αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑPaul Graham: Οι ιδρυτές των startups χρειάζονται αυτό το Νο1 χαρακτηριστικό για να εκτοξευτούν. Οι περισσότεροι άνθρωποι δεν το έχουν

Paul Graham: Οι ιδρυτές των startups χρειάζονται αυτό το Νο1 χαρακτηριστικό για να εκτοξευτούν. Οι περισσότεροι άνθρωποι δεν το έχουν

Ο Paul Graham γνωρίζει καλά τις startups και τους ιδρυτές. Το 2005, ο γνωστός επενδυτής ίδρυσε τον Y Combinator, έναν επιταχυντή startup που βοήθησε την Airbnb, την Stripe και άλλες εταιρείες τεχνολογίας να απογειωθούν.

Τώρα ο Graham ανέλυσε γιατί κάποιοι επιχειρηματίες πετυχαίνουν και άλλοι όχι.

«Κάποιος με ρώτησε ποιο ήταν το πιο εξαρτώμενο από την τύχη πράγμα στις startups. Απάντησα: Το να είσαι κατάλληλος για αυτό. Μόνο ένα μικρό κλάσμα ανθρώπων είναι», έγραψε στο Twitter.

Όταν του ζητήθηκε να περιγράψει με μία μόνο λέξη το βασικό χαρακτηριστικό, απάντησε «αποφασισμένος», σημειώνοντας ότι είναι «πολύ συνηθισμένο» για κάποιον που είναι κατάλληλος για την έναρξη νέων επιχειρήσεων να «επιτυγχάνει μόνο με την τρίτη ή την τέταρτη προσπάθεια».

Αλλά, πρόσθεσε, δεν είναι προφανές ποιος έχει αυτό το χαρακτηριστικό. «Αν ήταν», σημείωσε, «το YC θα είχε πολύ υψηλότερο ποσοστό επιτυχίας».

Ένας χρήστης του Twitter ρώτησε: «Λες ότι είναι κάτι που δεν μπορείς να αλλάξεις; Κάτι στο οποίο δεν μπορείς να γίνεις καλύτερος;»

Ο επενδυτής απάντησε: «Αν είσαι κατάλληλος για αυτό, μπορείς να γίνεις καλύτερος στο να το κάνεις. Αλλά δεν μπορείς να γίνεις πολύ καλύτερος… στο να είσαι κατάλληλος για αυτό».

Στην περίπτωση της Airbnb, η αποφασιστικότητα των ιδρυτών της εντυπωσίασε περισσότερο τον Graham- αντί για την επιχειρηματική τους ιδέα. Ο Brian Chesky, ο Joe Gebbia και ο Nathan Blecharczyk ξεκίνησαν την εταιρεία το 2008, αλλά απορρίφθηκαν από τους επενδυτές. Ο Graham, επίσης, ήταν δύσπιστος στην ιδέα ότι οι άνθρωποι θα προσκαλούσαν αγνώστους να μείνουν στο σπίτι τους.

Αλλά τότε ο παρατήρησε την αποφασιστικότητα των ιδρυτών. Αντιμέτωποι με την απόρριψη από πιθανούς υποστηρικτές, ο πλέον διευθύνων σύμβουλος Chesky και οι συνεργάτες του κατάφεραν να αντλήσουν κεφάλαια από τους δικούς τους πελάτες πουλώντας τους… κουτιά δημητριακών 40 δολαρίων. Μάλιστα ο CEO της Airbnb θυμήθηκε πρόσφατα αυτή την ιστορία από τα παλιά.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

20 + 11 =