αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΠέντε σημάδια που δείχνουν ότι πρέπει να βάλεις τα όρια σου

Πέντε σημάδια που δείχνουν ότι πρέπει να βάλεις τα όρια σου

O Steve Jobs πίστευε ότι η επιτυχία έρχεται μέσα από τα «όχι». Και όντως, ένα σημαντικό κομμάτι της επιτυχίας και τις ευτυχίας έχει να κάνει με την ικανότητα σου να βάζεις όρια. Δεν είναι βέβαια πάντα εύκολο να θέσεις τα όρια σου στην δουλειά ή στην ζωή σου γενικότερα. Ειδικά μέσα στην πανδημία όπου πολλοί άνθρωποι βρέθηκαν ξαφνικά σε μία νέα καθημερινότητα.

Οπως έγραψε πρόσφατα η ψυχοθεραπεύτρια Annie Wright στο επαγγελματικό της blog: «Τα σωστά όρια μπορούν να επηρεάσουν θετικά τα πάντα, από τα ενεργειακά μας επίπεδα μέχρι την αίσθηση της αυτοεκτίμησης μας, ως τους τραπεζικούς μας λογαριασμούς και την ποιότητα των σχέσεών μας».

Αν δεν υπάρχουν όρια, αυτό μπορεί να σε οδηγήσει σε αυξημένο άγχος ή ακόμα και στο burnout. Και πως θα ξέρεις ότι έχεις μπει… σε επικίνδυνο μονοπάτι; Η Annie Wright παραθέτει 5 σημάδια που δείχνουν ότι ήρθε η ώρα να βάλεις όρια στη δουλειά σου ή στην ζωή σου γενικότερα.

1# Δεν σου αρέσει αυτό που κάνεις. Εάν αισθάνεστε πικρία όταν το κάνετε, αυτό είναι ένα σημάδι ότι πιθανότατα δεν θα έπρεπε να πείτε «ναι» στο συγκεκριμένο task/ project/ δουλειά/ επιλογή. «Η δυσαρέσκεια είναι μια συνηθισμένη ένδειξη ότι έχετε ξεπεράσει τα όριά σας και ότι, ίσως, η ικανότητά σας να αναγνωρίζετε και να υποστηρίζετε τα όριά σας χρειάζεται δουλειά» λέει η ψυχοθεραπεύτρια.

2# Κατακρίνεις τις επιλογές των άλλων. Τι σχέση έχει η κακή σκέψη για τη συμπεριφορά των άλλων ανθρώπων, με τα δικά σας όρια; Τα πράγματα είναι απλά: Πολλές φορές αδυνατούμε να βάλουμε τα δικά μας όρια, αλλά την ίδια στιγμή βλέπουμε άλλους ανθρώπους να το κάνουν για τους εαυτούς τους. Αν φτάσετε στο σημείο να κατακρίνετε τις επιλογές των άλλων, σε συνδυασμό με μια… κρυφή λαχτάρα της ίδιας επιλογής, είναι μια ένδειξη ότι ίσως έχετε χάσει τα όριά σας.

3# Είσαι «χαμαιλέοντας». Οκ, είναι λογικό να κάνεις κάποιες προσαρμογές, για να ταιριάζεις σε έναν επαγγελματικό ρόλο. Αλλά δεν πρέπει να αλλάξετε τον ουσιαστικό εαυτό σας για να ταιριάζει στους άλλους/ σε μια εταιρία/ σε μια θέση. «Αν έχεις γίνει αυτό που το άλλο άτομο θέλει για εσένα σε προσωπικότητα, προτιμήσεις, ιδιοσυγκρασία, ακόμη και εμφάνιση, σκέψου να βάλεις τα δικά σου όρια», λέει η Wright.

4# Ζηλεύεις τη ευθύτητα των άλλων. Αν βλέπεις τους «straight shooters» γύρω σου -στο γραφείο ή στο επαγγελματικό δίκτυο σου ή στις παρέες σου γενικότερα- και σκέφτεσαι έντονα ότι θα έπρεπε να και εσύ να είσαι πιο ξεκάθαρος με τα θέλω και τις ανάγκες σου, είναι ένα ακόμα σημάδι.

5# Είσαι μόνιμα θυμωμένος. Έχουμε την τάση να θεωρούμε το θυμό ως αντίδραση στη συμπεριφορά των άλλων, αλλά η επιστήμη δείχνει ότι στην πραγματικότητα συχνά αφορά τα δικά μας συναισθηματικά «βαρίδια». Όπως εξηγεί η Wright, «ο θυμός είναι ένα σημάδι ότι έχουμε μια ανάγκη που δεν ικανοποιείται ή ότι έχουμε ένα όριο που ξεπερνιέται». Το πρόβλημα μπορεί να είναι η σπασμωδική συμπεριφορά ενός άλλου ατόμου ή μπορεί να είναι η δική σας αδυναμία να ελέγξετε τα όριά σας (ή λίγο και από τα δύο). Σίγουρα χρειάζεται χρόνος για να εξετάσετε ποια κατάσταση ισχύει.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

11 − four =