αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑOι Έλληνες εφοπλιστές έκαναν παραγγελίες για τουλάχιστον 21 πλοία μεταφοράς LNG- Τι εκτόξευσε την ζήτηση

Oι Έλληνες εφοπλιστές έκαναν παραγγελίες για τουλάχιστον 21 πλοία μεταφοράς LNG- Τι εκτόξευσε την ζήτηση

Μέχρι και τα τέλη Νοέμβριου, οι Έλληνες εφοπλιστές είχαν παραγγείλει τουλάχιστον 21 πλοία μεταφοράς LNG, κάτι που τους κατέταξε ως τρίτους παγκοσμίως στον αριθμό παραγγελιών πλοίων LNG.

Η εκτόξευση των ναύλων αλλά και η αξία του στόλου LNG το 2022, έχει πυροδοτήσει  ένα μεγάλο κύμα παραγγελιών . Μέχρι τα τέλη Νοέμβρη, η VesselsValue είχε καταγράψει 162 νέες παραγγελίες, σε σύγκριση με 99 παραγγελίες που έγιναν στο 2021,  αύξηση που αγγίζει το 63%. Η αξία των παραγγελιών νεότευκτων LNG που έχουν γίνει μέχρι στιγμής φέτος είναι 33.742,89 εκατ. δολάρια, σημειώνοντας αύξηση περίπου 87% από 18.076,25 εκατ. δολάρια πέρσι.

Από αυτές τις παραγγελίες, λίγο πάνω από το ένα τέταρτο δόθηκαν από ιαπωνικές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένων των MOL, NYJ και Meiji Shipping, με 44 συμβόλαια υπογεγραμμένα. Από τις κορυφαίες χώρες που διαθέτουν πλοία, η Ιαπωνία κατέχει τον στόλο υψηλότερης αξίας για πλοία LNG με 30,3 δισ. USD. Η Νότια Κορέα κατέλαβε τη δεύτερη θέση με 28 παραγγελίες φέτος, ενώ ακολουθεί η Ελλάδα με 21 παραγγελίες.

Αξιοσημείωτα νέα συμβόλαια περιλαμβάνουν μια συνολική παραγγελία για δύο μεγάλα πλοία μεταφοράς LNG των 175.000 CBM από την China Merchants, που έχει προγραμματιστεί να κατασκευαστεί στο Dalian και να παραδοθεί το 2026 για 235 εκατ. USD το καθένα, αξία VV 240,79 εκατ. USD.

Οι κορυφαίοι Έλληνες εφοπλιστές στα πλοία LNG

Οι Έλληνες πλοιοκτήτες επενδύουν συνεχώς σε νέα και υψηλής ποιότητας αποδοτικά πλοία, χτίζοντας στόλους οι οποίοι θα διαδραματίσουν πρωταγωνιστικό ρόλο στην ευρωπαϊκή και παγκόσμια οικονομία.

Σύμφωνα με παλιότερα στοιχεία της Intermodal, την πρώτη θέση αναφορικά με τον στόλο LNG carriers καταλαμβάνει η Maran Gas, ο ομίλος της Μαρίας Αγγελικούση καθώς διαχειρίζεται 40 LNG carriers, ενώ διαθέτει βιβλίο παραγγελιών για 11 ακόμη πλοία με χρόνο παράδοσης το 2023 μέχρι και το 2026. Ο όμιλος GasLog, του Πήτερ Λιβανού έρχεται στη δεύτερη θέση στη λίστα , με 32 LNG carriers στον όμιλο, ενώ ναυπηγεί τέσσερα ακόμη.  Ακολουθεί η Dynagas του Γιώργου Προκοπίου, στον στόλο της οποίας εντοπίζονται 17 LNG carriers, ενώ έχουν δοθεί 7 ακόμα παραγγελίες.

Σε σημαντικές θέσεις στη λίστα βρίσκονται και οι TMS Cardiff Gas του Γιώργου Οικονόμου με τουλάχιστος έξι νέες παραγγελίες LNG και οι  Capital Gas και Alpha Gas, του ομίλου της Άννας Αγγελικούση με 8 πλοία. Σημαντικη παρουσία στο χώρο του LNG κατέχουν,  η Thenamaris, συμφερόντων του Νικόλα Μαρτίνου, η Minerva Gas του Ανδρέα Μαρτίνου, η Tsakos Energy Navigation του Νικόλα Τσάκου, η Latsco Marine Management  συμφερόντων του Πάρη Κασιδόκωστα-Λάτση και η Chandris Hellas, των Γιάννη και Μιχάλη Χανδρή.

Πηγή: Capital.gr

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

sixteen − twelve =