αρχικηΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣΟ Χρήστος Πατερόπουλος επέστρεψε στην Ελλάδα, ξεκίνησε μια startup και θέλει να κάνει το παρκάρισμα πιο εύκολο

Ο Χρήστος Πατερόπουλος επέστρεψε στην Ελλάδα, ξεκίνησε μια startup και θέλει να κάνει το παρκάρισμα πιο εύκολο

Σίγουρα έχεις ακούσει για το brain drain. Ο Χρήστος Πατερόπουλος έκανε… την αντίστροφη διαδρομή. Μετά από μια επαγγελματική πορεία πολλών ετών στο εξωτερικό, αποφάσισε να επιστρέψει στην Ελλάδα. Μέσα στην κρίση. Και να δημιουργήσει την δική του startup. Είναι ο ιδρυτής της Parkingstream. Και όπως λέει, έχει βρει τον τρόπο για να κάνει την εύρεση θέσεων πάρκινγκ πιο εύκολη και σίγουρα πιο high-tech. Ενώ παράλληλα θα δώσει την δυνατότητα στους Δήμους να έχουν περισσότερα έσοδα.

Το It’s Possible συνάντησε τον Χρήστο Πατερόπουλο. Ο ίδιος εξηγεί πως ακριβώς λειτουργεί το «έξυπνο σύστημα» που έχει δημιουργήσει, απαντά στο αν κάτι τέτοιο μπορεί να εφαρμοστεί σε Ελληνικές πόλεις, ενώ παράλληλα περιγράφει την δική του διαδρομή και το πως έφτασε να παραιτηθεί από την δουλειά του για να γίνει ένας «40χρονος startupper».

Με τι ασχολούσασταν επαγγελματικά πριν; Μιας και ήσασταν στο εξωτερικό για αρκετά χρόνια

Εγώ ήμουν στο εξωτερικό από το 2001. Μετά την αποφοίτηση μου από το Πολυτεχνείο, πήρα μια υποτροφία και πήγα για σπουδές στις ΗΠΑ. Εκεί έκατσα για δύο χρόνια. Στην συνέχεια γύρισα στην Ευρώπη και πήγα στην Αυστρία. Ενώ ακολούθησε η Ολλανδία. Εργαζόμουν ως Ηλεκτρολόγος Μηχανικός, αλλά στην συνέχεια έκανα και μεταπτυχιακές σπουδές πάνω στο ευρύτερο πεδίο του μάρκετινγκ.

Τα τελευταία χρόνια ήμουν στην Γαλλία. Εκεί ουσιαστικά από τεχνικός, άρχισα να σκέφτομαι και να λειτουργώ λίγο πιο commercial. Και να αποκτώ έναν νέο τρόπο σκέψης.

Γύρισα στην Ελλάδα το 2017 αλλά συνέχισα να δουλεύω remote για την Γαλλική εταιρία στην οποία ήμουν. Από ένα σημείο και μετά παραιτήθηκα, για να μπω 100% στο δικό μου project.

Γυρίσατε στην Ελλάδα το 2017 όπως αναφέρατε. Δεν σας προβλημάτισε το δυσμενές οικονομικό περιβάλλον που υπήρχε εδώ;

Επέστρεψα το 2017, αλλά συνέχισα να δουλεύω για τους Γάλλους όπως είπα. Άρα ουσιαστικά δεν με επηρέαζε το οικονομικό περιβάλλον που υπήρχε εντός Ελλάδας. Απλά ήταν η έδρα μου εδώ, ζούσα σε μια καταπληκτική χώρα όπως είναι η Ελλάδα, αλλά το επαγγελματικό μου κομμάτι ήταν «συνδεδεμένο» με το εξωτερικό.

Και πως φτάσατε στην ιδέα του Parkingstream;

Η συγκεκριμένη ιδέα έχει να κάνει με την εύρεση θέσεων στάθμευσης στους δρόμους και τον «έξυπνο» έλεγχο παρκαρίσματος. Ζώντας στο Παρίσι, χρησιμοποιούσα κάποια ιδιωτικά πάρκινγκ, τα οποία συνήθως σε κάθε διάδρομο είχαν έναν φωτοσένσορα που σου έλεγε ότι στο Χ σημείο υπάρχει μια θέση ελεύθερη. ‘Η σε ενημέρωναν ότι στον τάδε διάδρομο υπάρχουν 5 θέσεις ελεύθερες. Αυτό είναι καταπληκτικό, αφού σου δίνει άμεσα μια καθοδήγηση για το που μπορείς να πας και να παρκάρεις. Σκέφτηκα λοιπόν ότι αυτό που έβλεπα εκεί σε κλειστούς χώρους, θα μπορούσε να γίνει και στους δρόμους.

Μετά πως φτάσατε στο σημείο να πείτε ότι «ΟΚ, παραιτούμαι από την δουλειά μου και μπαίνω full-time στο δικό μου project»; Το ρωτάω αυτό, γιατί σε παρόμοιο δίλημμα είναι και αρκετοί νέοι επιχειρηματίες εδώ στην Ελλάδα

Υπάρχει μια καλή επιχορήγηση που δίνει το Γαλλικό κράτος. Με στόχο να πείσει τους πολίτες της να αφήσουν την κανονική δουλειά τους και να ξεκινήσουν μια startup. Όντως είναι δύσκολο για κάποιον να αφήσει το «σίγουρο εισόδημα» του, και να ξεκινήσει μια επιχείρηση- κάτι που εμπεριέχει μεγάλη ανασφάλεια. Το Γαλλικό κράτος σου δίνει λοιπόν μια επιχορήγηση για να ξεκινήσεις κάτι δικό σου. Σκεπτόμενο ότι έτσι θα δημιουργήσω μια θέση εργασίας για εμένα, ενώ σε βάθος χρόνου πιθανόν να δημιουργήσω θέσεις εργασίας και για άλλους ανθρώπους. Επίσης, από μια startup θα έχει έσοδα και το ίδιο το κράτος, από ΦΠΑ, πιθανές εξαγωγές κλπ. Στην δική μου περίπτωση λοιπόν, μόλις έλυσα την συνεργασία μου με την Γαλλική εταιρία που συνεργαζόμουν, άμεσα μπήκα σε αυτό το πρόγραμμα επιχορήγησης. Είχα δουλέψει αρκετά χρόνια στην Γαλλία και είχα πληρώσει αρκετές εισφορές, άρα ουσιαστικά το κράτος μου επιτρέπει τις εισφορές αυτές.

Η έδρα της startup σας όμως είναι στην Γαλλία; Γιατί φαντάζομαι ότι το Γαλλικό κράτος δεν θα έδινε επιχορήγηση για ίδρυση επιχειρήσεων σε άλλες χώρες

Η νέα εταιρία έχει ιδρυθεί στην Γαλλία. Για αυτό και στο επίσημο site μας θα δείτε ότι αναφέρεται γαλλική διεύθυνση έδρας. Αυτό όμως δεν με επηρεάζει άμεσα- έχει να κάνει πιο πολύ με το γραφειοκρατικό κομμάτι. Σημασία έχει που είναι οι πελάτες, οι οποίοι είναι εντελώς global. Σε κάθε χώρα που θα πηγαίνει το project θα πρέπει να ιδρύω και μια θυγατρική εκεί. Για παράδειγμα, για να κάνω πληρωμές στις ΗΠΑ, πρέπει να έχω και ένα γραφείο εκεί.

Τι είναι αυτό που κάνει το project σας;

Ενδεχομένως να έχετε ακούσει για το «έξυπνο παρκάρισμα» στην Αθήνα. Θέλουν να σκάψουν το έδαφος και να τοποθετήσουν κάποιους σένσορες. Ουσιαστικά δηλαδή θα χωρίσουν τον δρόμο σε κουτάκια, και όταν κάποιο κουτάκι είναι κενό θα το αντιλαμβάνεται ο σένσορας και θα σε ενημερώνει ότι εκεί είναι μια κενή θέση πάρκινγκ.

Κατάλαβα ότι αυτό το σύστημα είναι λίγο δύσκολο να γίνει. Γιατί από την μια χρειάζεσαι πολλούς σένσορες, ενώ παράλληλα πρέπει να χωρίσεις τον δρόμο σε συγκεκριμένες θέσεις, κάτι που στην Ελλάδα δεν λειτουργεί.

Σκέφτηκα ότι ο καλύτερος τρόπος για να δημιουργήσεις θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης, είναι να βάλεις μια κάμερα στην αρχή του εκάστοτε δρόμου, και μια στο τέλος του. Οπότε θα μετράς πόσα αμάξια έχει ο κάθε δρόμος.

Είναι σαν να έχεις μια λίμνη που γεμίζει και αδειάζει, και αυτό που προσέχεις είναι η στάθμη του νερού συνολικά. Με το σύστημα του Parkingstream ξέρουμε πόσα αμάξια έχουν μπει σε έναν δρόμο, πόσα έχουν βγει, και έτσι ξέρουμε αν υπάρχουν κενές θέσεις ή όχι. Αφού γνωρίζομε από πριν τον συνολικό αριθμό σταθμευμένων αυτοκινήτων που χωρούν σε έναν δρόμο.

Αυτές τις πληροφορίες μπορούμε να τις κοινοποιούμε στους οδηγούς μέσω του App μας. Και να τους ενημερώνουμε που υπάρχει μεγάλη διαθεσιμότητα για παρκάρισμα, που υπάρχει μικρή διαθεσιμότητα, και που οι θέσεις είναι φουλ. Μέσω των καμερών βλέπουμε και τις πινακίδες του εκάστοτε οχήματος, άρα γνωρίζουμε που έχει σταθμεύσει ο κάθε οδηγός και για πόσο χρονικό διάστημα. Άρα μπορούμε να «συνδέσουμε» αυτά τα δεδομένα με ηλεκτρονικές πληρωμές. Για παράδειγμα, σε θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης εντός ενός Δήμου ή μέσα σε ένα πάρκινγκ.

Μπορεί όλο αυτό να εφαρμοστεί σε ελληνικές πόλεις;

Σε ελληνικές πόλεις μπορεί να εφαρμοστεί, αλλά υπάρχουν τα εξής δύο προβλήματα: Το πρώτο είναι το πρόβλημα του βανδαλισμού. Να πάει δηλαδή κάποιος και να σπάσει μια κάμερα. Αυτό όμως μπορείς να το λύσεις, τοποθετώντας τις κάμερες λίγο πιο ψηλά ή σε σημείο που δεν έχει εύκολη πρόσβαση κάποιος. Το δεύτερο πρόβλημα που έχουμε, είναι ότι αυτή την στιγμή δεν μπορούμε να κόψουμε κλήση αυτόματα και ηλεκτρονικά, σε περίπτωση π.χ. που κάποιος παρκάρει παράνομα ή πληρώσει λιγότερο από αυτό που του αναλογεί. Είναι όμως κάτι πάνω στο οποίο εργαζόμαστε, μαζί μάλιστα με έναν ελληνικό Δήμο που έχει δείξει έντονο ενδιαφέρον για να εφαρμόσει το σύστημα μας.

Προφανώς έρχεστε σε επαφή με Δήμους και ιδιωτικά παρκινγκ για να διερευνήσετε τις όποιες συνεργασίες. Πόσο πρόσφορο έδαφος έχετε βρει και πόσο εύκολες ή δύσκολες είναι αυτές οι συζητήσεις;

Είναι αλήθεια ότι στο εξωτερικό καταλαβαίνουν πιο γρήγορα την χρησιμότητα αυτού που έχουμε δημιουργήσει. Και στην Ελλάδα ωστόσο το βλέπουν με θετικό μάτι. Αυτό που μου λένε οι περισσότεροι είναι: «Αν λύσεις το πρόβλημα με την ηλεκτρονική κλήση, τότε το θέλουμε». Μην ξεχνάμε, ότι το παρκάρισμα είναι και ένας τρόπος για να έχει μια πόλη παραπάνω έσοδα. Σε ότι αφορά τα ιδιωτικά πάρκινγκ, υπάρχουν επίσης κάποιες συζητήσεις σε θετικό κλίμα. Ωστόσο τα πάρκινγκ δεν είναι η προτεραιότητα μας.

Το σύστημα που έχουμε δημιουργήσει, μπορεί να έχει πολλές εφαρμογές. Για παράδειγμα, στις θέσεις που έχουν τα μαγαζιά μπροστά τους, για τους πελάτες, μπορείς να κάνεις έξυπνους αλγορίθμους. Μπορείς να κάνεις αυξομείωση της τιμής του παρκαρίσματος ανάλογα με την κίνηση ή τις διαθέσιμες θέσεις παρκαρίσματος. Έτσι ώστε να διασφαλίσεις ότι θα υπάρχει πάντα κενή θέση παρκαρίσματος για τους πελάτες.

Κοιτώντας το καθαρά business κομμάτι, θα πει κάποιος: Ωραία όλη αυτή η ιδέα, αλλά πως βγάζει χρήματα ένα τέτοιο project;

Εμείς θα παίρνουμε ένα μικρό ποσοστό από τα έσοδα που θα δημιουργούμε για την πόλη. Θα γίνεται δηλαδή μια συνολική καταμέτρηση ανά εβδομάδα ή ανά μήνα, και έτσι η εφαρμογή μας θα κρατά ένα μικρό ποσοστό.

Ποια είναι τα επόμενα βήματα; Και επίσης θέλω να ρωτήσω αν έχετε στα πλάνα σας να δημιουργήσετε θέσεις εργασίας επί ελληνικού εδάφους

Σε μερικές ημέρες με έχουν καλέσει στο Αμερικάνικο Εθνικό Συνέδριο Παρκαρίσματος. Εκεί θα παρουσιάσω την ιδέα μου σε διάφορους ειδικούς από το συγκεκριμένο πεδίο. Το event θα γίνει στο Ορλάντο των ΗΠΑ.

Από εκεί και πέρα, δουλεύουμε για να τελειοποιήσουμε τις κάμερες μας, έχουμε φτιάξει ήδη δύο MVP (minimum viable product) και τώρα δουλεύουμε πάνω στο τελικό μοντέλο. Στόχος μας είναι αμέσως μετά να κλείσουμε και συμβόλαια με Δήμους, έτσι ώστε το project μας να βγει επίσημα σε λειτουργία.

Σε ότι αφορά τις νέες θέσεις εργασίας, εγώ δεν είμαι Γάλλος, παρόλο που η startup έχει έδρα στην Γαλλία. Γνωρίζω καλύτερα την αγορά της Ελλάδας. Άρα αναζητώ άτομα από την χώρα μας που να μπορούν να συνδράμουν στο project. Ως «40αρης starttupper»… έχω το μειονέκτημα ότι δεν βγήκα τώρα από το Πανεπιστήμιο, άρα οι συνομήλικοι φίλοι μου έχουν σταθερές δουλείες και οικογένειες, και δύσκολα θα τις άφηναν για να μπουν σε μια startup. Αυτό που θέλω είναι να πάρω κάποια χρηματοδότηση, και έτσι να μπορέσω να κινηθώ ακόμα πιο άνετα στο κομμάτι των προσλήψεων επί Ελληνικού εδάφους.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

four × five =