αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑO CEO της Airbnb αποκάλυψε την καλύτερη συμβουλή που έχει λάβει- «Είναι αντίθετο με αυτό που πιστεύουν οι περισσότεροι»

O CEO της Airbnb αποκάλυψε την καλύτερη συμβουλή που έχει λάβει- «Είναι αντίθετο με αυτό που πιστεύουν οι περισσότεροι»

Μια και μόνο συμβουλή από έναν επενδυτή βοήθησε τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Airbnb, Brian Chesky, να μετατρέψει την εταιρεία του από μια ταλαιπωρημένη startup σε έναν κολοσσό αξίας περίπου 70 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Αυτό λέει ο ίδιος ο Chesky, ο οποίος τόνισε στους παρευρισκόμενους σε εκδήλωση του Stanford Graduate School of Business ότι ήταν «η καλύτερη συμβουλή που πήρα ποτέ».

Η συμβουλή: «Εστιάστε σε 100 ανθρώπους που θα σας αγαπούν, αντί να κάνετε ένα εκατομμύριο ανθρώπους να σας συμπαθούν», είπε ο CEO.

Ήταν ευγενική προσφορά… του Paul Graham, του συνιδρυτή του διάσημου startup επιταχυντή, Y Combinator, ο οποίος συμβούλεψε τους συνιδρυτές της Airbnb – Chesky, Joe Gebbia και Nathan Blecharczyk – να επικεντρωθούν σε ένα μικρό κοινό δυνητικών πελατών καθώς έφτιαχναν την εταιρεία τους.

Μια τέτοια σύσταση «στην πραγματικότητα είναι αντίθετη με σχεδόν όλα όσα λένε όλοι», είπε ο Chesky.

Για την… νεαρή Airbnb, αυτό σήμαινε την δημιουργία εμπειριών για τους επισκέπτες που ξεχώριζαν από τη διαμονή τους σε ένα ξενοδοχείο ή τη διαμονή τους… σε έναν καναπέ. Το τρίο πήρε την δουλειά στα σοβαρά, προσέλαβε ακόμη και έναν καλλιτέχνη της Pixar storyboard για να τους βοηθήσει να χαρτογραφήσουν πώς θα έμοιαζαν οι διαμονές πέντε αστέρων από το check-in μέχρι το check-out, είπε ο Chesky.

Σήμαινε επίσης να καταλάβουν ταυτόχρονα τι θα έκανε τους οικοδεσπότες χαρούμενους και άνετους. Λίγο μετά την ίδρυση της εταιρείας, η τριάδα των συνιδρυτών επισκέφτηκε ακίνητα ενοικιάσεων Airbnb στη Νέα Υόρκη για να φωτογραφίσει προσωπικά τις καταχωρίσεις και να κατανοήσει καλύτερα τις απόψεις των οικοδεσποτών, είπε ο Chesky στο podcast «Masters of Scale» του συνιδρυτή του LinkedIn, Reid Hoffman το 2017.

Ο μικρός αριθμός ανθρώπων που εκτιμούσαν βαθιά την εμπειρία της Airbnb, οι επισκέπτες και οι οικοδεσπότες, έγιναν το «τμήμα μάρκετινγκ» της εταιρείας, δήλωσε ο Chesky στην εκδήλωση του Stanford.

Κατά την εκτίμησή του, η στρατηγική λειτούργησε. Την πρώτη δεκαετία της λειτουργίας της, η Airbnb έγινε μεγαλύτερη από τη Hilton, η οποία ξεκίνησε το 1919 και σήμερα έχει κεφαλαιοποίηση 36,43 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Μεγάλο μέρος αυτής της πρώιμης ανάπτυξης προήλθε από το μάρκετινγκ από στόμα σε στόμα, είπε ο Chesky.

Δυστυχώς, ο Graham έδωσε επίσης στους συνιδρυτές της Airbnb «τη χειρότερη συμβουλή» που έλαβαν ποτέ, πρόσθεσε ο Chesky – ότι θα έπρεπε να μετακομίσουν στο Mountain View της Καλιφόρνια, όπου βρίσκεται το Y Combinator, για να πετύχουν.

«Δεν χρειάζεται να μετακομίσετε [στη Σίλικον Βάλεϊ]», είπε ο Mr Aribnb. «Μπορείς να είσαι οπουδήποτε».

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

16 + 6 =