15/02/25

Simon Sinek: Μην είστε τόσο ανταγωνιστικοί στη δουλειά. Αλλού είναι το «κλειδί»

Εάν οι στόχοι σας επικεντρώνονται στο «να κερδίσετε» σε κάτι, αυτό μάλλον δεν είναι καλό.

Αυτό λέει ο best seller συγγραφέας και ειδικός σε θέματα ηγεσίας, Simon Sinek, ο οποίος συνιστά να θέτεις στόχους που εστιάζουν περισσότερο στη διαδικασία της αυτοβελτίωσης παρά σε συγκεκριμένα αποτελέσματα στο μέλλον.

«Δεν υπάρχει κάτι παρόμοιο με το να κερδίζεις», είπε πρόσφατα ο Sinek στη σύνοδο κορυφής του Παγκόσμιου Επιχειρηματικού Φόρουμ 2023. «Ναι, είναι καλό να έχεις στόχους. Δεν υπάρχει πρόβλημα με το να έχεις έναν στόχο. Μερικές φορές θα τους πετύχεις και μερικές φορές θα τους χάσεις. Το πιο σημαντικό είναι, ποια είναι η ορμή σας;».

Το να προσπαθείς συνεχώς να νικήσεις τον ανταγωνισμό σου είναι μια άσκοπη άσκηση, είπε ο Sinek: Οι χώροι εργασίας και η καθημερινή ζωή δεν είναι αθλήματα… με ξεκάθαρους νικητές και χαμένους. Στις επιχειρήσεις για παράδειγμα: Ανεξάρτητα από το πόσα χρήματα βγάζετε, κάποιος άλλος βγάζει πιθανώς λιγότερα και κάποιος άλλος πιθανώς περισσότερα, σημείωσε.

«Όταν ακούτε να μιλούν πολλοί business leaders, γίνεται ξεκάθαρο ότι δεν έχουν ιδέα για το παιχνίδι που παίζουν», είπε ο Sinek. «Μιλούν για τη σημασία του να είναι το Νο. 1, να είναι οι καλύτεροι ή για το πως να κερδίζουν τον ανταγωνισμό τους με βάση τους στόχους, τις μετρήσεις και τα χρονοδιαγράμματα».

Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορείτε να εργαστείτε σκληρά για να προχωρήσετε. Η συμβουλή του Sinek: Δημιουργήστε στόχους που έχουν τις ρίζες τους σε μια «απέραντη νοοτροπία», όπου εργάζεστε συνεχώς για μακροπρόθεσμη, βιώσιμη ανάπτυξη.

Αντί να προσπαθείτε να εργαστείτε σκληρά για να γίνετε ”υπάλληλος του μήνα”, για παράδειγμα, σκεφτείτε ποιες δεξιότητες μπορούν να οδηγήσουν σε αναγνωρίσιμη επιτυχία – δεξιότητες όπως διαχείριση χρόνου, ομαδική εργασία ή εξυπηρέτηση πελατών.

Το να εστιάσετε αποκλειστικά στην βελτίωση αυτών των δεξιοτήτων θα μπορούσε να σας ωφελήσει με πιο ολιστικό τρόπο: Μπορεί να κερδίσετε αυτό το βραβείο στη διαδρομή- και δεν θα απογοητευτείτε τόσο αν επιλεγεί κάποιος άλλος.

Γιάννης Μπελεγρίνης
Γιάννης Μπελεγρίνης
Ο Γιάννης Μπελεγρίνης είναι δημοσιογράφος και ιδρυτής του itspossible.gr. Ξεκίνησε τη δημοσιογραφική του διαδρομή, κάνοντας την πρακτική του στον τηλεοπτικό σταθμό Alpha. Σε ηλικία μόλις 19 ετών, εντάχθηκε στο δυναμικό της εφημερίδας «Ελεύθερος Τύπος» στο τμήμα του οικονομικού ρεπορτάζ. Στη συνέχεια εργάστηκε σε αρκετά ελληνικά ΜΜΕ όπως η Huffington Post Greece, ο Όμιλος του ANT1 και το Startup.gr.

TOP STORIES

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗς

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

thirteen + 15 =