Ένα ταξίδι στην Τζια, τους έκανε να δουν από πρώτο χέρι το πρόβλημα: Πολλές όμορφες απομονωμένες παραλίες, αλλά για να φτάσει ένας ταξιδιώτης εκεί, είναι εξαιρετικά δύσκολο. Τότε ο Θαλής Σπηλιάδης και ο Αχιλλέας Βουτσινάς αποφάσισαν ότι θέλουν να κάνουν πιο εύκολες τις θαλάσσιες μεταφορές. Και δημιούργησαν την πλατφόρμα SeaAround, μέσω της οποίας ο χρήστης μπορεί να «κλείσει» άμεσα ένα σκάφος με καπετάνιο και να πραγματοποιήσει τη διαδρομή που θέλει. Όπως θα έκανε περίπου, αν καλούσε ένα ταξί χρησιμοποιώντας το Uber.
Μέσα από πειραματισμούς, απρόοπτα και επιμονή οι δύο συνιδρυτές κατάφεραν να αναπτύξουν την ιδέα τους. Ενώ στη συνέχεια προστέθηκαν στην ομάδα οι Νίκος Λέτσιος και Μάριος Πάσσαρης. Το It’s Possible συνάντησε τους 4 νέους. Στη συνέντευξη που παραχώρησαν, μιλούν για το πώς ακριβώς λειτουργεί η πλατφόρμα, πως αντιμετωπίζουν τον ανταγωνισμό, ενώ θυμούνται και για τις μεγαλύτερες δυσκολίες που έχουν αντιμετωπίσει στη διαδρομή τους μέχρι σήμερα.
Πως γνωριστήκατε και σχηματίστηκε η ομάδα;
Θαλής Σπηλιάδης: Ξεκινήσαμε πριν 1,5 χρόνο, εγώ με τον Αχιλλέα, αφού γνωριζόμαστε από μικροί. Δουλέψαμε πάνω στην ιδέα για περίπου 1 χρόνο, αντιμετωπίζοντας πολλά προβλήματα σε σχέση με το τεχνικό κομμάτι. Για καλή μας τύχη, γνωρίσαμε φέτος τον Μάριο, μέσω κοινών γνωστών. Μαζί του κάναμε κάποιες συζητήσεις και τελικά μπήκε στην ομάδα. Στη συνέχεια ο Μάριος μας γνώρισε τον Νίκο και έτσι ουσιαστικά σχηματίσαμε την τελική ομάδα τον περασμένο Δεκέμβριο. Πιο πριν, τρέχαμε outsource το τεχνικό κομμάτι.
Αχιλλέας Βουτσινάς: Για την ακρίβεια, όταν ξεκινήσαμε ήμασταν 3 άτομα. Όμως η συνεργασία με τον συνεργάτη μας δεν δούλεψε όπως θα θέλαμε και ολοκληρώθηκε. Το πρόβλημα σε εκείνη τη φάση, ήταν ότι η συγκεκριμένη εξέλιξη έγινε ξαφνικά, και εμείς βρεθήκαμε προ απροόπτου τον Ιούνιο. Παρόλα αυτά, καταφέραμε να βγάλουμε μια beta έκδοση τον Αύγουστο, να υπάρξει κάποια κινητικότητα και να λάβουμε τις απαραίτητες πληροφορίες. Στη συνέχεια κερδίσαμε και έναν διαγωνισμό και καταφέραμε να «επιβιώσουμε» μέχρι την επόμενη σεζόν.
Πως προέκυψε η ιδέα για την εφαρμογή;
Θαλής Σπηλιάδης: Έγινε το καλοκαίρι του 2015. Η ιδέα προέκυψε στην Τζια, το αγαπημένο μας νησί. Εκεί είχαμε πάει εγώ και ο Αχιλλέας. Είναι ένα νησί με πολύ ωραίο φυσικό πλούτο, με πάνω από 40-45 παραλίες, αλλά δυστυχώς προσβάσιμες με αυτοκίνητο είναι μόνο 4-5.
Εμείς είχαμε τη δυνατότητα να τη γυρίσουμε και να δούμε αυτές τις ομορφιές, και θεωρήσαμε ότι πρέπει να έχει τη δυνατότητα να το κάνει κάθε επισκέπτης του νησιού. Κάπως έτσι ξεκίνησε η όλη ιδέα για το SeaAround. Στη συνέχεια καταλάβαμε ότι πρέπει να μπούμε σε έναν Incubator, για αυτό και ήρθαμε στο Athens Center for Entrepreneurship and Innovation.
Αχιλλέας Βουτσινάς: Όταν ήμασταν στο νησί, σκεφτήκαμε δηλαδή το ποια είναι η ανάγκη και το πώς μπορούμε να καλύψουμε αυτή την ανάγκη. Θέλαμε οι άνθρωποι να βρίσκουν πολύ γρήγορα τον τρόπο, έτσι ώστε να πηγαίνουν στις ερημικές παραλίες του νησιού. Που παρεμπιπτόντως είναι και οι πιο ωραίες. Ένα ζήτημα που κατ’ αντιστοιχία το βλέπουμε και σε άλλα μέρη της Ελλάδας. Έτσι αποφασίσαμε να προσφέρουμε διαδρομές, μέσω θαλάσσης. Μπορείς να κλείσεις τη διαδρομή 10 με 30 λεπτά πριν πας κάπου. Και πάντα υπάρχει καπετάνιος.
Θαλής Σπηλιάδης: Ένα ακόμα πρόβλημα που είδαμε στην Τζια, είναι ότι δεν υπήρχε καθόλου καλή συνδεσιμότητα με τα άλλα νησιά. Αν ήσουν εκεί και ήθελες να πας αλλού, έπρεπε να γυρίσεις στην Αθήνα, να πάρεις άλλο καράβι για να πας στον προορισμό σου. Έτσι ξοδεύεις σίγουρα παραπάνω χρήματα και χρόνο.
Ποια είναι τα βήματα που πρέπει να κάνει κάποιος, έτσι ώστε να κλείσει ένα ταξίδι μέσω του SeaAround;
Αχιλλέας Βουτσινάς: Να το πιάσουμε αρχικά από τον καπετάνιο ή τον ιδιοκτήτη κάποιας εταιρίας που ναυλώνει σκάφη. Πέρυσι αυτό που παρατηρήσαμε, είναι ότι πρέπει να συμπεριλάβουμε στην πλατφόρμα μας και τις εταιρίες, έτσι ώστε να υπάρχει πιο αξιόπιστη και μεγαλύτερη προσφορά. Άρα λοιπόν φτιάξαμε ένα σύστημα διαχείρισης στόλου, όπου ένας επιχειρηματίας μπορεί να βάζει πολλά σκάφη, και να τοποθετεί πολλούς καπετάνιους σε αυτά τα σκάφη. Έτσι ακόμα και αν δεν δεχτεί πολλές κρατήσεις π.χ. αυτό τον μήνα, να διαχειρίζεται τις κρατήσεις που έχει από αλλού, εκτός SeaAround. Και να κάνει μια οργάνωση της δουλειάς του, μέσα στην πλατφόρμα μας. Από την άλλη, αν κάποιος μεμονωμένα έχει επαγγελματικό δίπλωμα, μπορεί επίσης να μπει στην πλατφόρμα μας. Αρκεί να μας δώσει τα απαραίτητα χαρτιά: δίπλωμα και άδεια του σκάφους.
Όταν μπαίνει ένας ταξιδιώτης στην πλατφόρμα, πρέπει να συμπληρώσει κάποιες πληροφορίες. Όπως το πόσα άτομα είναι, από πού θέλουν να γίνει η παραλαβή και ποιος είναι ο προορισμός. Από την τοποθεσία που θα κάνει την διαδικασία ο ταξιδιώτης, θα πάει η σχετική ειδοποίηση σε όλους του κοντινούς καπετάνιους. Αν είναι για παράδειγμα 5 κοντινά σκάφη, το κάθε 1 από αυτά θα κάνει την προσφορά του- πόσο κοστολογεί την εν λόγω διαδρομή. Έτσι υπάρχει και ένας υγιής ανταγωνισμός που ρίχνει τις τιμές. Στο τέλος, ο ταξιδιώτης επιλέγει το σκάφος που θα τον μεταφέρει.
Η αλήθεια είναι ότι το πεδίο στο οποίο έχετε δραστηριοποιηθεί, έχει αρκετό ανταγωνισμό, αφού υπάρχουν κι άλλες αντίστοιχες εφαρμογές. Σας ανησυχεί καθόλου αυτό;
Θαλής Σπηλιάδης: Σίγουρα κάναμε την έρευνα μας όταν ξεκινάγαμε. Είναι αλήθεια ότι υπάρχουν κι άλλες πλατφόρμες που ασχολούνται με τη ναύλωση σκαφών.
Εμείς διαφοροποιούμαστε από κάθε πλατφόρμα που υπάρχει αυτή τη στιγμή. Το SeaAround ναυλώνει διαδρομές και όχι σκάφη.
Πάντα η διαδρομή γίνεται εντός μιας ημέρας- δεν μπορείς να κλείσεις για παραπάνω το ίδιο σκάφος. Ουσιαστικά, εμείς πάμε να καλύψουμε την ανάγκη της μετακίνησης. Επίσης, οι περισσότερες από τις άλλες πλατφόρμες, σου επιτρέπουν να ναυλώσεις σκάφος με ή χωρίς καπετάνιο. Στην περίπτωση μας είναι πάντα με καπετάνιο. Παράλληλα, το μοντέλο με τα offers που λειτουργούμε φέτος, είναι μοναδικό στην Ελλάδα και στο εξωτερικό υπάρχει άλλη μια παρόμοια εφαρμογή.
Αχιλλέας Βουτσινάς: Για να είμαστε απόλυτα ειλικρινείς βέβαια, η αλήθεια είναι ότι αρχικά δεν είχαμε υπολογίσει πλήρως το μέγεθος του ανταγωνισμού. Αλλά τελικά μαθαίνεις τη δουλειά κάνοντας την. Αυτό κάνουμε τον τελευταίο χρόνο. Προσπαθήσαμε να μπούμε όσο το δυνατό περισσότερο στον χώρο, ενώ την ίδια ώρα θέλαμε να αναπτύξουμε μια καλή τεχνολογία που να είναι αποδοτική.
Σε ποιες θαλάσσιες διαδρομές βλέπετε ότι υπάρχει μεγαλύτερη κινητικότητα;
Αχιλλέας Βουτσινάς: Στον Αργοσαρωνικό, στη Μύκονο, στην Πάρο, στη Σαντορίνη. Βλέπουμε έντονη κινητικότητα γενικότερα στους λεγόμενους δημοφιλείς προορισμούς, αλλά και σε τοποθεσίες που είναι προσβάσιμες μόνο με σκάφη, όπως είναι η Δήλος και η Μακρόνησος.
Ποια είναι η μεγαλύτερη δυσκολία που έχετε αντιμετωπίσει μέχρι σήμερα;
Αχιλλέας Βουτσινάς: Σίγουρα το απρόοπτο με το συνεργάτη μας που προείπαμε, ήταν μια δύσκολη στιγμή. Σε ένα γενικότερο πλαίσιο, το δύσκολο κομμάτι σε αυτό που κάνουμε, είναι να δημιουργήσουμε μια πλατφόρμα την οποία θα την ξέρει ο καταναλωτής και θα έρχεται κατευθείαν σε εμάς. Το πώς θα «αγγίξουμε» τον ταξιδιώτη. Αυτό είναι το δύσκολο.
Θαλής Σπηλιάδης: Προσωπικά θεωρώ, πέρα από αυτό που λέει ο Αχιλλέας, ότι το δύσκολο κομμάτι ήταν να δημιουργήσουμε την ομάδα που έχουμε δημιουργήσει. Να ενώσουμε όλα τα μέρη που χρειαζόμαστε έτσι ώστε να «τρέξει» η υπηρεσία μας. Ακόμα και το απρόοπτο που είχαμε με τον συνεργάτη μας στην αρχή, μάλλον καλό μας έκανε αφού καταλήξαμε να δημιουργήσουμε μια πολύ δυνατή ομάδα.
Ένα άλλο πρόβλημα που αντιμετωπίσαμε σίγουρα, είναι το νομικό καθεστώς που ισχύει στη χώρα μας. Στην Ελλάδα δεν έχει ψηφιστεί ο νόμος που επιτρέπει σε κάθε ιδιωτικό σκάφος αναψυχής να ναυλώνεται. Είναι ένας νόμος που έχει κατατεθεί εδώ και 2 χρόνια από όσο γνωρίζουμε, αλλά προς το παρόν δεν έχει ψηφιστεί. Έτσι, για την ώρα είμαστε υποχρεωμένοι να απευθυνόμαστε σε εταιρίες και σε ιδιώτες με επαγγελματικά διπλώματα.
Πως θα θέλατε να είναι το SeaAround σε 2 χρόνια από σήμερα;
Αχιλλέας Βουτσινάς: Σε δύο χρόνια θα ήθελα να έχουμε στα χέρια μας μια τεχνολογία που θα τα κάνει όλα πιο απλά.
Να μη χρειάζεται ο ταξιδιώτης να μπαίνει και να εισάγει στοιχεία κάθε φορά. Να γίνεται αυτόματα, με το πάτημα ενός κουμπιού ή με την ομιλία. Στην Ελλάδα ειδικά, υπάρχουν πολλά μέρη που δεν είναι εύκολα προσβάσιμα. Θέλουμε με τον τρόπο μας να τα κάνουμε προσβάσιμα και να τα δει όσο περισσότερος κόσμος γίνεται.
Νίκος Λέτσιος: Αυτό, σίγουρα θα φέρει γενικότερη ανάπτυξη. Αφού τουρίστες από την Ελλάδα αλλά και όλο τον κόσμο, θα βλέπουν πολύ περισσότερα μέρη από ότι βλέπουν τώρα. Αυτή τη στιγμή πηγαίνουν με ένα πλοίο στους στάνταρ προορισμούς που υπάρχουν.
Θαλής Σπηλιάδης: Θα ήθελα μέσα στα επόμενα δύο χρόνια η πλατφόρμα μας να εξελιχτεί και να απευθύνεται και σε άλλους τομείς, πέρα από τις διακοπές που κάνουμε. Για παράδειγμα, να γίνει το SeaAround ο τρόπος για να πηγαίνουν εκπαιδευτικές εκδρομές οι μαθητές σε απομονωμένα νησιά. Στη Δήλο π.χ. υπάρχει αρχαιολογικός χώρος και δεν έχει πάει σχεδόν κανείς. Θα μπορούσε επίσης η πλατφόρμα να χρησιμοποιηθεί για μεταφορές εκτάκτων αναγκών, όπως για διακομιδές μεταξύ των νησιών.
Ποια είναι τα 3 αγαπημένα σας νησιά;
Θαλής Σπηλιάδης: Εγώ θα βάλω πρώτη την Τζια, μετά Σίφνο και τρίτο θα έβαζα ένα πιο απομονωμένο νησί, την Πολύαιγο.
Μάριος Πάσσαρης: Εμένα μου αρέσουν τα Κουφονήσια, δεύτερη η Πάρος και Τρίτη η Σαντορίνη.
Νίκος Λέτσιος: Αμοργός, Νάξος και Ηρακλειά.
Αχιλλέας Βουτσινάς: Και εγώ θα έλεγα Τζια, Πολύαιγο και Κρήτη.