αρχικηΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣLommer: Δύο φίλες ξεκίνησαν να δημιουργούν τσάντες στην Ελλάδα της κρίσης. Τελικά το brand τους έφτασε μέχρι τον Παναμά και την Αυστραλία

Lommer: Δύο φίλες ξεκίνησαν να δημιουργούν τσάντες στην Ελλάδα της κρίσης. Τελικά το brand τους έφτασε μέχρι τον Παναμά και την Αυστραλία

Η Δανάη Γαβρίλη και η Αλκυόνη Ματσουρδέλη έτυχε να εργαστούν μαζί σε μια εταιρία, σε κάποια στιγμή της επαγγελματικής διαδρομής τους. Τελικά, αυτή η συνύπαρξη τις οδήγησε στο να κάνουν ένα κοινό επιχειρηματικό βήμα. Και να δημιουργήσουν τη Lommer. Ένα brand που εστιάζει στο  σχεδιασμό και την παραγωγή τσαντών και ειδών αξεσουάρ όχι από την σκοπιά του fashion design αλλά ως προϊόντα βιομηχανικού σχεδιασμού.

«Όλα μας τα αντικείμενα σχεδιάζονται και παράγονται από εμάς, στην Ελλάδα», εξηγούν οι δύο ιδρύτριες, στη συνέντευξη που δίνουν στο It’s Possible. Και σημειώνουν ότι τα προϊόντα τους έχουν φτάσει σε πολλές χώρες του εξωτερικού, όπως ο Παναμάς και η Αυστραλία. Παραδέχονται ότι δεν βρισκόμαστε σε μια εύκολη εποχή, αλλά τονίζουν ότι οφείλουμε να βρίσκουμε λύσεις και να προχωράμε.

Έχετε το brand σας από το 2014. Ας σας ρώταγε κάποιος για τα 3 μεγαλύτερα επιτεύγματα σας σχετικά με αυτό, ποια θα επιλέγατε;

Καταρχάς το γεγονός οτι τα προϊόντα μας είναι αναγνωρίσιμα πρώτα από τον σχεδιασμό τους και μετά από το λογότυπό τους. Και σε αυτό συντελούν και η χρήση ιδιαίτερων υλικών αλλά και ο τρόπος παραγωγής τους. Έπειτα το διεθνές βραβείο A’design award που έχουμε κερδίσει για τον σχεδιασμό των προϊόντων μας το 2016, το οποίο θεωρείτε ένα από τα μεγαλύτερα βραβεία που μπορεί να λάβει κανείς στον χώρο του design. Τέλος, το γεγονός ότι τα προϊόντα μας έχουν καταφέρει να ταξιδέψουν σε όλο τον κόσμο από τα πρώτα τους κιόλας βήματα είναι κάτι που μας κάνει αρκετά περήφανες!

Όπως έχετε δηλώσει σε παλαιότερη συνέντευξη σας, εσείς οι δύο εργαζόσασταν μαζί, σε προηγούμενη δουλειά. Θεωρείτε ότι στην εποχή μας αξίζει ένας, δύο ή περισσότεροι νέοι/ες να τολμήσουν να ξεκινήσουν ένα δικό τους project και να μην πάνε στη λογική της «μισθωτής καθημερινής δουλειάς»;

Θεωρούμε ότι σε κάθε εποχή όταν κάποιος ονειρεύεται η εργασιακή καθημερινότητα του να μην είναι δομημένη στην λογική της «μισθωτής καθημερινής δουλειάς»  αξίζει να το τολμήσει, αρκεί να είναι σίγουρος για τους στόχους του. Πρέπει, όμως, να έχει στο πίσω μέρος του μυαλού του ότι δεν είναι ένας δρόμος στρωμένος με ροδοπέταλα, όπως πολλοί πιστεύουν.

Ποια είναι η Νο1 δυσκολία που αντιμετωπίζει ένας νέος επιχειρηματίας στην Ελλάδα;

Το κράτος και η γενικότερη οικονομική κατάσταση της χώρας σίγουρα δεν είναι υπέρ του επιχειρείν. Η κάθε εποχή όμως έχει τις δυσκολίες της και εμείς οφείλουμε (στους εαυτούς μας καταρχάς) να βρίσκουμε λύσεις και να προχωράμε.

Τι ακριβώς περιλαμβάνει το project σας;

Το project μας περιλαμβάνει τον σχεδιασμό και την παραγωγή τσαντών και ειδών αξεσουαρ όχι από την σκοπιά του fashion design αλλά ως προϊόντα βιομηχανικού σχεδιασμού. Αυτό σημαίνει ότι τα προϊόντα μας σχεδιάζονται με τέτοιο τρόπο ώστε να είναι διαχρονικά και ο χρόνος ζωής τους να μην περιορίζεται στην μια ή δυο σεζόν λόγω μόδας. Πηγή έμπνευσής μας είναι τα αναπάντεχα υλικά που χρησιμοποιούμε και για αυτό επιδιώκουμε την συνεχή έρευνα των υλικών και των δυνατοτήτων που μας δίνουν, ώστε να φτιάχνουμε αντικείμενα διαφορετικής λογικής από τα συνηθισμένα.

Όλα μας τα αντικείμενα σχεδιάζονται και παράγονται από εμάς, στην Ελλάδα.

Κάνετε και εξαγωγές σε άλλες χώρες. Σε ποια σημεία του κόσμου έχουν φτάσει οι τσάντες σας; Και τι τακτική πρέπει να ακολουθήσει ένα ανερχόμενο brand για να φτάσει σε άλλες χώρες;

Ναι, κάνουμε εξαγωγές σε διάφορα σημεία του κόσμου, τόσο σε επίπεδο χονδρικής όσο και λιανικής πώλησης (μέσω του e-shop μας).

Οι Lommer έχουν ταξιδέψει από την Αυστραλία, μέχρι το Hong Kong, τον Καναδά, τον Παναμά και φυσικά χώρες της Ευρώπης.

Δεν θεωρούμε ότι υπάρχει κάποια μαγική συνταγή που ακολουθεί κανείς για να φτάσει σε άλλες χώρες. Οι πιθανοί δρόμοι που μπορούν να ακολουθηθούν είναι αμέτρητοι και ο κάθε ένας πρέπει να βρει ποιος είναι αυτός που του ταιριάζει στην εικόνα που θέλει να χτίσει και στην δυναμική του προϊόντος του. Εμάς, για παράδειγμα, στα πρώτα μας βήματα μας έδωσαν μεγάλη ώθηση το A’design award και η παρουσίαση της δουλειάς μας από μεγάλα site του εξωτερικού.

Αν ερχόταν μια μεγάλη αλυσίδα μόδας, και σας έκανε πρόταση για να εξαγοράσει το brand σας, θα το αποδεχόσασταν ή όχι; Και γιατί.

Αυτή τη στιγμή κάτι τέτοιο θα αποτελούσε επιλογή μόνο υπό πολύ συγκεκριμένες προϋποθέσεις και εφόσον κρίναμε ότι μια τέτοια κίνηση θα μπορούσε να μας μεταφέρει άρτια σε μια επόμενη φάση της εταιρίας. Για την ώρα προτιμούμε να στηριζόμαστε στις δυνάμεις της ομάδας μας και να προσπαθούμε να αναπτυσσόμαστε με σταθερό και διαχειρήσιμο από εμάς ρυθμό.

 

*Στη κεντρική φωτογραφία εικονίζονται οι ιδρύτριες: Δανάη Γαβρίλη και Αλκυόνη Ματσουρδέλη

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

2 × 2 =