14/12/24

Spotawheel: Η startup που θέλει να αλλάξει τα δεδομένα στην αγορά των μεταχειρισμένων ΙΧ

Πόσο δύσκολο είναι, άραγε, να μπεις με μια δική σου ιδέα σε ένα πεδίο σαν αυτό των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων; Εκεί όπου υπάρχει έντονος ανταγωνισμός, παραδοσιακοί παίχτες, αλλά και αρκετές παρατυπίες σύμφωνα με τις υποθέσεις που βλέπουμε να βγαίνουν συχνά στη δημοσιότητα. Τρεις φίλοι το τόλμησαν. Οι Κυριάκος Αγαδάκος, Χάρης Αρβανίτης, Χρήστος Ζης, έφτιαξαν την Spotawheel. Μια πλατφόρμα στην οποία μπορεί να βρει κάποιος πάνω από 200 πιστοποιημένα οχήματα και να κάνει την αγορά του αν το επιθυμεί.

Πως όμως μπορεί να διαφοροποιηθεί μια τέτοια startup από τους ανταγωνιστές; Πόσοι πελάτες έχουν επιστρέψει πίσω κάποιο αυτοκίνητο μέσα στο περιθώριο 7 ημερών που δίνει η Spotawheel; Αλλά και πως βγάζει τελικά χρήματα ένα τέτοιο business project; Το It’s Possible έκανε τις ερωτήσεις και οι ιδρυτές της πλατφόρμας έδωσαν τις απαντήσεις τους.

Πως προέκυψε η ιδέα για το project σας;

Η Spotawheel είναι το spinoff της Spotmechanic, της 1ης υπηρεσίας επιτόπιων ελέγχων σε μεταχειρισμένα αυτοκίνητα. Με τη Spotmechanic μέσα από 1000άδες ελέγχους παρατηρήσαμε πόσο μεγάλο είναι το κενό αξιοπιστίας στην Ελλάδα στον χώρο του αυτοκινήτου και αποφασίσαμε να το καλύψουμε με τη Spotawheel που πλέον αποτελεί μια σύγχρονη εμπορία πιστοποιημένων αυτοκινήτων που αξιοποιεί στο έπακρο την τεχνολογία για να προσφέρει αξιοπιστία, διαφάνεια και ευκολία.

Μπορείτε να μας πείτε με απλά λόγια, τι θα βρει κάποιος μπαίνοντας στην πλατφόρμα σας;

H Spotawheel είναι το μόνο μέρος με τόσα πολλά και τόσο αξιόπιστα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα. Στην πλατφόρμα μας μπορεί κάποιος να βρει πάνω από 200 πιστοποιημένα μεταχειρισμένα ενώ του δίνεται η δυνατότητα να προγραμματίσει test-drive, να ρωτήσει -επιτόπου- κάποιον expert αλλά και να επιμορφωθεί σχετικά με την αγορά μεταχειρισμένου και τους κινδύνους που κρύβει διαβάζοντας το blog μας.

Είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι τα αυτοκίνητα που διαθέτουμε, είναι εξαιρετικά δυσεύρετα. Η πλειονότητα των αυτοκινήτων που πωλούνται σήμερα στην αγορά έχουν γυρισμένα χιλιόμετρα, μηχανικά προβλήματα ή ιστορικό σοβαρών ατυχημάτων.

Ακούμε συχνά για απάτες που σχετίζονται με μεταχειρισμένα ΙΧ (γυρισμένα χιλιόμετρα κ.α.). Γιατί κάποιος να εμπιστευτεί περισσότερο εσάς, σε σύγκριση με κάποια άλλη επιχείρηση που πουλά μεταχειρισμένα; Με δεδομένο ότι και οι ανταγωνιστές θα παρουσιαστούν ως αξιόπιστοι, θα δείξουν βιβλία service και θα παρέχουν μηχανικό έλεγχο

Ένα βιβλίο service δεν αποδεικνύει τίποτα. Είναι πάρα πολλές οι περιπτώσεις που τα βιβλία service που παρουσιάζονται στον πελάτη είναι παραποιημένα. Εκτός από τα χιλιόμετρα, ένα άλλο θέμα που πρέπει να απασχολεί τον ενδιαφερόμενο είναι η ασφάλεια του, καθώς ένα αυτοκίνητο που έχει εμπλακεί σε σοβαρό ατύχημα ακόμα κι αν έχει ξαναφτιαχτεί, είναι πολύ επικίνδυνο. Στην Spotawheel διενεργούμε μία σειρά πολύ αυστηρών ελέγχων ώστε να πιστοποιήσουμε ότι ένα αυτοκίνητο είναι ασφαλές, σωστά συντηρημένο και έχει πραγματικά χιλιόμετρα. Στατιστικά, από τα 20 αυτοκίνητα που ελέγχουμε μόλις το 1 περνάει επιτυχώς στο Spotawheel.gr και συνοδεύεται από γραπτή τεχνική αναφορά, εγγύηση έως 5 χρόνια και 7 ημέρες δικαίωμα επιστροφής για οποιονδήποτε λόγο. Είναι 3 παροχές που μας διαφοροποιούν από τον ανταγωνισμό καθώς απαιτούνται αυτοκίνητα εξαιρετικής κατάστασης για να μπορέσει κάποιος να τις υποστηρίξει!

Μέσα στο περιθώριο 7 ημερών για «δοκιμή» που δίνετε σε έναν αγοραστή, τι ποσοστών αυτών επιστρέφει το όχημα ζητώντας πίσω τα χρήματα του;

Το δικαίωμα επιστροφής χρημάτων που παρέχουμε είναι μία ξεκάθαρη ένδειξη εμπιστοσύνης και ασφάλειας, Ταυτόχρονα με αυτή τη παροχή θέλουμε να ενισχύσουμε τον μακροπρόθεσμο στόχο μας, να μπορεί κάποιος να αγοράζει αυτοκίνητο online και αξιόπιστα. Μέχρι σήμερα το 20% των πωλήσεών μας γίνονται με αμιγώς online διαδικασίες και μας έχουν επιστραφεί μόλις 2 αυτοκίνητα.

Η πρώτη περίπτωση επιστροφής είχε ενδιαφέρον: Τέσσερις μόλις ημέρες αφού παρέλαβε ο πελάτης μας το αυτοκίνητο, δήλωσε πτώχευση η εταιρεία που εργαζόταν γεγονός που τον οδήγησε να ζητήσει τα χρήματά του πίσω. Ο ίδιος πελάτης, περίπου 1 χρόνο αργότερα αγόρασε ένα άλλο Spotawheel αυτοκίνητο! Μία μεγάλη αγορά, όπως ενός αυτοκινήτου πρέπει να συνοδεύεται από την αίσθηση της ασφάλειας και είμαστε υπερήφανοι που την παρέχουμε!

Κοιτώντας καθαρά το business κομμάτι θα πει κάποιος: Ωραίο όλο αυτό το project, αλλά εσείς πως βγάζετε χρήματα ως Spotawheel;

Έχουμε 2 διαφορετικά μοντέλα κέρδους: Πρώτον, έναν τύπο μεσιτείας όπου αναλαμβάνουμε την πιστοποίηση και την προώθηση αυτοκινήτων ιδιωτών. Σε αυτή τη περίπτωση ένα ποσό από την τιμή πώλησης αποτελεί το κέρδος μας. Δεύτερον, ως έμποροι αυτοκινήτων, αγοράζουμε αυτοκίνητα και τα μεταπουλάμε με κέρδος. Και στις δύο περιπτώσεις το κέρδος μας είναι μικρό. Είναι γεγονός ότι στον κλάδο του αυτοκινήτου όταν αποφασίζεις να πουλήσεις καλά μεταχειρισμένα δεν περιμένεις υψηλά ποσοστά κέρδους. Με αυτό το δεδομένο πρέπει κάποιος να είναι επιφυλακτικός όταν συναντάει ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο από επαγγελματία έμπορο που είναι αρκετά φθηνότερο από τα αντίστοιχα της αγοράς.

Ξεκινήσατε την επιχειρηματική σας προσπάθεια πριν μερικά χρόνια, μέσα στην κρίση. Αν γυρνάγατε τον χρόνο πίσω, θα ξεκινάγατε πάλι; Λαμβάνοντας υπόψη όλα όσα έχετε δει στην μέχρι τώρα διαδρομή

Η Spotawheel ήταν (και ακόμα είναι) μία μεγάλη πρόκληση με έντονο ανταγωνισμό και αρκετά πολύπλοκο επιχειρηματικό μοντέλο. 2,5 χρόνια λειτουργίας συνεχώς μετράμε, προσθέτουμε, αφαιρούμε και βελτιώνουμε τις διαδικασίες μας σε όλους τους τομείς. Σαν ομάδα λειτουργούμε με την νοοτροπία της γρήγορης αντίδρασης και αλλαγής ώστε να μαθαίνουμε από τα δεδομένα που συγκεντρώνουμε και να μην αφήνουμε λάθη να επηρεάζουν την απόδοση της εταιρείας. Κινούμενοι σε αυτή τη γραμμή, ναι, θα ξεκινούσαμε πάλι. Αν το δεις ανάποδα, αφαιρώντας τη Spotawheel από την αγορά αυτοκινήτου, αφαιρείς ταυτόχρονα ένα σημαντικό κομμάτι αξιοπιστίας από την ίδια την αγορά!

 

*Στην κεντρική φωτογραφία εικονίζονται, από αριστερά: Κυριάκος Αγαδάκος, Χάρης Αρβανίτης, Χρήστος Ζης.

Γιάννης Μπελεγρίνης
Γιάννης Μπελεγρίνης
Ο Γιάννης Μπελεγρίνης είναι δημοσιογράφος και ιδρυτής του itspossible.gr. Ξεκίνησε τη δημοσιογραφική του διαδρομή, κάνοντας την πρακτική του στον τηλεοπτικό σταθμό Alpha. Σε ηλικία μόλις 19 ετών, εντάχθηκε στο δυναμικό της εφημερίδας «Ελεύθερος Τύπος» στο τμήμα του οικονομικού ρεπορτάζ. Στη συνέχεια εργάστηκε σε αρκετά ελληνικά ΜΜΕ όπως η Huffington Post Greece, ο Όμιλος του ANT1 και το Startup.gr.

TOP STORIES

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗς

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

9 + 11 =