αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑO Steve Jobs είχε «κλέψει» την καλύτερη τακτική του από την στρατηγική μάρκετινγκ της Nike

O Steve Jobs είχε «κλέψει» την καλύτερη τακτική του από την στρατηγική μάρκετινγκ της Nike

Ο Steve Jobs κατάφερνε πάντα να έχει την δική του επίδραση στο ακροατήριο όταν παρουσίαζε ένα προϊόν της Apple. Και είχε κάνει πολλές τέτοιες παρουσιάσεις στην διάρκεια της διαδρομής του. Κι όμως, η τακτική που ακολουθούσε ο εμβληματικός συνιδρυτής της Apple, ήταν ίσως «κλεμμένη» από αλλού.

Όπως σημειώνει το αμερικανικό inc.com, το 1997 ο Steve Jobs λίγο μετά την επιστροφή του στην Apple έκανε μια ομιλία προς τους εργαζομένους. Εκεί είπε μερικά ενδιαφέροντα πράγματα, αναφερόμενος μάλιστα και σε άλλα μεγάλα brands: «Η Nike πουλάει ένα εμπόρευμα, πουλάει παπούτσια. Κι όμως όταν σκέφτεσαι τη Nike, έχεις στο μυαλό σου κάτι διαφορετικό από μια εταιρεία παπουτσιών. Στις διαφημίσεις τους, όπως γνωρίζετε, δεν μιλάνε ποτέ για το προϊόν, δεν μιλάνε ποτέ για τις σόλες τους, δεν λένε πώς είναι καλύτερες από τις σόλες της Reebok. Τι κάνει η Nike στις διαφημίσεις της; Τιμά τους μεγάλους αθλητές και τιμά τα μεγάλα αθλήματα. Αυτό κάνει».

Και εδώ είναι η φράση του Jobs που αξίζει να κρατήσουμε: «Δεν μιλούν ποτέ για το προϊόν».

Σκεφτείτε το: Η Nike πουλά παπούτσια, ένα από τα βασικά προϊόντα για την ζωή μας. Το κάνει, ωστόσο, «ζωγραφίζοντας» μια εικόνα για ένα επιθυμητό μέλλον. Το μάρκετινγκ της δεν μιλάει ποτέ για τα προϊόντα, μιλά για τους ανθρώπους- τους ήρωες και τους πρωταθλητές και τους καθημερινούς αθλητές που προσπαθούν να αποδώσουν στα καλύτερά τους. Και μέσα σε αυτό το κάδρο, φυσικά, βάζει και το δικό της brand.

Ο Jobs ήθελε η Apple να κάνει το ίδιο. Σημειώνεται ότι την ώρα που μιλούσε στους υπαλλήλους της Apple, το μακρινό 1997, η εταιρεία βρισκόταν σε πολύ διαφορετικό στάδιο. Αυτό ήταν πριν από το iPhone, πριν από το iPad, ακόμη και πριν από το iPod ή το iMac. Ο Jobs μόλις είχε επιστρέψει στην εταιρεία μια δεκαετία μετά την αναγκαστική αποχώρησή του, και η Apple είχε χάσει το δρόμο της. Έχανε στη μάχη του προσωπικού υπολογιστή και είχε ξεμείνει από ιδέες και χρήματα. Το brand της είχε αποδυναμωθεί.

Ο Jobs ήθελε να ζωγραφίσει την εικόνα ενός επιθυμητού μέλλοντος για την εταιρεία. Με την στρατηγική μάρκετινγκ που παρέθεσε στους εργαζομένους, είχε ως μεγάλο στόχο την «σύνδεση» με τους πελάτες.

Όσοι θυμούνται την πορεία της Apple στη συνέχεια, γνωρίζουν ότι η εταιρία αναπτύχθηκε χρησιμοποιώντας αυτό το μοντέλο σε επίπεδο μάρκετινγκ. Ο ίδιος ο Jobs στις παρουσιάσεις του δεν εστίαζε στο πόσο καλούς… επεξεργαστές ή κάμερες έχουν τα γκάτζετ της εταιρίας. Αλλά μιλούσε για το πως η ζωή και η καθημερινότητα των ανθρώπων μπορεί να γίνει καλύτερη μέσα από αυτά τα προϊόντα.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

10 − seven =