αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑMyrmex: Η εταιρία που έχει Έλληνες ιδρυτές, έδρα στη Silicon Valley, και θέλει να σαρώσει στα pickup stores

Myrmex: Η εταιρία που έχει Έλληνες ιδρυτές, έδρα στη Silicon Valley, και θέλει να σαρώσει στα pickup stores

Φανταστείτε έναν κόσμο όπου θα μπορείτε να παραλαμβάνετε τα προϊόντα που παραγγείλατε με τον τρόπο που κάνετε την ανάληψη των μετρητών σας από τα ATM. Αυτό υπόσχεται η Myrmex Inc., μια εταιρεία με ελληνικές ρίζες, έδρα στη Silicon Valley και κέντρο έρευνας και τεχνολογίας στην Αθήνα, η οποία φιλοδοξεί να αλλάξει τον τρόπο που λιανέμποροι και καταναλωτές αλληλοεπιδρούν στις διαδικτυακές παραγγελίες στην αγορά του e-grocery.

Πώς; Η Myrmex Inc., που ιδρύθηκε το 2015 από τους μηχανικούς Γιάννη Κανέλλο και Ορέστη Φενέκο, έμπειρους σε θέματα βιομηχανικών αυτοματισμών και ρομποτικής, υπόσχεται στους καταναλωτές την παραλαβή των online παραγγελιών τους από συγκεκριμένα pickup σημεία. Η καινοτομία όμως βρίσκεται πίσω από το στήσιμο και τη λειτουργία των pickup σημείων.

Όπως διαβάζουμε στο Capital.gr, το σύστημα που έχει αναπτύξει και το οποίο έχει κατοχυρώσει με δύο διπλώματα ευρεσιτεχνίας από το US Patent and Trademark Office, διασφαλίζοντας τις καινοτομίες της εταιρείας διεθνώς, αποτελείται από αυτοκινούμενα ρομποτικά οχήματα και ρομποτικούς βραχίονες και λειτουργεί αδιάκοπα και αυτόματα, χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση, 24 ώρες το 24ωρο, επτά ημέρες την εβδομάδα.

Αυτό δίνει τη δυνατότητα, όπως αναφέρουν στελέχη της στο Capital.gr, αφενός στους καταναλωτές να παραλαμβάνουν τα ψώνια τους, καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας σε όποιο pickup store διαθέτει η αλυσίδα σούπερ μάρκετ που έκαναν την online παραγγελία τους, και αφετέρου δίνει τη δυνατότητα στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ να «αποδεσμεύσουν» πόρους, καθώς μειώνεται το κόστος διανομής, αλλά και χώρους προκειμένου να εξυπηρετήσουν καταναλωτές σε περιοχές που σήμερα δεν έχουν παρουσία, χωρίς να χρειάζεται να δημιουργήσουν μεγάλες εγκαταστάσεις.

Αυτό που χρειάζεται είναι να βρουν έναν χώρο, λίγων τετραγωνικών μέτρων, που θα μπορούσε να εξυπηρετήσει τις παραγγελίες της περιοχής, ή να αποδεσμεύσουν χώρο σε υπάρχοντα καταστήματά τους για να δημιουργήσουν τα pickup σημεία τους.

Οι επαφές με την Ocado

Το σύστημα που έχει αναπτύξει η Myrmex, το οποίο εξασφάλισε αρχικά 1 εκατ. ευρώ από το επενδυτικό κεφάλαιο «Odyssey” και τη στήριξη του European Investment Fund (EIF) (το ποσό σταδιακά αυξήθηκε στα 2,5 εκατ. ευρώ), αποτελεί την επόμενη γενιά των pickup stores, είναι πλήρως αυτοματοποιημένο και διαθέτει και ψυχόμενους χώρους για τα ευπαθή προϊόντα, ενώ έχει τη δυνατότητα αυτόματης διαχείρισης των επιστρεφόμενων.

Σήμερα, τέσσερα χρόνια μετά την ίδρυσή της, η Myrmex «τρέχει» τον επόμενο γύρο χρηματοδότησης ύψους 4 εκατ. ευρώ, με στόχο την ολοκλήρωση των συστημάτων και την υλοποίηση πρώτων πιλοτικών εγκαταστάσεων στη διεθνή αγορά εντός του έτους. Ήδη είναι σε επαφές με τη βρετανική εταιρεία Ocado, ενώ, σύμφωνα με στελέχη της Myrmex, βρίσκεται σε στάδιο αναλυτικής διερεύνησης για υλοποίηση πιλοτικού συστήματος, που ολοκληρώνει το σύστημά της εντός της εφοδιαστικής αλυσίδας της Ocado.

Όπως είχε πει ο Θωμάς Θωμαΐδης​​, Head of Marketing & Insight της Ocado, από το βήμα εκδήλωσης της Convert Group τον Νοέμβριο του 2017, το «κλειδί» για ένα επιτυχημένο online super market είναι η σωστή οργάνωση στα κέντρα διανομής και η άμεση παράδοση των προϊόντων στους καταναλωτές.

Όπου «άμεση παράδοση» μπορεί να νοείται και η παραλαβή από το κατάστημα. Μια πρακτική η οποία κερδίζει όλο και περισσότερους ξένους καταναλωτές. Σύμφωνα με στοιχεία της Adobe Analytics, οι online πωλήσεις και η παραλαβή από το κατάστημα την περίοδο από την 1η Νοεμβρίου έως τις 19 Δεκεμβρίου, αυξήθηκαν κατά 47%, σε σύγκριση με έναν χρόνο πριν. Τάση η οποία εκτιμάται ότι θα ενισχυθεί τα επόμενα χρόνια όσο ενισχύεται η online αγορά.

Βέβαια, την ίδια στιγμή που μειώνεται το κόστος διανομής, αυξάνεται το κόστος στη διαχείριση των αποθεμάτων, υποστήριξε πρόσφατα ο Rob Sides της Deloitte.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

two + twelve =