αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑNikas, 7days και τα άλλα: Πόσο κοστίζουν τα brands της Chipita

Nikas, 7days και τα άλλα: Πόσο κοστίζουν τα brands της Chipita

Πλέον χαρακτηριστικά παραδείγματα σημάτων με τη μεγαλύτερη αξία, αυτά της Amazon (σ.σ. η αξία του αγγίζει τα 188 δισ. δολάρια), της Apple και της Google, αλλά και της ιταλικής Ferrari, που είναι το εμπορικό σήμα με τη μεγαλύτερη δύναμη και επικοινωνιακή ισχύ παγκοσμίως σύμφωνα τη λίστα Brand Finance Global 500.

Εκτός όμως από αυτά τα παγκόσμια brands, η αξία των οποίων ξεπερνά και την αξία του brand αρκετών κρατών, όπως π.χ. της Ελλάδας, το brand της οποίας αποτιμάται στα 87 δις. δολάρια, υπάρχουν αρκετά γνωστά ελληνικά εμπορικά σήματα η αξία των οποίων είναι σημαντική.

Ας πάρουμε για παράδειγμα την Chipita. Όπως αναφέρει το Capital.gr τα σήματα του ομίλου, δηλαδή τα brands 7days, 7days bake rolls, Spin Span, Νίκας κ.ά., αξίζουν 214,250 εκατ. ευρώ (βλπ. οικονομικές καταστάσεις 2017). Η Chipita το 2017 (σ.σ. τελευταίος δημοσιευμένος ισολογισμός) τζίραρε, χωρίς τις κοινοπραξίες, 461 εκατ. ευρώ (άνοδος +14,4%) και εμφάνισε EBITDA 58,8 εκατ. ευρώ (άνοδος +15,5%) ενώ συμπεριλαμβανομένων των κοινοπραξιών ο τζίρος άγγιξε τα 515 εκατ. ευρώ  (+10,7%) και το EBITDA τα 68,4 εκατ. ευρώ (+6,8%).

Ας δούμε όμως πόσο αξίζουν τα σήματα της Chipita αναλυτικά. Μόνο για τα εμπορικά σήματα “ΝΙΚΑΣ” και “ΚΑΤΙΚΙ ΔΟΜΟΚΟΥ – ΟΡΕΙΝΕΣ ΠΛΑΓΙΕΣ”, η συνολική εύλογη αξία τους (σ.σ. αποτιμήθηκαν από την Grant Thornton Ελλάς με βάση τη μέθοδο “Relief-from-Royalty”), υπολογίσθηκε σε 13,349 εκατ. ευρώ, αποδιδόμενη κατά 11,953 εκατ. ευρώ στο σήμα “ΝΙΚΑΣ” και κατά 1,396 εκατ. ευρώ στο σήμα “ΚΑΤΙΚΙ ΔΟΜΟΚΟΥ – ΟΡΕΙΝΕΣ ΠΛΑΓΙΕΣ”. Το Κατίκι Δομοκού έχει περάσει πλέον στον έλεγχο του ομίλου ΟΠΤΙΜΑ.

Ακόμη υψηλότερη είναι η αξία των flaghship brands του ελληνικού ομίλου. Το 7days αποτιμάται κοντά στα 170 εκατ. ευρώ, στα 20,9 εκατ. ευρώ το 7days Bake Rolls, στα 4,67 εκατ. ευρώ το brand Finetti, στα 6,5 εκατ. ευρώ το Molto και στο μισό εκατομμύριο ευρώ το Spin Span.

Για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης, ας πάρουμε για παράδειγμα τη Vivartia και πόσο αξίζουν τα brand της. Σύμφωνα με τον τελευταίο δημοσιευμένο ισολογισμό της, τα εμπορικά σήματα με απεριόριστη διάρκεια ζωής των υπό-ομίλων της εστίασης και των γαλακτοκομικών αξίζουν 71,4 εκατ. ευρώ. Συγκεκριμένα τα εμπορικά σήματα με απεριόριστη διάρκεια ζωής του υπό-ομίλου εστίασης και ψυχαγωγίας έχουν αποτιμηθεί στα 66,4 εκατ. ευρώ και στα 5 εκατ. ευρώ τα εμπορικά σήματα με απεριόριστη διάρκεια ζωής του υπό-ομίλου γαλακτοκομικών και ποτών.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

5 × 3 =