αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑMr Jumbo: «Γιατί δεν μπήκαμε στο Click Away»- Πότε θα ανοίξει το eshop

Mr Jumbo: «Γιατί δεν μπήκαμε στο Click Away»- Πότε θα ανοίξει το eshop

Σε μια αποκαλυπτική συνέντευξη προχώρησε ο ιδρυτής των Jumbo, Απόστολος Βακάκης. Ο γνωστός επιχειρηματίας μιλώντας στο Euro2day.gr, περιέγραψε τα επιχειρηματικά δεδομένα εν μέσω πανδημίας, ενώ απάντησε και σε ερωτήσεις που έχουν να κάνουν με μερικές… απρόσμενες επιλογές που έκανε η εταιρία του.

Συγκεκριμένα, σε ερώτηση σχετικά με το γιατί τα Jumbo δεν μπήκαν καθόλου στο μοντέλο του Click Away (ή click & collect), ο ίδιος απάντησε: « Η μέθοδος click & collect είναι εναλλακτικός τρόπος παράδοσης εμπορευμάτων και επελέγετο από λιγότερο από το 5% των πελατών, με στόχο να αποφύγουν να πληρώσουν τα μεταφορικά. Αντιλαμβάνεται κανείς τι θα συνέβαινε, εάν η Jumbο αποτολμούσε να κάνει χρήση αυτής της δυνατότητας, της οποίας μόνο μικρά μαγαζιά ή και απελπισμένα μεγαλύτερα μπορούν να κάνουν χρήση, με αμφίβολα αποτελέσματα. Η δική μου πρόταση προς τον Πρωθυπουργό και τον Υπουργό Ανάπτυξης είναι, ασχέτως αν θίγεται ο κλάδος των καταστημάτων που εμπορεύονται παιχνίδια, να αρθεί η απαγόρευση πώλησης παιχνιδιών σε super market, με στόχο να μη στερηθούν τα παιδιά τη χαρά του χριστουγεννιάτικου παιχνιδιού. Φυσικά, αυτό θα πρέπει να ισχύσει μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου, με στόχο, όπως προείπα, να προστατευτεί ο ψυχικός κόσμος των παιδιών. Παράλληλα, αυτή η ελαστικότητα θα δώσει μικρές ελπίδες επιβίωσης στους προμηθευτές παιχνιδιών, οι οποίοι οδηγούνται με μαθηματική ακρίβεια στην απόλυτη καταστροφή, μια και πρακτικά, όπως και τα Jumbο, στερήθηκαν για το 2020 το 45% του συνολικού ετήσιου τζίρου τους με τους καθολικούς περιορισμούς που ίσχυσαν το Πάσχα, τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο».

Σε ερώτηση για το eshop της αλυσίδας που έχει βγει… νοκ άουτ, ειπε: « Η προ πανδημίας συμμετοχή των online πωλήσεων στον ετήσιο τζίρο μας ήταν 2,5%. Στο διάλειμμα μεταξύ του πρώτου και του δεύτερου κύματος της πανδημίας, οι online πωλήσεις ανέβηκαν στο 4,5% του τζίρου και η εταιρεία είχε δημιουργήσει τις προϋποθέσεις να ανταποκριθεί σε αυτήν τη ζήτηση και κατά την περίοδο των Χριστουγέννων. Προς απόδειξη αυτού, τον Οκτώβριο, ο χρόνος ανταπόκρισης για την προετοιμασία και την αποστολή παραγγελιών μέσω του e-shop ήταν αυθημερόν. Ο σχεδιασμός για τους μήνες Νοέμβριο και Δεκέμβριο ήταν για την εκτέλεση 2.500-2.800 παραγγελιών ημερησίως, κρατώντας σταθερό το 4,5% και για τους μήνες αυτούς. Το καθολικό lockdown του Νοεμβρίου, όμως, εξέτρεψε τη ζήτηση του 95,5%, η οποία ιστορικά καλύπτεται από τα καταστήματα, στο e-shop, με αποτέλεσμα να καταχωρούνται δεκάδες χιλιάδες παραγγελίες ημερησίως και να εκτοξεύεται ο χρόνος παράδοσης αυτών σε πολλές εβδομάδες ή και μήνες. Με απλά λόγια, ήταν και παραμένει αδύνατον να εκτρέψεις έναν ποταμό και να τον περάσεις μέσα από την τρύπα μιας βελόνας. Πρόθεσή μας είναι την Πέμπτη, 17 Δεκεμβρίου να λειτουργήσει εκ νέου το e-shop. Είναι βέβαιο ότι οι παραγγελίες θα είναι πολλαπλάσιες των 2.800 που μπορούμε να εκτελέσουμε ημερησίως, με αποτέλεσμα να κλείνει το e-shop καθημερινά μόλις συμπληρωθεί το ανωτέρω νούμερο, το οποίο συνήθως παίρνει μερικά λεπτά».

«Σήμερα 6.000 containers προϊόντων δεν βρίσκονται καν στις αποθήκες σας. Αυτός ο όγκος είχε σχεδιασθεί να παραγγελθεί με τη βεβαιότητα ότι τα καταστήματα και στην Ελλάδα θα παρέμεναν ανοιχτά;» ήταν μια ακόμα από τις ερωτήσεις. Ο Α. Βακάκης απάντησε: «Ο σχεδιασμός της κυβέρνησης ήταν να κλείσει τα καταστήματα του λιανεμπορίου τον Νοέμβριο, με στόχο να επιτρέψει τη λειτουργία τους τον Δεκέμβριο. Δυστυχώς τα επιδημιολογικά δεδομένα δεν επέτρεψαν αυτό να συμβεί την 1η Δεκεμβρίου. Πάραυτα δημιουργήθηκε στον κλάδο μας βάσιμη προσδοκία ότι για τις επιχειρήσεις που βασίζουν τη δραστηριότητά τους σε εποχικά προϊόντα και παιχνίδια θα επιτρεπόταν η επαναλειτουργία των καταστημάτων στις 14 Δεκεμβρίου. Μάλιστα, καταβαλλόταν προσπάθεια τα καταστήματα εμπορίας παιχνιδιών να ανοίξουν στις 11 ή τις 12 Δεκεμβρίου, για να μη χαθεί το Σαββατοκύριακο. Και πάλι, όμως, την τελευταία στιγμή τα επιδημιολογικά δεδομένα δεν επέτρεψαν την επαναλειτουργία των καταστημάτων, αναβάλλοντας αυτήν για τις αρχές του επόμενου έτους και φυσικά υπό την προϋπόθεση ευνοϊκής εξέλιξης των επιδημιολογικών δεδομένων. Αυτή είναι η πραγματικότητα, και φυσικά κανείς δεν θα μπορούσε να γίνει «μετά Χριστόν προφήτης».

Ο ίδιος μάλιστα έκανε παρέθεσαι και τις προτάσεις του, για το πως πρέπει να λειτουργήσει η αγορά μετά την άρση του lockdown:

«Σε πρακτικό επίπεδο:

  • Εάν τα μέτρα του lockdown αρθούν, θα πρέπει να δοθεί η δυνατότητα λειτουργίας 7 ημέρες την εβδομάδα και 12 ώρες ημερησίως, φυσικά για όσους το θελήσουν και για χρονική περίοδο που θα καλύψει και τη ζήτηση του Πάσχα.
  • Εάν το lockdown παραταθεί, θα πρέπει όλος ο κλάδος της λιανικής πώλησης να λειτουργήσει εναλλάξ. Είτε τα καταστήματα που ήδη λειτουργούν θα πρέπει να είναι ανοιχτά 4 ημέρες την εβδομάδα (Δευτέρα, Τρίτη, Πέμπτη και Παρασκευή), το δε υπόλοιπο λιανεμπόριο που δεν λειτουργεί σήμερα, να είναι ανοιχτό Τετάρτη, Σάββατο και Κυριακή όλη την ημέρα (12 ώρες), είτε τα σήμερα λειτουργούντα καταστήματα να είναι ανοιχτά 4 ημέρες την πρώτη εβδομάδα έναντι 3 ημερών για τα υπόλοιπα, σήμερα μη λειτουργούντα καταστήματα, αντίστροφα την επόμενη εβδομάδα, κ.ο.κ.

Είναι αδύνατον να επικρατήσει μια πρωτόλεια άποψη ότι «τώρα που μάθαμε τον σκύλο μας να μην τρώει, δεν θα μας ψοφήσει». Υπερεθνικές επιχειρήσεις, όπως η Jumbο αλλά και πολλές άλλες, που είναι υποχρεωμένες να προγραμματίζουν σε δωδεκάμηνη βάση τη λειτουργία τους, είναι αδύνατον να παραμείνουν σε πορεία επιβίωσης με διαδικασίες «βλέποντας και κάνοντας». Η λύση του εμβολίου είναι μια διαδικασία που θα αποδώσει καρπούς σε βάθος 5-6 μηνών. Κατ’ επέκταση είναι απαραίτητο να διαμορφωθεί από τώρα το plan B λειτουργίας για το σύνολο του κλάδου των καταστημάτων λιανικής, καθότι, λόγω του αρχικού σχεδιασμού «κλείνουμε Νοέμβριο, για να δουλέψουμε Δεκέμβριο», δεν δόθηκε η δυνατότητα επιβίωσης στο λιανεμπόριο λειτουργώντας μέρος του Νοεμβρίου και του Δεκεμβρίου, όπως έγινε σε όλες τις υπόλοιπες χώρες του κόσμου ανεξαιρέτως».

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

5 + 11 =