αρχικηΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣΠως να ξεκινήσεις ένα project περιεχομένου, από το δωμάτιο σου: Η travel blogger Μαρία Κόφου εξηγεί, μέσα στο lockdown

Πως να ξεκινήσεις ένα project περιεχομένου, από το δωμάτιο σου: Η travel blogger Μαρία Κόφου εξηγεί, μέσα στο lockdown

Είναι travel blogger από το 2012. Είναι δημιουργός του T- Stories και έχει ταξιδέψει σε περίπου 60 χώρες. Έχει 39.000+ followers στο Instagram.  Το 2019 έφτασε να ταξιδεύει… σχεδόν όλο τον χρόνο, και να είναι στην Ελλάδα μόλις 4 ημέρες το μήνα. Τι γίνεται όμως όταν όλα αυτά ξαφνικά «παγώσουν»;

Η Μαρία Κόφου μιλά στο It’s Possible μέσα στο lockdown. Δίνει τα δικά της πρακτικά tips για το πως μπορείς να ξεκινήσεις ένα project περιεχομένου από το δωμάτιο σου. Παράλληλα η ίδια περιγράφει το πως ακριβώς είναι να κλείνεις μια travel blogger… σε καραντίνα, και εξηγεί τι διεξόδους βρήκε μέσα στην covid εποχή.

Και πως θα είναι, άραγε, τα ταξίδια όταν τα lockdowns τελειώσουν; Στην παρακάτω συνέντευξη θα δεις την απάντηση και σε αυτό το ερώτημα.

Τι tips θα δίνατε σε κάποιον που θέλει να ξεκινήσει ένα project περιεχομένου από το σπίτι του; Είτε αυτό είναι, για παράδειγμα, ένα blog, είτε ένα επαγγελματικό προφίλ στο Instagram. Και να δούμε βέβαια και το κομμάτι του εξοπλισμού

Σε ο,τι αφορά τον εξοπλισμό δεν χρειάζεσαι πολλά πράγματα. Αρκεί ένα καλό laptop, ένα σύγχρονο κινητό και φυσικά ίντερνετ. Πολλοί θεωρούν για παράδειγμα ότι πρέπει να έχεις «τις καλύτερες φωτογραφικές μηχανές» για να βγάλεις φωτογραφίες και βίντεο. Στην πραγματικότητα όμως, αν θες να φτιάξεις ένα starter pack, αυτό που πρέπει να κάνεις καταρχάς είναι να επενδύσεις σε ένα καλό κινητό. Με μερικά mobile apps μπορείς μάλιστα να κάνεις και επεξεργασίας του υλικού σου. Οι τελευταίες φωτογραφίες και τα μίνι βίντεο που έχω ανεβάσει εγώ είναι όλα με κινητό. Πέρυσι είχα επίσης ξεκινήσει ένα travel Podcast με μόνο εργαλείο το κινητό μου και ένα free πρόγραμμα στον υπολογιστή.

Από εκεί και πέρα, για οποιοδήποτε project περιεχομένου θες να ξεκινήσεις, πρέπει πρώτα να στήσεις έναν δικό σου προγραμματισμό. Πρέπει να δείξεις μια αφοσίωση. Εκεί είναι το «κλειδί» νομίζω. Είναι λάθος αυτό που κάνουν αρκετοί: Γράφουν ένα κείμενο ή ανεβάζουν μια φωτογραφία και μετά το ξανά κάνουν… μετά από 15 ημέρες ή «όποτε έχουν χρόνο». Έχω δει περιπτώσεις ανθρώπων που ξεκινούν travel blogs, ενθουσιάζονται και γράφουν –όντως πολύ ωραία- κείμενα τον πρώτο μήνα, και μετά το παρατάνε.

Πιθανότατα δεν θα δεις θεαματικά αποτελέσματα στην αρχή. Θα πρέπει να πω μάλιστα πως όταν ξεκινάς, ίσως χρειαστούν να περάσουν μήνες για να δεις μια ανταπόκριση και αλληλεπίδραση από τη μεριά του κοινού. Στην αρχή ίσως θα σου φανεί ότι… μιλάς μόνος σου και δεν σε ακούει κανείς.

Σε ο,τι αφορά την θεματολογία πρέπει να ψάξεις να βρεις τι είναι αυτό που σου αρέσει και είσαι καλός. Είναι ίσως χρήσιμο πριν βγεις online να δείξεις ένα δείγμα της δουλειάς σου σε 5-10 ανθρώπους του περίγυρου σου, σαν ένα τεστ. Διότι μπορεί να σου αρέσει να γράφεις ή να βγάζεις φωτογραφίες, αλλά να μην «το ‘χεις».

Σε δεύτερη φάση, νομίζω πρέπει να χτίσεις και μια μικρή ομάδα για να ανέβει το project ακόμα περισσότερο. Μπορείς να ξεκινήσεις ως one man show, αλλά για να πας πιο μακριά χρειάζεσαι και ομάδα.

Πολλοί λένε ότι στο ξεκίνημα είναι χρήσιμες και οι συνεργασίες. Αφού όταν ξεκινάς όντως δεν έχεις δικό σου κοινό, και μια συνεργασία με κάποιον πιο «φτασμένο» στο ίδιο θεματολογικό πεδίο μπορεί να σε «τραβήξει» προς τα πάνω πιο γρήγορα. Τι πιστεύετε για αυτό;

Είναι σωστό. Βέβαια για να καταφέρεις να κλείσεις τέτοιες συνεργασίες πρέπει να βασιστείς σε αυτό που λέμε PR. Εμένα το PR ήταν και κομμάτι του μεταπτυχιακού μου, αλλά η αλήθεια είναι ότι δεν μου άρεσε ούτε καν να ακούω αυτό τον όρο. Κι όμως, οι Δημόσιες Σχέσεις, η επικοινωνία ή το να κάνεις introduce τον εαυτό σου ακόμα και μέσω ενός μηνύματος στο Instagram, είναι πάρα πολύ σημαντικά.

Είναι σημαντικό να χτυπήσεις πόρτες και να δημιουργήσεις connections. Πρέπει να χτίσεις ένα δίκτυο ανθρώπων που θα σε πάνε παραπέρα. Αλλά παράλληλα να είναι και ουσιαστικές συνδέσεις. Όχι σε στιλ «τους μιλάω σήμερα και μετά δεν τους ξανά μιλάω γιατί πήρα τη βοήθεια που ήθελα και τώρα προχωρώ μόνος μου». Αυτό δεν είναι Δημόσιες Σχέσεις. Είναι παίρνω αυτό που θέλω και… φεύγω. Και αν πας σε αυτή τη λογική θεωρώ ότι θα το βρεις μπροστά σου κάποια στιγμή.

Και μετά από όλα αυτά, πως μπορεί κάποιος να φτάσει σε συμφωνίες με brands; Έτσι ώστε να έχει πιθανότατα και κάποια έσοδα σε βάθος χρόνου

Ειδικά στο κομμάτι του blogging στο οποίο εστιάζω εγώ, αυτό που πρέπει να κάνεις είναι να βρεις κάποιες «συνδέσεις» με τα brands όσο περνά ο καιρός. Μπορείς εύκολα να στείλεις ένα απλό μήνυμα στο Instagram- αν και επειδή «παίζει» πάρα πολύ αυτό, εγώ προτείνω καλύτερα να ψάξεις για emails των τμημάτων μάρκετινγκ στις εταιρίες που σε ενδιαφέρουν. Και να στείλεις εκεί το αίτημα σου.

Μπορείς επίσης να αναζητήσεις PR Agencies και Communication Agencies. Είναι ουσιαστικά εταιρίες που διαχειρίζονται την επικοινωνία διαφόρων brands. Αν θες για παράδειγμα να κάνεις μια επαφή με την Samsung –με την οποία συνεργάζομαι- θα είναι πολύ δύσκολο να πας απευθείας στην εταιρία. Υπάρχει Agency που διαχειρίζεται το κομμάτι των influencers που συνεργάζονται με τη Samsung. Άρα πρέπει να βρεις ποιο είναι το Agency και να κάνεις εκεί την κρούση σου.

Τώρα με τα lockdowns είναι μια καλή στιγμή για να ξεκινήσει κάποιος ένα project περιεχομένου; Ακόμα και από το δωμάτιο του σπιτιού του

Πολλοί από εμάς παραπονιόμασταν ότι «δεν είχαμε χρόνο» για να ξεκινήσουμε κάτι. Τώρα που έχεις όλο αυτό τον χρόνο στη διάθεση σου και είσαι στο σπίτι, είναι ακόμα ένας λόγος για να ξεκινήσεις ένα online project. Τώρα είναι η στιγμή. Και όπως είπαμε πριν, δεν χρειάζονται πολλά χρήματα και ακριβός εξοπλισμός για να ξεκινήσεις. Πιο πολύ είναι η απόφαση του να πεις «ξεκινάμε».

3# Πως περνά μια travel blogger την καραντίνα της; Φαντάζομαι ότι άλλαξε όλη η καθημερινότητα σας, αφού εκεί που είχατε συνηθίσει να ταξιδεύετε από μέρος σε μέρος, τώρα πρέπει να μείνετε σε ένα σπίτι χωρίς μετακινήσεις.

Ήταν από τις πιο δύσκολες φάσεις της ζωής μου. Όλο αυτό ξεκίνησε μάλιστα σε μια περίοδο όπου το ευρύτερο πεδίο του τουρισμού ήταν στα καλύτερα του. Εγώ είχα φτάσει σε σημείο να είμαι στην Ελλάδα μόλις 4 ημέρες τον μήνα.

Το 2019 ήταν μια πολύ καλή χρονιά και εκεί που περίμενες ότι το 2020 θα πάει ακόμα καλύτερα, τελικά «πάγωσαν» όλα. Εκεί που ήμουν συνεχώς on the go, είχα συνεργασίες με αεροπορικές εταιρίες ή ξενοδοχεία, και καινούργια projects, είδα όλο αυτό που είχα χτίσει με πολύ κόπο, να μπαίνει μια πολύ δύσκολη φάση. Εγώ μάλιστα είχα φτιάξει και ένα ταξιδιωτικό γραφείο και οργάνωνα ταξίδια αποκλειστικά για γυναίκες που θέλουν να ταξιδέψουν solo. Και πηγαίναμε σε διάφορα μέρη ως group. Δηλαδή οι γυναίκες ταξιδιώτες μαζί με την blogger που έχει ήδη επισκεφτεί τα εκάστοτε μέρη και να γνωρίζει πολύ καλά. Και αυτό το project φυσικά «πάγωσε» στην covid εποχή, ενώ την προηγούμενη χρονιά είχε πάει πολύ καλά- είχα οργανώσει συνολικά 11 groups.

Είδα λοιπόν τις δύο βασικές πηγές εισοδήματος μου να καταρρέουν: Το travel blogging –στο οποίο είμαι από το 2012- και τα ταξίδια με τα groups. Εγώ εδώ και χρόνια δούλευα full time ως travel blogger- άρα ως freelancer πρακτικά.

Και μετά πως το χειριστήκατε όλο αυτό;

Περάσανε 1-2 μήνες δύσκολοι όπου ήμουν σπίτι και πραγματικά δεν ήθελα να κάνω τίποτα. Από εκεί και πέρα ξεκίνησα να δημιουργώ περιεχόμενο, μέσω ενός ‘’happy newsletter’’ που έφτιαξα. Ένα newsletter δηλαδή με χαρούμενο περιεχόμενο. Αν και γνώριζα ότι δεν θα βγάλω χρήματα από αυτό, αλλά ήταν κάτι που με χαροποιούσε στο τέλος της ημέρας. Ταυτόχρονα, επειδή σίγουρα κάποιοι θα αναρωτιούνται, ζούσα με τα λεφτά που είχα στην άκρη. Ήταν τα λεφτά που είχα βγάλει με πολύ κόπο ως travel blogger τα προηγούμενα δύο χρόνια.

Κάπου στα μισά τις πρώτης καραντίνας άρχισα να σκέφτομαι τις επόμενες κινήσεις μου. Ξεκίνησα κάποια travel projects στην Ελλάδα, οδικώς. Είδα μέρη που δεν είχα επισκεφτεί πριν. Έκανα πράγματα που είχαν στην λίστα μου αλλά το προηγούμενο διάστημα δεν είχα χρόνο να τα κάνω.

Σε εκείνη τη χρονική στιγμή, ίσως επειδή ήδη είχα χτίσει και μια ταυτότητα, με προσέγγισαν κάποια travel brands και ξεκίνησα από το πουθενά να διαχειρίζομαι τα social media για 3 διαφορετικά brands. Άρα ξεκίνησα να έχω ένα εισόδημα κάνοντας social media και consulting. Μάλιστα τα συγκεκριμένα brands τα έχω ακόμα πελάτες.

Μέσα στο δεύτερο lockdown προέκυψε και μια συνεργασία με μεγάλο ταξιδιωτικό γραφείο της Ελλάδας το οποίο δουλεύει με το μοντέλο του B2B. Αυτή η εταιρία λοιπόν μου πρότεινε να τους χτίσω δύο ταξιδιωτικά brands και να βοηθήσω σε ένα τρίτο. Ουσιαστικά σαν marketing manager και PR. Κάπως έτσι λοιπόν μέσα στην δεύτερη καραντίνα ξεκίνησα μια πολύ ωραία δουλειά. Η οποία μάλιστα περιλαμβάνει και γραφείο- κάτι που είχαν ξεσυνηθίσει εδώ και χρόνια.

Πως εκτιμάτε ότι θα είναι τα ταξίδια στην μετά lockdown εποχή;

Πολλοί με ρωτάνε «πότε θα ξανά ταξιδέψουμε». Για μαζικά ταξίδια όπως ήταν πριν, έχουμε πολύ δρόμο μπροστά μας. Θα ξεκινήσουν ωστόσο να γίνονται μικρά βήματα με πιο μικρά groups και σίγουρα θα έχουμε στο μυαλό μας και το κομμάτι της υγιεινής στον τόπο που θα πηγαίνουμε κάθε φορά. Θα εστιάσουμε ίσως σε τοποθεσίες που είναι πιο κοντά στην φύση. Θα αποφύγουμε πολυπληθείς πόλεις.

Την ίδια στιγμή όμως, ο κόσμος θα κάνει πιο ποιοτικά ταξίδια. Ένα ταξιδιώτης θα κάνει πιο λίγα ταξίδια, αλλά πιο μεγάλα σε διάρκεια και πιο ποιοτικά.

Εσείς σε ποιες χώρες έχετε ταξιδέψει ως τώρα; Και ποιες από αυτές τις τοποθεσίες ξεχωρίζετε;

Εγώ έχω πάει σε περίπου 60 χώρες ως τώρα. Πάντα ήμουν λάτρης της Μεσογείου, επειδή είναι κοντά σε εμάς και επειδή έχω ζήσει σε Ιταλία και Ισπανία. Τα τελευταία 3 χρόνια όμως ξεκίνησα να πηγαίνω στη βόρεια Ευρώπη, και εντυπωσιάστηκα με την Φινλανδία και τη Σουηδία. Με τον Αρκτικό Κύκλο. Η φύση είναι συγκλονιστική εκεί πάνω. Κοιτάζοντας προς την Ασία, να πω ότι έχω μεγάλη αγάπη στον Υπερσιβηρικό (και στα τρένα γενικότερα βέβαια) μέσω του οποίου έχω πάει και στη Μογγολία και της έχω ιδιαίτερη αδυναμία. Ειδικά η Μογγολική Στέπα, όπου είχα διαμείνει μέσα σε Νομαδική Σκηνή- χωρίς ίντερνετ και τηλέφωνο. Εκεί νιώθεις ότι περπατάς και έχεις… τεράστιους ουρανούς από πάνω σου. Ένα πολύ περίεργο πράγμα που είναι πολύ δύσκολο να σας το μεταφέρω.

Από Αμερική μεριά, ενώ έχω πάει Νέα Υόρκη και Ουάσινγκτον, αγαπώ πολύ την Λατινική Αμερική. Σκέφτομαι ότι ίσως κάποια στιγμή θα μετακομίσω εκεί. Μου αρέσει παρά πολύ το Περού. Και η Κολομβία. Είναι δύο χώρες αρκετά φτωχές- αλλά βλέπεις ανθρώπους χαρούμενους. Σίγουρα αντιμετωπίζουν τις δυσκολίες τους, αλλά είναι άνθρωποι έξω καρδιά που ακόμα και στα δύσκολα δεν θα γκρινιάξουν πολύ.

Ποια είναι τα πρώτα μέρη που θα θέλατε να πάτε μόλις ανοίξουν τα lockdowns;

Θέλω σίγουρα να πάω στην βόρεια Ευρώπη. Και να μείνω ίσως σε μια ξύλινη καλύβα… δίπλα σε μια λίμνη.

Επίσης θέλω να ταξιδέψω σε μέρη που είχαν καιρό στη λίστα μου, αλλά δεν μου έβγαινε το μπάτζετ. Όπως για παράδειγμα την Ιαπωνία. Από εκεί και πέρα θέλω να πάω και σε άλλα μέρη όπως η Αργεντινή και τα Νησιά Γκαλαπάγκος.

Θέλω να οργανώσω ένα road trip κάποιων μηνών, δουλεύοντας παράλληλα remote έτσι ώστε να έχω και έσοδα.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

7 − one =