αρχικηΟΙΚΟΝΟΜΙΑNαυτιλία: Γιατί καταγράφεται εκρηκτική αύξηση στις αξίες όλων των πλοίων

Nαυτιλία: Γιατί καταγράφεται εκρηκτική αύξηση στις αξίες όλων των πλοίων

Σε ένα από τα καλύτερα χρόνια στην ιστορία της παγκόσμιας ναυτιλίας αναμένεται να εξελιχθεί το 2021, αναφορικά με τις αγοραπωλησίες πλοίων, με τις συναλλαγές και τις αξίες να έχουν “εκτοξευτεί” σε όλους τους κλάδους.

Όπως αναφέρουν οι αναλυτές της VesselsValue σε σχετικό report, ο συνδυασμός συσσωρευμένης ζήτησης, μετά τη “χαλάρωση” των περιορισμών της πανδημίας και οι χαμηλές αξίες των περιουσιακών στοιχείων στο ξεκίνημα του έτους, οδήγησαν σε μία δραματική αύξηση τόσο σε αριθμό συμφωνιών όσο και σε αξίες.

Μάλιστα, δεν “άνθισε” μόνο η αγορά μεταχειρισμένων πλοίων, αλλά και οι αξίες νεότευκτων και scrap, οι οποίες καταγράφουν σημαντικές βελτιώσεις, χωρίς σημάδια επιβράδυνσης στο άμεσο μέλλον. 

“Boom” στα bulk carriers

Στο ξεκίνημα του 2021, ένα bulk carrier, τύπου capesize, ηλικίας περίπου 15 ετών, πουλήθηκε έναντι 11,5 εκατ. δολαρίων. Το ίδιο πλοίο κόστιζε στο τέλος Ιουνίου περίπου 20,4 εκατ. δολάρια. Οι αναλυτές της VesselsValue χαρακτηρίζουν την εν λόγω συναλλαγή “ορόσημο”, μιας και ήταν το τελευταίο “φθηνό” capesize που πουλήθηκε πριν “απογειωθούν” τα ναύλα και το αγοραστικό ενδιαφέρον, με ώθηση από την ισχυρή ζήτηση της Κίνας.

Στο τέλος του πρώτου εξαμήνου, οι αγοραπωλησίες capesizes παρουσίαζαν αύξηση σχεδόν 700% σε ετήσια βάση, ενώ η αξία ενός πλοίου 10 ετών ήταν ενισχυμένη κατά 75%.

Παράλληλα, η ισχυρή κινεζική ζήτηση για σιτηρά τροφοδοτεί τα μικρότερα μεγέθη της αγοράς. Από τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους, η αξία των panamaxes και supramaxes έχει αυξηθεί κατά 60%.

Την ίδια ώρα, ανοδικά κινούνται και οι αξίες των νεότευκτων, καθώς από τη μία ενισχύθηκε η ζήτηση για ναυπηγήσεις, ενώ από την άλλη, οι τιμές των χαλύβδινων πλακών βρίσκονται υπό διαρκή αύξηση.

Ξεχωρίζουν τα “ηλικιωμένα” tankers

Στα δεξαμενόπλοια, παρά την κακή ναυλαγορά, οι αξίες των πλοίων σημειώνουν αύξηση, διότι οι πλοιοκτήτες διοχετεύουν κεφάλαια στην αγορά, αναμένοντας βελτίωση της κατάστασης τους επόμενους μήνες. Έτσι, ανεβαίνει και η αξία των πλοίων. 

Σημειώνεται ότι τη μεγαλύτερη άνοδο σημειώνει η αξία των παλαιότερων βαποριών. Συγκεκριμένα, η τιμή ενός VLCC 20 ετών έχει ενισχυθεί σχεδόν 30% από την αρχή του έτους. Αυτή η ανοδική πορεία στις αξίες των “ηλικιωμένων” πλοίων συνδέεται με την αύξηση του scrap στα διαλυτήρια. Ένας άλλος ενισχυτικός παράγοντας είναι και η εμφάνιση “παικτών” από τη Μέση Ανατολή και την Κίνα, οι οποίοι αγοράζουν τονάζ για να το αξιοποιήσουν σε εμπορικές διαδρομές, οι οποίες κανονικά επισύρουν κυρώσεις.

Μάλιστα, το 32% όλων των συναλλαγών υπερ-δεξαμενόπλοιων (VLCCs) κατά το τρέχον έτος, έχουν πραγματοποιηθεί από εταιρείες με έδρα στη Μέση Ανατολή ή την Κίνα.

Ωστόσο, αυξημένες είναι και οι αξίες νεότερων tankers, λόγω των προσδοκιών για ανάκαμψη. Οι πλοιοκτήτες αγοράζουν σύγχρονα και αποδοτικότερα πλοία για να είναι καλά τοποθετημένοι και να εκμεταλλευτούν το “come back” της αγοράς, όταν αυτό πραγματοποιηθεί.

Πηγή: Capital.gr

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

3 × two =