αρχικηΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣWind+Sol: Η ελληνική εταιρία που ιδρύθηκε το 1977 και πρωτοπορεί στην αιολική ενέργεια

Wind+Sol: Η ελληνική εταιρία που ιδρύθηκε το 1977 και πρωτοπορεί στην αιολική ενέργεια

Μια εταιρία η οποία ξεκίνησε την διαδρομή της το μακρινό 1977, κατάφερε να ξεπεράσει μεγάλους «παίχτες» του εξωτερικού και συνεχίζει να εξελίσσεται μέχρι σήμερα. Αυτή είναι η Wind+Sol η οποία ειδικεύεται στην αιολική ενέργεια, έχοντας εφαρμόσει αρκετές καινοτομίες.

Βεβαίως η διαδρομή μέχρι σήμερα, μόνο εύκολη δεν ήταν. Δεν είναι τυχαία η φράση του ιδρυτή της, Χρήστου Βούρου: «Μετά από 42 χρόνια κατάθεσης ζωής αισθάνομαι ότι προσπαθώ να καλλιεργήσω μαρούλια και λουλούδια στην έρημο Σαχάρα!». Ο ίδιος μιλά στο It’s Possible, περιγράφοντας τα σημεία- ορόσημα της εταιρίας του, ενώ δίνει και την δική του… ιδιαίτερη συμβουλή στους νέους επίδοξους επιχειρηματίες

Ξεκινήσατε την επιχείρηση σας  το μακρινό 1977. Πως ήταν τότε η επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα και ποιες είναι οι βασικές διαφορές που βλέπετε σε σχέση με το σήμερα;

Όλα ήταν πιο απλά ωστόσο η νοοτροπία αυτών που ‘κατέχουν θέσεις’ μάλλον έχει χειροτερέψει. Κατά την γνώμη μου ευθύνεται η πολυνομία που συχνά είναι ασαφής ή ακόμα και αντιφατική.

Με τα σημερινά οικονομικά δεδομένα στην Ελλάδα, θα ξεκινάγατε επιχείρηση;

Σίγουρα όχι.

Τι ακριβώς κάνει η επιχείρηση σας; Και επίσης πείτε μας για τις δύο τεχνολογίες σας, που έχουν αποσπάσει διεθνή διπλώματα ευρεσιτεχνίας;

Τυγχάνει να είμαι ένας από τους πρωτοπόρους κόσμου στο χώρο της αιολικής ενέργειας και του περιβάλλοντος. Σε συνεργασία με το ΕΜΠ σχεδιάσαμε τα πτερύγια ανεμογεννήτριας των οποίων η απόδοση που μετρήθηκε σε πλήρες φορτίο έφτασε το 49%. Για να καταλάβατε το μέγεθος του επιτεύγματος η αμερικάνικη LockeedMartin εκείνη την εποχή είχε σχεδιάσει πτερύγιο με βαθμό απόδοσης 36%. Επιπλέον ο μέγιστος θεωρητικός βαθμός μπορεί να φτάσει μέχρι το 59%.

Σημειώνω ότι μέχρι το 1995 δεν υπήρχε σχετική νομοθεσία γι΄ αυτό δεν μπορούσαμε να συνδέσουμε την ΑΓ στο ηλεκτρικό δίκτυο. Συνεπώς επιβιώναμε κατασκευάζοντας αυτόνομα συστήματα σε εξοχικά σπίτια κυρίως. Από τότε έως σήμερα, έχουν δημοσιευθεί αμέτρητοι νόμοι που περισσότερο εμποδίζουν παρά βοηθούν την αξιοποίηση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Ίσως κάποιοι προτιμούν το Diesel και τον λιγνίτη για να επιβαρύνετε το περιβάλλον αλλά και ο καταναλωτής με τα σχετικά ‘τέλη ρύπων’.

Στη δεκαετία του 1980 αναπτύξαμε και κατασκευάσαμε τον ηλεκτροκίνητο ανεμομίκτη αντιπαγετικής προστασίας αγροτικών καλλιεργειών. Η τεχνολογία αυτή έλαβε από τον ΟΒΙ τα διπλώματα ευρεσιτεχνίας με αριθμό 081.1002836 & 081.1008546. Πάνω από 100 μονάδες εγκαταστάθηκαν σε διάφορες καλλιέργειες ανά την επικράτεια της Ελλάδος. Τότε ο ΟΓΑ επιχορηγούσε τους αγρότες με 75% για την εγκατάσταση, σήμερα με 0%!

Η πολυετής δραστηριότητα μας στην αιολική ενέργεια και στην αντιπαγετική προστασία παρήγαγε πλατιά γνώση και κατανόηση στην λειτουργία των φυσικών νόμων. Έτσι αποφασίσαμε να καταπολεμήσουμε τις φυσικές καταστροφές αξιοποιώντας τους φυσικούς νόμους.

Κάποια στιγμή παρατηρώντας τις ζημίες που προκαλεί η ΟΜΙΧΛΗ στη λειτουργία των αεροδρομίων και των αυτοκινητόδρομων σκεφτήκαμε ότι αφού καταφέραμε να αντιμετωπίσουμε τον πάγο γιατί όχι και την ομίχλη, η οποία είναι ηπιότερο φυσικό φαινόμενο. Μέσα από αυτήν την σκέψη και με αρκετή δουλειά αναπτύξαμε την τεχνολογία AIR-ANTIFOG την οποία και κατακυρώσαμε με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας του ΟΒΙ (1008545) καθώς και με το διεθνές (P.C.T./GR 2015/000001). Σε αυτή την φάση προσπαθούμε να πείσουμε τους αρμόδιους να εγκαταστήσουμε ένα DEMO στο αεροδρόμιο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ της Θεσσαλονίκης το οποίο όπως γνωρίζετε αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα με την ομίχλη. H E.E. επιχορηγεί τα καινοτόμα DEMO με 70% αλλά κανείς δεν ενδιαφέρετε, γι αυτό θα αναγκαστούμε να αναζητήσουμε αεροδρόμιο άλλης χώρας με ότι αυτό σημαίνει για την δικιά μας.

Σημειώνουμε ότι παρουσιάσαμε την τεχνολογία AIR-ANTIFOG στην διεθνή έκθεση ευρεσυτεχνιών και καινοτομίας iENA 2017 στην Νυρεμβέργη της Γερμανίας και μας απονεμήθηκε το Honor Award.

Η δεύτερη τεχνολογία προέκυψε και αυτή από την πολύχρονη δραστηριότητα μας στην αιολική ενέργεια καθώς και στην παρατήρηση των φυσικών νόμων. Πρόκειται για μια ανεμοτουρμπίνα η οποία αξιοποιεί την εκτοπιζόμενη ατμοσφαιρική  μάζα από τα διερχόμενα οχήματα όπως metro, σιδηρόδρομοι, αυτοκίνητα. Την ονομάσαμε ShockWave ή PressWave ElectroTurbine. Ειδικότερα για την περίπτωση του metro όπου εγκαταστήσαμε όργανα καταγραφής του παραγόμενου δυναμικού διαπιστώσαμε ότι μπορεί να επιτευχτεί εξοικονόμηση ενέργειας, άρα και χρήματος σε ποσοστό 15-25% ανάλογα με την ταχύτητα σου συρμού και την πυκνότητα των δρομολογίων.

Και για τα δύο προτεινόμενα DEMO περιμένουμε τις αποφάσεις των αρμοδίων.

Με βάση την εικόνα που έχετε, υπάρχουν ικανοί νέοι επιχειρηματίες στην Ελλάδα σήμερα;

Το θέμα δεν είναι αν υπάρχουν ικανοί επιχειρηματίες στην Ελλάδα – φυσικά παντού υπάρχουν – αλλά αν η Ελλάδα έχει ικανή διοίκηση για να αξιοποιήσει τους ικανούς επιχειρηματίες. Πρέπει να πω ότι η απογοήτευση μου είναι απέραντη.

Ποια θα ήταν η Νο1 συμβουλή που θα δίνατε σε έναν 20χρονο που θα σας έλεγε ότι θέλει να ξεκινήσει μια επιχείρηση;

Εξαρτάται από το είδος της επιχείρησης. Αν είναι να πουλάει σουβλάκια και φραπέ – χωρίς απόδειξη βέβαια – ας προχωρήσει.

Μετά από τόσα χρόνια διαδρομής και μια εταιρία που πλέον είναι φτασμένη, πως βρίσκει κίνητρο ένας επιχειρηματίας για να συνεχίσει να εξελίσσεται αυτός και το project του;

Μετά από 42 χρόνια κατάθεσης ζωής αισθάνομαι ότι προσπαθώ να καλλιεργήσω μαρούλια και λουλούδια στην έρημο Σαχάρα!!

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

seven + fourteen =