αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΗ συνηθισμένη λέξη που σε κάνει να φαίνεσαι αρνητικός όταν την χρησιμοποιείς (και πως να την αντικαταστήσεις)

Η συνηθισμένη λέξη που σε κάνει να φαίνεσαι αρνητικός όταν την χρησιμοποιείς (και πως να την αντικαταστήσεις)

Η γλώσσα που χρησιμοποιείς διαμορφώνει τις εντυπώσεις των άλλων για εσένα. Και υπάρχουν μερικές συνηθισμένες λέξεις που μπορούν… να σε σαμποτάρουν.

Λέξεις που πιθανότατα χρησιμοποιείς συνέχεια στην καθημερινότητα σου. Το FastCompany παραθέτει σε άρθρο του μία μικρή λέξη που σε κάνει να φαίνεσαι αρνητικός όταν την χρησιμοποιείς. Το «αλλά». Και τι μπορείς να κάνεις για να το αποφύγεις.

1 | Όταν πρέπει να διαφωνήσεις

Είναι εύκολο να καταφύγεις στο «αλλά» όταν διαφωνείς με τη σκέψη ενός συναδέλφου. Μπορεί να πείτε, «Ναι, καταλαβαίνω την άποψή σου, αλλά….». Αυτή η φράση, ωστόσο, σε τοποθετεί ως αντίπαλο που είναι αποφασισμένος να αντικρούσει την οπτική που μόλις μοιράστηκε ο συνάδελφός σου. Μπορεί να δημιουργήσει μια ελαφρώς τεταμένη, ακόμη και εχθρική ατμόσφαιρα. Αυτό σημαίνει ότι δεν μπορείτε να διαφωνήσετε με τους συναδέλφους σας; Καθόλου. Μια καλύτερη προσέγγιση είναι να αντικαταστήσετε τη λέξη “αλλά” με το “και”. Ολόκληρη η έννοια των παρατηρήσεών σας θα αλλάξει. Για παράδειγμα: «Ναι, καταλαβαίνω την άποψή σου και θα ήθελα να επεκταθώ σε αυτό». Ή, «Καταλαβαίνω τι λες και μου κίνησε μια άλλη σκέψη στο μυαλό». Το “Και” εισάγει μια πιο συνεργατική απάντηση και σας τοποθετεί ως έναν θετικό, φιλικό συνάδελφο που αλλάζει τη συζήτηση σε διαφορετική κατεύθυνση, χωρίς να την ανατρέπει.

2 | Όταν θες να κάνεις μία προειδοποίηση

Η προσθήκη μιας προειδοποίησης ή μίας διευκρίνησης γίνεται επίσης εύκολα χρησιμοποιώντας φράσεις σε στιλ “αλλά”. Μπορείτε να πείτε στο αφεντικό σας: «Μπορώ να κάνω το δημιουργικό για αυτήν την καμπάνια, αλλά θα χρειαστώ περισσότερο χρόνο». Ωστόσο είναι πιθανό να επικοινωνήσετε πολύ πιο θετικά την προειδοποίησή σας, αν κινηθείτε διαφορετικά. Δες αυτό: «Μπορώ να κάνω το δημιουργικό για αυτήν την καμπάνια. Θα σας το παραδώσω σε μια εβδομάδα». Εάν το αφεντικό σας ή ένας πελάτης έχει πρόβλημα με αυτό το χρονοδιάγραμμα, θα το πει. Αλλά γιατί να θέσετε το θέμα μόνοι σας; Εσύ κάνε ότι μπορείς για να ακούγεσαι ως ένας καλός συνεργάτης.

3 | Όταν θες να αντιμετωπίσεις την αβεβαιότητα

Είναι επίσης εύκολο να πεις “αλλά” όταν σκέφτεσαι δυνατά, σταθμίζοντας τα πλεονεκτήματα δύο ή τριών επιλογών. Για παράδειγμα, κάποιος σε μια συνάντηση μπορεί να πει, «Θα μπορούσαμε να ακολουθήσουμε αυτήν την προσέγγιση με αυτόν τον πελάτη, αλλά θα μπορούσαμε να δοκιμάσουμε και μια διαφορετική επιλογή. Τι πιστεύετε;». Είναι καλό να είσαι αβέβαιος που και που. Το κλειδί όμως είναι να τοποθετήσετε τις ιδέες σας με σαφήνεια, παρά το γεγονός αυτό. Έτσι, ακόμα κι αν δεν έχετε αποφασίσει ανάμεσα σε πολλές επιλογές ή ιδέες, προσπαθήστε να δείξετε το ”κοινό νήμα” που τις ενώνει και επικεντρώστε τις παρατηρήσεις σας σε αυτό. Για παράδειγμα: «Και οι δύο αυτές προσεγγίσεις θα μπορούσαν να είναι πραγματικά συναρπαστικές για τον πελάτη μας. Ποια πιστεύετε ότι είναι καλύτερη;».

4 | Όταν ταξινομείς τις πληροφορίες με βάση την σημασία τους

Μία ακόμα περίσταση για να αποφύγετε τη χρήση του ”αλλά” είναι να συνδυάσετε δύο ιδέες που φαίνονται εξίσου σημαντικές. Αν πεις στους συναδέλφους σου: «Τα ακαθάριστα έσοδά μας παρέμειναν σταθερά αυτό το τρίμηνο, αλλά τα κέρδη μας μειώθηκαν», δεν είσαι σαφής. Ακόμη και μια απλή δήλωση όπως αυτή αφήνει τους ακροατές σας να αναρωτιούνται ποια μέτρηση είναι πιο σημαντική – τα έσοδα ή τα κέρδη. Θα μπορούσατε να πείτε: «Αν και τα ακαθάριστα έσοδά μας παρέμειναν σταθερά, τα κέρδη μας μειώθηκαν». Ο στόχος εδώ είναι απλώς να κατευθύνετε τους ακροατές σας προς τις πιο σημαντικές πληροφορίες, και αυτή η νέα δήλωση δεν αφήνει καμία αβεβαιότητα σχετικά με αυτό. Μην δημιουργείτε μια λανθασμένη ισορροπία, χρησιμοποιώντας τη λέξη “αλλά”.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

14 + ten =