αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑO Steve Jobs έλεγε ότι πολλές εταιρίες κάνουν 2 συγκεκριμένα λάθη με τους εργαζομένους τους

O Steve Jobs έλεγε ότι πολλές εταιρίες κάνουν 2 συγκεκριμένα λάθη με τους εργαζομένους τους

Έχουν περάσει πλέον αρκετά χρόνια από τότε που ο Steve Jobs έφυγε από την ζωή. Δεν άφησε πίσω του μόνο ένα τεράστιο brand που ακούει στο όνομα Apple, αλλά και μερικά χρήσιμα business μαθήματα.

Το Business Insider παραθέτει 2 συγκεκριμένα πράγματα που κάνουν λάθος πολλές επιχειρήσεις με τους εργαζομένους τους, σύμφωνα με το Jobs.

«Δεν έχει νόημα να προσλαμβάνουμε έξυπνους ανθρώπους και να τους λέμε τι να κάνουν. Προσλαμβάνουμε έξυπνους ανθρώπους για να μας πουν αυτοί τι να κάνουμε» έλεγε ο Steve Jobs.

Αυτό που έχει σημασία είναι να επωφεληθείτε από τη γνώση των εργαζομένων. Ο όρος “εργάτης γνώσης” (knowledge workers) επινοήθηκε από τον management expert Peter Drucker το μακρινό 1959. Τον χρησιμοποίησε για να περιγράψει εκείνους τους ανθρώπους που κερδίζουν το ψωμί τους με τις γνώσεις τους και δεν εξαρτώνται από τη σωματική εργασία.

Ο προγραμματισμός, η οργάνωση, η ανάλυση, το testing, η έρευνα, το μάρκετινγκ ή η διάδοση περιεχομένου είναι τυπικές δραστηριότητες που εκτελούνται από τέτοιους ανθρώπους. Ήταν ο Drucker που προέβλεψε, πριν από το θάνατό του το 2005, ότι το πιο σημαντικό task για τον επιχειρηματία του 21ου αιώνα είναι να αναπτύξει knowledge workers.

O Jobs έβαζε στην συζήτηση ένα ακόμα point: Tο αφεντικό δεν χρειάζεται να είναι το πιο έξυπνο άτομο στην εταιρεία. Μία τέτοια επιδίωξη είναι επίσης λάθος. Αντίθετα, το κλειδί είναι να δείξετε εκτίμηση στις δυνατότητες του προσωπικού σας. Ο ίδιος ο Jobs δούλευε σύμφωνα με αυτήν την οδηγία.

Με βάση τα λόγια του Steve Jobs, το Business Insider παραθέτει 3 σημαντικούς κανόνες για την διαχείριση των εργαζομένων:

1# Οι εργαζόμενοι θα πρέπει να συμμετέχουν στη λήψη αποφάσεων με βάση τις γνώσεις τους — εν μέρει, θα πρέπει να λαμβάνουν αποφάσεις ανεξάρτητα.

2# Προκειμένου να δημιουργηθεί η ισχυρότερη δυνατή ομάδα, θα πρέπει να ενθαρρύνεται η συνεργασία.

3# Το αφεντικό πρέπει να ακούει περισσότερο και να μιλάει λιγότερο. Εάν η εργασία των ατόμων αντιμετωπίζεται με σεβασμό, αυτό έχει θετικό αντίκτυπο στο ηθικό και, κατά συνέπεια, στην επιτυχία της εταιρείας στο σύνολό της.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

four × 1 =