αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑMoody’s: Οι λόγοι για τους οποίους η Mondelez εξαγόρασε την Chipita

Moody’s: Οι λόγοι για τους οποίους η Mondelez εξαγόρασε την Chipita

Το μεγάλο deal ανακοινώθηκε πριν μερικές ημέρες: Η Mondelez εξαγόρασε την Chipita με ένα χρηματικό αντίτιμο περίπου στα 2 δισ. δολάρια. Όπως σημειώνεται στη σχετική ανακοίνωση, το ακριβές τίμημα εξαρτάται από συγκεκριμένες προσαρμογές και θα χρηματοδοτηθεί μέσω έκδοσης χρέους και υφιστάμενων μετρητών.

Η συναλλαγή υπόκειται στις γνωστές εγκρίσεις από τις αρχές ανταγωνισμού. Στην συμφωνία δεν περιλαμβάνεται η εισηγμένη Νίκας, ούτε η μειοψηφική θέση της Chipita σε joint venture της Ινδίας.

Αλλά πως προέκυψε ένα τέτοιο deal εξαγοράς; Όπως αναφέρουν οι αναλυτές της Moody’s, η Chipita παράγει γλυκά και αλμυρά σνακ στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη και εμφάνισε πωλήσεις περίπου 580 εκατ. δολαρίων το 2020. Ιδρύθηκε στην Ελλάδα πριν από 40 χρόνια και σήμερα πουλά τα προϊόντα της σε περισσότερες από 50 χώρες, δηλαδή σε μία αγορά με 2 δισ.  καταναλωτές. Ανάμεσα στα brands της συγκαταλέγονται τα 7Days, Chipicao και Fineti, ενώ η εταιρεία έχει ισχυρή παραγωγική δυναμικότητα με 13 εργοστάσια και περισσότερους από 5.100 υπαλλήλους.

Η Mondelez περιμένει σημαντικές συνέργειες, οι οποίες θα βοηθήσουν στην επιτάχυνση των αποτελεσμάτων της και τη μείωση του δανεισμού της σε βάθος χρόνου, τονίζει η Moody’s.

Όπως εξηγούν οι αναλυτές, η εξαγορά της Chipita είναι το μεγαλύτερο από μία σειρά deals που έκλεισε τελευταία η Mondelez, στο πλαίσιο της στρατηγικής της  για την επέκταση της παρουσίας της στην γοργά αναπτυσσόμενη αμερικανική και διεθνή αγορά των σνακ. Συνολικά, η Mondelez έχει ξοδέψει σχεδόν 4 δισ. δολάρια σε εξαγορές από τον Απρίλιο του 2020.

Ενώ αυτά τα deals δεν είναι μεγάλα εάν τα κοιτάζει κάποιος μεμονωμένα, όλα μαζί συνιστούν μία σημαντική επένδυση στην ανάπτυξη της Mondelez, εξηγεί η Moody’s.

Τα προϊόντα της Chipita, που παράγονται σε 13 εργοστάσια και πωλούνται σε περισσότερες από 50 χώρες, προσεγγίζουν δύο δισεκατομμύρια καταναλωτών. Η εξαγορά θα δώσει τη δυνατότητα στη Mondelēz International να προσφέρει στους καταναλωτές ένα πλήρες χαρτοφυλάκιο προϊόντων αρτοποιίας, όπως μπισκότα, κέικ και, τώρα για πρώτη φορά, προϊόντα ζύμης και να καλύψει την αυξανόμενη καταναλωτική ζήτηση για αυτό το κομμάτι της αγοράς.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

4 + twelve =