αρχικηΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣLoceye: Πως ένας φοιτητής ξεκίνησε από το μηδέν, έφτιαξε ομάδα, και έκανε το project του πραγματικότητα

Loceye: Πως ένας φοιτητής ξεκίνησε από το μηδέν, έφτιαξε ομάδα, και έκανε το project του πραγματικότητα

Μοιάζει ως ένα σύνθετο project, που θα πίστευες ότι έχει «γεννηθεί» μέσα σε κάποιον incubator του εξωτερικού ή μέσα σε κάποιον μεγάλο επιχειρηματικό Όμιλο. Κι όμως, η Loceye ξεκίνησε από έναν Έλληνα φοιτητή. Τον Κωνσταντίνο Αλέξογλου. Ο ίδιος ξεκίνησε από το μηδέν, έφτιαξε την ομάδα, και έκανε πραγματικότητα την startup του. Η οποία είναι ουσιαστικά μία διαδικτυακή πλατφόρμα όπου advertisers και UX researchers μεταξύ άλλων, μπορούν να διεξάγουν eye tracking έρευνες.

Ο Κωνσταντίνος Αλέξογλου μιλά για όλο το story στο It’s Possible. Εξηγεί τι ακριβώς κάνει η πλατφόρμα, λέει το γιατί οι μικρές ομάδες μπορούν να κάνουν την διαφορά, ενώ απαντά και στο αν το project του συμβαδίζει με τα νέα αυστηρά πλαίσια που αφορούν τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών.

Με τι ασχολούσασταν πριν δημιουργήσετε το δικό σας project και πως φτάσατε στην συγκεκριμένη ιδέα;

Στην πρακτική μου στο Κέντρο Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης ( I.T. Center ) του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου σαν UX designer έμαθα από τον υπεύθυνό  μου ότι η Booking.com είχε μία ενημέρωση σχετικά με τις πρακτικές που χρησιμοποιεί για UX αναλύσεις. Μία από αυτές ήταν και η μέθοδος eye tracking με δικά της συστήματα. Αμέσως ήθελα να δοκιμάσω και εγώ να διεξάγω μία έρευνα αλλά γρήγορα είδα ότι δεν υπήρχε κάτι διαθέσιμο από software χωρίς ειδικό hardware. Και εκεί ήταν που άρχισαν όλα. Ήξερα ότι ο τομέας του Computer Vision είναι ανεπτυγμένος τα τελευταία χρόνια και ότι μπορούσα να βρω καινοτόμες λύσεις ώστε να μειώσω τον χρόνο ανάπτυξης και να ακολουθεί ανθρωποκεντρική σχεδίαση. Το μόνο που μου έλειπε ήταν η ομάδα. Έβγαλα απευθείας μία αίτηση όπου ζητούσα άτομα αμισθί να στελεχώσουν την ομάδα και το προϊόν που ονειρευόμουν να γίνει πραγματικότητα μαζί τους. Στην αίτηση ανταποκρίθηκαν 105 φοιτητές, αρκετά μεγάλος αριθμός για άμισθες θέσεις.

Εκεί ήταν που κατάλαβα ότι οι φοιτητές στα Ελληνικά Πανεπιστήμια θέλουν να ασχολούνται με projects εκτός του πανεπιστημίου για να αποκτήσουν εμπειρία και να δουν τις γνώσεις τους να εφαρμόζονται στην πράξη και όχι μόνο στην θεωρία. Μετά τον δεύτερο γύρο αιτήσεων 7 άτομα μπήκαν στην ομάδα και μαζί μετατρέπουμε την ιδέα σε πραγματικότητα.

Με απλά λόγια, τι ακριβώς κάνει αυτό που έχετε δημιουργήσει;

Αυτό που έχουμε δημιουργήσει είναι ουσιαστικά μία διαδικτυακή πλατφόρμα όπου advertisers και UX researchers μεταξύ άλλων, μπορούν να διεξάγουν eye tracking έρευνες. Από τα sessions των συμμετεχόντων, μέσω συγκεκριμένων αλγορίθμων μπορούμε να προβλέπουμε που ακριβώς κοιτάνε και έτσι να ορίσουμε δείκτες σύγχυσης και να δούμε το engagement του χρήστη στην ιστοσελίδα με στόχο τα μεγαλύτερα conversions και το καλύτερο brand engagement.

Με δεδομένο ότι το γενικότερο πλαίσιο γύρω από τα προσωπικά δεδομένα γίνεται όλο και πιο αυστηρό, το να «καταγράφει» κάποιος το που κοιτάει ο χρήστης, είναι μέσα στα προβλεπόμενα όρια;

Κύριο μέλημα και γενικότερη φιλοσοφία της ομάδας είναι η προστασία των δεδομένων των χρηστών μας. Άλλωστε, το βασικό συστατικό για να έχει αποτέλεσμα η πλατφόρμα μας, είναι ο χρήστης να νιώθει άνετος και αυτό δεν γίνεται αν δεν νιώθει ασφάλεια. Ότι λειτουργία εκτελεί η πλατφόρμα μας είναι πλήρως εναρμονισμένη με το GDPR, καθώς δηλώνεται ρητά στην αρχή του κάθε πειράματος στον χρήστη η διαδικασία που ακολουθείται. Επιπλέον τα δεδομένα που παίρνουμε δεν περιέχουν καμία προσωπική πληροφορία (όνομα, διεύθυνση, τηλέφωνο, email) και οι φωτογραφίες σβήνονται αμέσως μετά την επεξεργασία τους, η οποία κρατάει περίπου μισό λεπτό.

Θέλουμε να καθιστούμε σαφές σε κάθε χρήστη, ότι σεβόμαστε την ιδιωτικότητά και τα δικαιώματά του.

Όπως έχετε πει σε παλαιότερη συνέντευξη σας, κάποιος νέος startupper είναι καλό να κρατήσει μικρή την ομάδα του στην αρχή. Τελικά, τα πολλά άτομα δεν κάνουν τη διαφορά;

Το να αποτελείται η ομάδα σου από πολλά άτομα στην αρχή δημιουργεί περισσότερη σύγχυση. Στα πρώτα στάδια, εκεί όπου ένα εγχείρημα δημιουργείται και ωριμάζει, τα πολλά άτομα μπορούν να συνεισφέρουν στο κομμάτι των ιδεών και των εμπνεύσεων, απαραίτητο για την ανάπτυξη και την εξέλιξη του.Παρόλα αυτά, όσο προχωρά η υλοποίηση και τα καθήκοντα γίνονται πιο εξατομικευμένα, ένας μεγάλος αριθμός μελών δημιουργεί συχνά δυσκολίες και παρεμποδίζει την ομαλή ροή του project. Εν τέλει, νομίζω ότι είναι πιο αποδοτικό η ομάδα σου να αποτελείται από λίγα άτομα ώστε να ωφελείται η εύρυθμη λειτουργία της και να υπάρχει αρκετός φόρτος εργασίες σε όλα τα μέλη.

Εσείς έχετε αντιμετωπίσει διαφωνίες μέσα στην ομάδα σας; Και αν ναι, πως τις χειριστήκατε

Σε κάθε σύνολο ατόμων που έχουν καθημερινή επαφή, είναι λογικό να υπάρχει τριβή, είτε σε μικρό είτε σε μεγάλο βαθμό. Καθημερινές διαφωνίες μικρής κλίμακας μπορεί να υπάρξουν και είναι αναγκαίες. Καμία ομάδα και εταιρεία δεν θα δουλεύει σε περιβάλλον μόνιμης ειρήνης. Ωστόσο για να είμαι ειλικρινής, η ομάδα μέχρι στιγμής δεν έχει βιώσει κάποια μεγάλη σύγκρουση που να έχει επιφέρει διχόνοια και τσακωμούς. Σε αυτό πιστεύω συνέβαλε σημαντικά το γεγονός ότι στην αρχή της πορείας μας ήμασταν ένα φοιτητικό project, όπου το κλίμα ήταν χαλαρό και η πίεση μικρή, συνθήκες που βοήθησαν στο να δεθούμε μεταξύ μας και να γίνουμε όχι απλώς συνεργάτες αλλά πρώτα από όλα φίλοι.

Ποια είναι τα επόμενα βήματα σχετικά με το project σας;

Μετά την εξασφάλιση της χρηματοδότησης μας, κύριος στόχος μας είναι να βρούμε με μεγάλη ταχύτητα το Product Market fit της ιδέας μας και να βγούμε στην αγορά. Έχουμε ήδη αρχίσει πιλοτικά με κάποιες μεγάλες εταιρείες της Ελλάδος αλλά θέλουμε πολύ σύντομα να επεκταθούμε και να ανοίξουμε το δρόμο για χώρες του εξωτερικού.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

twelve + two =