αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΗ ψυχολογική μέθοδος για να παραμένεις ήρεμος μέσα σε έναν καυγά

Η ψυχολογική μέθοδος για να παραμένεις ήρεμος μέσα σε έναν καυγά

Οι συγκρούσεις προκαλούν… όλεθρο στον εγκέφαλό μας. Και προστατεύουμε τους εαυτούς μας κάθε φορά που αισθανόμαστε μια απειλή. Στο σύγχρονο κόσμο, δεν παλεύουμε όπως… το κογιότ με τον Road Runner. Αλλά η βασική μας παρόρμηση να προστατευτούμε, είναι αυτόματη και ασυνείδητη.

Ο Δρ Bessel Van Der Kolk, στο βιβλίο του The Body Keeps the Score, λέει ότι όλα έχουν να κάνουν με τον «ανιχνευτή καπνού» του εγκεφάλου μας. Ένα σύστημα που είναι υπεύθυνο για την ανίχνευση του φόβου και την προετοιμασία του σώματός μας για μια αντίδραση έκτακτης ανάγκης.

Όταν αντιλαμβανόμαστε μια απειλή, χτυπάει ο συναγερμός, απελευθερώνοντας έναν… καταρράκτη χημικών ουσιών στο σώμα. Ορμόνες του στρες όπως η αδρεναλίνη και η κορτιζόλη πλημμυρίζουν το σύστημά μας, προετοιμάζοντάς μας αμέσως για μάχη ή φυγή. Η αναπνοή μας γίνεται πιο κοφτή και γρήγορη καθώς παίρνουμε περισσότερο οξυγόνο, προετοιμαζόμενοι για μάχη αν χρειαστεί. Αυτό μπορεί επίσης να φέρει τρέμουλο στις κινήσεις ή την φωνή μας.

Επίσης η μνήμη μας γίνεται πιο… αναξιόπιστη. Έχετε τσακωθεί ποτέ με τον/την σύντροφό ή τον φίλο σας και κυριολεκτικά σε μια στιγμή ξεχνάτε οτιδήποτε θετικό έχει ο άλλος; Είναι σαν ο εγκέφαλος να εγκαταλείπει εντελώς τη λειτουργία της μνήμης, σε μια προσπάθεια να επιβιώσει από την απειλή. Δεν μπορούμε να ανακαλέσουμε κάτι από το παρελθόν που θα μπορούσε να μας βοηθήσει να ηρεμήσουμε.

Μπορούμε να ξεφύγουμε από όλο αυτό; Εδώ είμαι μία μέθοδος 4 βημάτων που θα σε βοηθήσει να παραμείνεις ψύχραιμος. Και να έρθεις πιο κοντά σε μια πιθανή λύση.

Πάρε τον χρόνο σου να σκεφτείς και μην βιαστείς να μιλήσεις

Το πιο σημαντικό από όλα είναι πρώτα να σκέφτεσαι και μετά να μιλάς. Αν κάποιος είναι συναισθηματικά φορτισμένος και ο άλλος παραμείνει ψύχραιμος, τη μεγαλύτερη διαπραγματευτική ισχύ την έχει ο ψύχραιμος. Το μυστικό είναι να μάθεις να τη χρησιμοποιείς. Μην βιαστείς να απαντήσεις και πάρε λίγο το χρόνο σου. Σκέψου πρώτα και μην αφήσεις το συναίσθημά σου να σε κυριέψει.

Μην παίρνεις τις λέξεις προσωπικά

Αντι να σκέφτεσαι ότι όλες αυτές οι αρνητικές κουβέντες έρχονται κατά πάνω σου, προσπάθησε να το δεις σαν να περνούν από δίπλα σου. Μην παίρνεις προσωπικά ό,τι ακούς. Ο θυμός μπορεί να προκαλέσει κάποιον να πει πράγματα που δεν τα εννοεί.

Απάντησε με ερώτηση

Οταν έχεις απέναντί σου κάποιον που σου φωνάζει, μπορείς να μείνεις ψύχραιμος και να τον ρωτήσεις για το γεγονός που τον έχει θυμώσει τόσο πολύ. Ετσι θα μπορέσεις να κερδίσεις χρόνο, να μην απαντήσεις και να του δώσεις την ευκαιρία να πει όσα θέλει και να ξεθυμάνει. Το ότι τον ρωτάς για αυτό που τον έχει εκνευρίσει, δεν σημαίνει ότι αποδέχεσαι τις κατηγορίες του. Επιπλέον του δίνεις την ευκαιρία να σου εξηγήσει περισσότερο για αυτό που τον ενόχλησε και έτσι δεν θα υπάρξει κάποια παρεξήγηση μεταξύ σας.

Πρότεινε να μιλήσετε κάποια άλλη στιγμή

Αν δεις ότι η κατάσταση έχει βγει εκτός ελέγχου και ο άλλος βράζει από θυμό, τότε πρότεινέ του να μιλήσετε κάποια άλλη στιγμή που θα είναι πιο ήρεμος. Κάνε σαφές ότι κατάλαβες αυτό που προσπαθεί να σου πει και ζήτησέ του να κουβεντιάσετε κάποια άλλη στιγμή που θα είναι λιγότερο επιθετικός. Δείξε κατανόηση, αλλά βάλε όρια με ψυχραιμία ότι οι φωνές δεν οδηγούν πουθενά και ότι δεν μπορείς να ανεχτείς μια τέτοια συμπεριφορά.

 

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

one × one =