση. Αποτελείται από τρεις μηχανικούς με εμπειρία στον επιχειρηματικό κόσμο, δύο νέους γιατρούς που βρίσκονται στα πρώτα τους επαγγελματικά βήματα, έναν πρώην CEO μεγάλων ελληνικών ιδιωτικών Κλινικών και έναν IT expert με χρόνια εμπειρία στο web development.

Η ιδέα της BookingClinic γεννήθηκε μέσα από ένα πραγματικό περιστατικό, όταν ένα αγαπημένο πρόσωπο χρειάστηκε να νοσηλευτεί για μια δύσκολη και πολύ ακριβή επέμβαση. Τότε διαπιστώσαμε ότι αυτό που θεωρούμε δεδομένο για όλα τα υπόλοιπα, ότι μπορούμε δηλαδή να βρούμε κάθε πληροφορία που αναζητούμε στο διαδίκτυο, να συγκρίνουμε, να επιλέξουμε, να αξιολογήσουμε, προϊόντα και υπηρεσίες, δεν ίσχυε για την περίπτωση των Κλινικών και των ιατρικών υπηρεσιών τους.

Η αναζήτηση πληροφοριών σχετικά με το ποιες Κλινικές παρέχουν μια θεραπεία, με ποιους γιατρούς, με τί εμπειρία και εξειδίκευση, με ποιες καινοτόμες μεθόδους, με τί υπηρεσίες φιλοξενίας, με τί αξιολογήσεις και κυρίως με ποιο συνολικό κόστος, είναι κάτι που δεν υπήρχε διαθέσιμο για τον ασθενή.

Μέχρι σήμερα, ο ασθενής που μαθαίνει ότι πρέπει να νοσηλευτεί για μια θεραπεία θα αναζητήσει πληροφορίες από τον εκάστοτε γιατρό, από συγγενείς και φίλους, περιοριζόμενος σε ένα στενό εύρος επιλογών, δαπανώντας χρόνο και χρήμα και συχνά θα καταλήξει να αποφασίσει χωρίς να έχει στη διάθεσή του βασικά στοιχεία όπως το συνολικό τελικό κόστος. Αυτή την ανάγκη έρχεται να καλύψει η BookingClinic.

Ποια ήταν τα πρώτα σχόλια από φίλους και γνωστούς, μόλις τους ανακοινώσατε ότι θα ξεκινήσετε κάτι δικό σας στην Ελλάδα, μέσα σε μια δύσκολη οικονομική συγκυρία;

Όταν μοιραστήκαμε τις σκέψεις μας με τα άτομα του περιβάλλοντός μας δεχθήκαμε πολλές διαφορετικές αντιδράσεις οι οποίες μας βοήθησαν να δούμε σφαιρικά την ιδέα που τότε είχε γεννηθεί.

Υπήρξαν σχόλια πιο επιφυλακτικά και συγκρατημένα που μας οδήγησαν στο να σκεφτούμε σε βάθος και να αναδιαμορφώσουμε κάποιες πτυχές της αρχικής ιδέα ώστε να βελτιωθεί ανάλογα με τις ανάγκες και τα “θέλω” του καταναλωτή. Τα περισσότερα άτομα όμως με τα οποία μοιραστήκαμε την ιδέα μας, ακόμα και στα πολύ αρχικά βήματα, την αντιμετώπισαν με μεγάλο ενθουσιασμό και ως μία μελλοντική επιχείρηση που θα βάλει τις Κλινικές μέσα στο e-market και θα δημιουργήσει και σε αυτόν τον τομέα την αμεσότητα και τη διαφάνεια που τόσο έχουμε συνηθίσει σε όλες τις άλλες μας δραστηριότητες.

Τι ακριβώς κάνει η πλατφόρμα σας;

Η Bookingclinic.com είναι μια διεθνής πλατφόρμα που δημιουργήθηκε για να εξυπηρετήσει τον ασθενή που αναζητά νοσηλεία σε μία Κλινική/Ιατρικό Κέντρο, μια βραχύχρονη θεραπεία χωρίς διαμονή σε Κλινική, ένα πρόγραμμα αποκατάστασης ή ένα διαγνωστικό πακέτο. Πρόκειται για μια εύκολη και φιλική πλατφόρμα που παρέχει αξιόπιστες και διαφανείς πληροφορίες προκειμένου ο χρήστης να Αναζητήσει, να Συγκρίνει και τελικά να κάνει ο ίδιος ηλεκτρονική Κράτηση της θεραπείας του στην καλύτερη Κλινική με την καλύτερη τιμή, εξοικονομώντας χρόνο και χρήμα. Παρέχει έτσι πρόσβαση σε Κλινικές υψηλού κύρους στη χώρα του ασθενούς, αλλά και εκτός συνόρων.

Ταυτόχρονα, οι Κλινικές και τα Ιατρικά Κέντρα αποκτούν θέση στο e-market και προσελκύουν εύκολα, χωρίς κόστος, ασθενείς εντός και εκτός συνόρων, προβάλλουν παγκόσμια τις υπηρεσίες και τα ανταγωνιστικά τους πλεονεκτήματα και αποκτούν ένα νέο κανάλι απευθείας προσέλκυσης ασθενών. Επίσης, αυξάνουν το ποσοστό των ιδιωτών ασθενών, λαμβάνουν στοιχεία ικανοποίησης και γενικότερα βελτιώνουν τις υπηρεσίες τους και τη θέση τους σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Ταυτόχρονα, αποκτούν πρόσβαση, χωρίς κανένα κόστος, στο τεράστιο δυναμικό του ιατρικού τουρισμού.

Πως είναι μια εργάσιμη ημέρα ενός startupper; Από το πρωί που ξυπνάει, μέχρι το βράδυ. Και επίσης θα ήθελα να ρωτήσω αν υπάρχει τελικά καθόλου ελεύθερος χρόνος μετά από όλα αυτά

Η BookingClinic αποτελεί αδιαμφισβήτητα μια μεγάλη πρόκληση με αρκετές δοκιμασίες καθημερινά καθώς επεμβαίνει σε μία μέχρι σήμερα παραδοσιακή αγορά, την αγορά της Υγείας, και προσφέρει μία νέα υπηρεσία που αναβαθμίζει τα δεδομένα και τις συνήθειες ασθενών και Κλινικών. Έτσι, είναι απαραίτητο να εστιάζουμε καθημερινά στην επέκταση του δικτύου των συνεργατών μας, στη διαρκή βελτίωση του υλικού της πλατφόρμα μας, στη συνεχή αναβάθμιση των online υπηρεσιών αλλά και σε πολλούς άλλους τομείς όπως οι νέες συνεργασίες.

Η δουλειά ενός start-upper απαιτεί μεγάλη αφοσίωση και θα μπορούσαμε να πούμε ότι δεν σταματάει ποτέ καθώς συνέχεια γεννιούνται νέες ιδέες. Ταυτόχρονα, ο ρυθμός εξέλιξης μιας νεοφυούς επιχείρησης είναι ταχύς και απαιτεί σοβαρή δέσμευση από όλα τα μέλη της ομάδας.

Παρ’όλα αυτά, η εφαρμογή μίας ιδέας που έχει γεννηθεί μέσα από μία πραγματική ανάγκη και έχει δημιουργηθεί βήμα προς βήμα από λίγα άτομα που πιστεύουν σε αυτή, αποτελεί ευχαρίστηση, προσωπικό πάθος και δημιουργεί διαρκώς ενθουσιασμό που υπερκαλύπτει την πιθανή κούραση και τις απογοητεύσεις.

Ποιο είναι, κατά την γνώμη σας, το μεγαλύτερο θετικό στο ελληνικό startup οικοσύστημα και ποιο το μεγαλύτερο αρνητικό;

Είναι γεγονός, πως σήμερα στην Ελλάδα υπάρχουν πολλά αξιόλογα νέα άτομα, με ικανότητες και δυνατότητες, όρεξη και επιμονή που καταφέρνουν να προχωρήσουν και να καινοτομήσουν σε ένα περιβάλλον που είναι αντίξοο. Οι ελληνικές start-ups αποδεικνύουν πως παραμένουν δημιουργικές και δραστήριες και έχουν όλες τις δυνατότητες να ανατρέψουν την αγορά, να δημιουργήσουν νέες ευκαιρίες και θέσεις εργασίας και να διαπρέψουν σε μία εποχή που βάζει πολλαπλά εμπόδια στους νέους επιχειρηματίες.

Το μεγαλύτερο αρνητικό που οι νεοφυείς επιχειρήσεις στην Ελλάδα καλούνται να ξεπεράσουν είναι η κρίση που οδηγεί στη γενικότερη έλλειψη ενδιαφέροντος για το θετικό πρόσημο που μπορούν να δημιουργήσουν. Δυστυχώς, το περιβάλλον είναι αντίξοο και θέτει πολλαπλά εμπόδια σε κάθε νέο που επιχειρεί να ξεκινήσει μια καινούργια επιχείρηση, μεταξύ των οποίων οι φορολογικές συνθήκες και οι δυσκολίες στην εύρεση χρηματοδότησης. Έτσι, απαιτείται μεγάλη επιμονή και αντοχή στις δυσκολίες και τα εμπόδια που προκύπτουν αλλά κυρίως δέσμευση και αφοσίωση σε αυτό που κάνει η κάθε start-up.

Η πλατφόρμα σας θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι κάτι σαν το «Βοοking της Υγείας». Έχετε μελετήσεις τα μοντέλα τέτοιων κολοσσών σαν το Booking; Κι αν έχετε πάρει ενδεχομένως ιδέες από εκεί

Αρκετοί μας έχουν παρομοιάσει με την “Booking των Κλινικών” και σίγουρα αυτός είναι ο σκοπός μας. Να εφαρμόσουμε δηλαδή, την ευκολία και την αμεσότητα στην κράτηση αλλά και να συγκεντρώσουμε συγκριτικές και ολοκληρωμένες πληροφοριες σε μία πλατφόρμα ώστε να εξυπηρετείται ο ασθενής που επιθυμεί να ακολουθήσει μια θεραπεία σε κάποια ιδιωτική Κλινική ή Ιατρικό Κέντρο εντός ή εκτός Ελλάδας.

Έτσι, μελετήσαμε αναλυτικά τη λειτουργία τέτοιων ιστοσελίδων με στόχο να δημιουργήσουμε μία ανάλογη πλατφόρμα ως προς τη φιλικότητα και την απλότητα που παρουσιάζει για τον χρήστη. Θελήσαμε να δημιουργήσουμε ένα customer journey με λίγα, απλά βήματα το οποίο έχει χρησιμοποιήσει πολλές φορές στο παρελθόν για να κλείσει πχ: ένα ξενοδοχείο, κάτι με το οποίο είναι πλήρως εξοικειωμένος. Συνέχεια όμως αναζητούμε νέες ιδέες που διευκολύνουν τον χρήστη, βελτιώνουν ακόμα παραπάνω την εμπειρία του και προσφέρουν νέες υπηρεσίες. Συνεπώς, παρακολουθούμε τις τάσεις, τις απαιτήσεις και τις ανάγκες των καταναλωτών στον τομέα της υγείας και του ιατρικού τουρισμού διαρκώς.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

8 − four =