αρχικηΟΙΚΟΝΟΜΙΑO «κρυμμένος θησαυρός» των 550 εκατ. ευρώ που βρήκαν τα σούπερ μάρκετ

O «κρυμμένος θησαυρός» των 550 εκατ. ευρώ που βρήκαν τα σούπερ μάρκετ

Μπάσιμο σε μια αγορά που πριν την πανδημία ήταν προνομιακός χώρος όχι μόνο των μικρών, εκτός τροφίμων, παικτών του λιανεμπορίου αλλά και γνωστών brands όπως οι Jumbο, ΙΚΕΑ, Leroy Merlin, H&M, Inditex (ZARA), Jysk κ.λπ., έχουν βάλει οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ.

Πρόκειται για την κατηγορία Bazaar -σε αυτή περιλαμβάνονται προϊόντα ένδυσης, υπόδησης, ηλεκτρικές συσκευές, βιβλία, εργαλεία, είδη κήπου, είδη αυτοκινήτου, οικιακός εξοπλισμός κ.λπ.-, η οποία εν μέσω της πανδημίας και σε μεγάλο βαθμό εξαιτίας αυτής, εμφάνισε σημαντική ανάπτυξη, προσθέτοντας έξτρα τζίρο στα ταμεία των σούπερ μάρκετ.

Είναι χαρακτηριστικό ότι τη στιγμή που οι συνολικές πωλήσεις των σούπερ μάρκετ κατά τη διάρκεια της περασμένης χρονιάς κινήθηκαν οριακά θετικά στο +1,3%, η κατηγορία Bazaar κατέγραψε διψήφιο ποσοστό αύξησης σε σχέση με το 2020.

Σύμφωνα με τη NielsenIQ, οι πωλήσεις της κατηγορίας αυξήθηκαν πέρυσι 14,9%, ξεπερνώντας σε αξία τα 550,293 εκατ. ευρώ. Ποσό που ισοδυναμεί με το 5,9% του συνολικού τζίρου του οργανωμένου λιανεμπορίου, εξαιρουμένων των νησιών και του discount καναλιού.

Όπως δηλώνει στο Euro2day.gr ο Δημήτρης Κόλλιας, Client Business Partner της NielsenIQ, οι πωλήσεις ρούχων και αξεσουάρ εντός των σούπερ μάρκετ (εξαιρούνται τα νησιά και το discount κανάλι) αυξήθηκαν κατά 23% στα 76 εκατ. ευρώ -αντιπροσωπεύουν κοντά στο 14% της κατηγορίας bazaar. Την ίδια περίοδο, σύμφωνα με τον Δημήτρη Κόλλια, οι πωλήσεις των σκευών και των ειδών κουζίνας -αντιπροσωπεύουν το 15,5% της κατηγορίας Bazaar- ενισχύθηκαν κατά 20,5% στα 85 εκατ. ευρώ. Σε ό,τι αφορά τα βιβλία, οι πωλήσεις τους υποχώρησαν κατά 21% στα 2,7 εκατ. ευρώ.

Το ακόμη πιο ενδιαφέρον είναι ότι τα 550 και πλέον εκατομμύρια ευρώ που τζιράρει η συγκεκριμένη κατηγορία στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ ισοδυναμούν με τις πωλήσεις που πραγματοποιεί η Jumbo σε επίπεδο μητρικής ή με τις πωλήσεις του ισπανικού ομίλου Inditex (ZARA) στην Ελλάδα αθροιστικά με τον τζίρο που κάνουν στη χώρα τα IKEA και η Intersport.

Όμως επί της ουσίας πρόκειται για ένα ποσό το οποίο έχει μεταφερθεί τα τελευταία χρόνια από τη μικρή κυρίως λιανική εκτός τροφίμων στα σούπερ μάρκετ και δη στις μεγάλες σάλες αυτών, καθιστώντας τις αλυσίδες του κλάδου υπολογίσιμο παίκτη, σε μια αγορά που βρίσκεται σε φάση ριζικών αλλαγών.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

16 + 13 =