αρχικηΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣLegalpal: Πως μια παρέα από τη Θεσσαλονίκη, έφτιαξε το «Uber των δικηγόρων»

Legalpal: Πως μια παρέα από τη Θεσσαλονίκη, έφτιαξε το «Uber των δικηγόρων»

Ένα πρόβλημα στην αγορά, μια ιδέα, και οι νέες τεχνολογίες. Κάπως έτσι, μια παρέα νέων ανθρώπων δημιούργησε το Legalpal. Στην Θεσσαλονίκη, όχι στο Σαν Φρανσίσκο. Πρόκειται για μια πλατφόρμα που βοηθά τους χρήστες να βρουν και να προσλάβουν δικηγόρους, βασισμένους στις δικές τους ιδιαίτερες ανάγκες.

Οι 3 ιδρυτές, Γιάννης Χατζηπαύλου, Μαρία Βασλή και Γιώργος Χατζηπαύλου, μιλούν στο It’s Possible για το πως προέκυψε η ιδέα, σε τι φάση βρίσκεται τώρα η πλατφόρμα και ποια είναι τα μελλοντικά σχέδια, ενώ απαντούν και στο ερώτημα για το αν υπάρχει χρόνος για διασκέδαση στην ζωή ενός startupper.

Πως προέκυψε η ιδέα για το project σας;

Γιάννης Χατζηπαύλου: Η ιδέα προέκυψε τα χρόνια που ήμουν ασκούμενος δικηγόρος. Το να είσαι ασκούμενος δικηγόρος στην Ελλάδα σήμερα, μοιάζει πάρα πολύ με το να σου μάθουν τα πάντα για το κολύμπι σε θεωρητικό επίπεδο και να σε ρίχνουν σε έναν ωκεανό για να κολυμπήσεις πρώτη φορά. Σε μια τέτοια κατάσταση λοιπόν βρέθηκα κι εγώ!

Από την καθημερινή επαφή με νέους δικηγόρους συνειδητοποίησα πως πολύ λίγοι είναι αυτοί που ανοίγουν δικό τους γραφείο μετά την άσκηση καθώς προτιμούν να μείνουν υπό την στέγη κάποιου άλλου δικηγόρου (συνήθως σε αυτόν που έκαναν την άσκηση). Επίσης, ένα μεγάλο ποσοστό νέων νομικών δεν ασκούν ποτέ τη δικηγορία.

Ο κυριότερος λόγος για τον οποίο γίνεται αυτό είναι η δυσκολία στο να αποκτήσουν τη δική τους πελατειακή βάση ενώ γενικότερά νιώθουν μια ανασφάλεια στο να ανεξαρτητοποιηθούν και να σταθούν στα δικά τους πόδια.

Όλα τα παραπάνω σε συνδυασμό με το γεγονός ότι η παροχή νομικών υπηρεσιών γίνεται με τον ίδιο ακριβώς τρόπο που γινόταν και πριν 50 χρόνια με έκαναν αναλογιστώ τι δυνατότητες είχε ή εν λόγω αγορά για να εξελιχτεί. Μετά από ώρες συζητήσεων με το Γιώργο (ήταν και το πρώτο άτομο που το συζήτησα σοβαρά) σχηματίστηκε η κεντρική ιδέα.

Πόσα άτομα είστε αυτή την στιγμή στην ομάδα, και πόσες ώρες εργάζεστε για την πλατφόρμα σας; Φαντάζομαι ότι αρκετοί από εσάς έχετε και πρωινές δουλειές

Γιάννης Χατζηπαύλου: Για κάθε επιτυχημένη συνταγή, απαιτούνται ποιοτικά καλά υλικά, σωστή δοσολογία αλλά και σωστή ανάμειξη των υλικών. Τα ίδια πάνω κάτω, ίσως και σε μεγαλύτερο βαθμό, ισχύουν και για μια start-up. Η ομάδα μας λοιπόν, αποτελείται από το Γιώργο, το κύριο γρανάζι το οποίο έχει δώσει τη μηχανή που λέγεται Legalpal. Είναι full stack developer με μεγάλη εμπειρία στην κατασκευή ιστοσελίδων (και γενικά όπως συνηθίζω να λέω δεν υπάρχει τίποτα που να μη μπορεί να κάνει με ένα πληκτρολόγιο). Η Μαρία είναι το δεύτερο και επίσης σημαντικό μέλος της ομάδας. Είναι νομικός αλλά και με σπουδές στο Μanagement και εξ αρχής ήταν το καταλληλότερο άτομο για να συνεισφέρει στην ανάπτυξη του project. Στο Legalpal ασχολείται κυρίως με το Μarketing αλλά και τη νομική επίβλεψη του εγχειρήματος.

Μαρία Βασλή: Τέλος, ο Γιάννης είναι ο κύριος εμπνευστής της ιδέας. Είναι νομικός, αλλά με σπουδές σε Μanagement και πληροφορική. Αποτελεί την κεφαλή της ομάδας και είναι υπεύθυνος για την ενορχήστρωση του όλου εγχειρήματος. Κατά καιρούς, και οι τρεις μας έχουμε και πρωινή εργασία. Είναι εξαιρετικά δύσκολο να συνδυάσεις πρωινή δουλειά και το να τρέχεις ένα τέτοιο project. Όσο όμως όλο αυτό αναπτύσσεται τα πράγματα γίνονται πολύ πιο δύσκολα. Το να είσαι startupper είναι μια full time δουλειά.

Μπορείτε να μας περιγράψετε με απλά λόγια τι κάνει η Legalpal;

Γιάννης Χατζηπαύλου: Το Legalpal αποτελεί μια διαδικτυακή πλατφόρμα που βοηθά τους χρήστες να βρουν και να προσλάβουν δικηγόρους, βασισμένους στις δικές τους ιδιαίτερες ανάγκες. Επιπλέον, δίνουμε τη δυνατότητα στους δικηγόρους να δημιουργήσουν επιχειρηματικά προφίλ μέσω των οποίων προβάλουν ο καθένας τα δικά του ιδιαίτερα χαρακτηριστικά σε σχέση με το επάγγελμά τους. Έτσι για παράδειγμα, μπορούν να επιλέξουν τις νομικές κατηγορίες στις οποίες εξειδικεύονται, την περιοχή που δραστηριοποιούνται, τις σπουδές τους, τις γλώσσες που ομιλούν κ.α. Επίσης, οι δικηγόροι μπορούν να αλληλεπιδράσουν ηλεκτρονικά μέσω της πλατφόρμας με ενδιαφερόμενους πελάτες που επιθυμούν να επικοινωνήσουν μαζί τους. Τέλος, έχουν τη δυνατότητα να γράψουν στο blog της πλατφόρμας, για διάφορα νομικά θέματα που τους ενδιαφέρουν. Με αυτόν τον τρόπο, οι δικηγόροι — ειδικά οι νέοι που αντιμετωπίζουν πρόβλημα στην εύρεση πελατών — έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν ένα εργαλείο που θα τους οδηγήσει σε μια νέα δεξαμενή πελατών.

Από την άλλη πλευρά, έχοντας χαρτογραφήσει τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι πελάτες στην εύρεση δικηγόρου, αντιληφθήκαμε πως το κυριότερο είναι ότι — λόγω του ότι αφιερώνουν λίγο χρόνο στην έρευνα — δεν λαμβάνουν πάνω από δύο οικονομικές προσφορές για να επιλέξουν εν τέλει δικηγόρο. Έτσι λοιπόν, παρέχουμε τη δυνατότητα στους πελάτες να επικοινωνήσουν με μια πληθώρα δικηγόρων, προσφέροντάς τους πληροφορίες γι’ αυτούς και παρέχοντάς τους τη μέγιστη διαφάνεια σχετικά με το πρόσωπο και τη δραστηριότητα του εκάστοτε δικηγόρου.

Συνοψίζοντας, βασικός στόχος του Legalpal είναι να γεφυρώσει τις δύο αυτές οντότητες με τρόπο που θα δημιουργήσει αξία και στους δύο.

Πως υποδέχτηκαν την ιδέα σας οι δικηγόροι;

Μαρία Βασλή: Σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα από τη στιγμή που τα δικηγορικά προφίλ έγιναν διαθέσιμα οι δικηγόροι έδειξαν αρκετά μεγάλο ενδιαφέρον. Η πλατφόρμα αυτή τη στιγμή αριθμεί 120 εγγεγραμμένους δικηγόρους.

Πέραν αυτού όμως, το κοινό των δικηγόρων που έδειξαν ενδιαφέρον είναι οι σχετικά νέοι δικηγόροι. Με λίγα λόγια το κοινό που στοχεύσαμε εξ αρχής, έχει αγκαλιάσει την προσπάθειά μας. Με τον καιρό βέβαια ελπίζουμε πως θα προσελκύσουμε δικηγόρους με περισσότερα χρόνια στη δικηγορία.

Σε τι φάση βρίσκεται αυτή τη στιγμή η πλατφόρμα σας και τι σχέδια έχετε για το προσεχές μέλλον;

Γιώργος Χατζηπαύλου: Η αρχική ιδέα ήταν να δημιουργηθεί ένα διαδικτυακό marketplace στο όποιο χρήστες και δικηγόροι θα μπορούσαν να αλληλεπιδρούν με έναν πιο ελεύθερο τρόπο, ούτως ώστε να μπορούν από μόνοι τους να ζητήσουν κάποια νομική υπηρεσία, αλλά και να διαπραγματευτούν την τιμή. Σε αυτό το σημείο όμως, αντιμετωπίσαμε το πρόβλημα της «κότας με το αυγό», δηλαδή έπρεπε πρώτα να υπάρξει η κρίσιμη μάζα και των δύο οντοτήτων για να μπορέσει να μπει σε λειτουργία όλος αυτός ο μηχανισμός. Έτσι λοιπόν, αποφασίσαμε να κάνουμε ένα βήμα πίσω και να δημιουργήσουμε τα «νομικά προφίλ». Με αυτόν τον τρόπο καταφέραμε να συλλέξουμε τον επιθυμητό αριθμό δικηγόρων και μεταθέσαμε την εισαγωγή της υπηρεσίας του marketplace σε μεταγενέστερο χρονικό σημείο.

Τα επόμενα βήματα μας είναι:

– Η δημιουργία ενός rating system (σύστημα αξιολόγησης) το οποίο θα αποδέχεται ο δικηγόρος και θα παρέχει μεγαλύτερη διαφάνεια στον πελάτη
– Η εισαγωγή της υπηρεσίας marketplace στην οποία ο χρήστης θα παραθέτει το νομικό του πρόβλημα και οι δικηγόροι θα καταθέτουν οικονομικές προσφορές

Εσείς έχετε ως βάση σας τη Θεσσαλονίκη. Πως είναι το startup οικοσύστημα εκεί αυτή τη στιγμή, σύμφωνα με αυτά που βλέπετε;

Μαρία Βασλή: Για το startup οικοσύστημα της Θεσσαλονίκης μόνο καλά λόγια έχουμε να πούμε. Μολονότι, όταν ξεκινήσαμε είχαμε την πεποίθηση πως δεν θα βρίσκαμε αρκετούς ανθρώπους που να μοιράζονταν τις ίδιες φιλοδοξίες με εμάς, αντιληφθήκαμε γρήγορα ότι η Θεσσαλονίκη είναι επιχειρηματικά (όσον αφορά πάντα τις startup επιχειρήσεις) μια πολύ ενεργή πόλη και δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από πολλές Ευρωπαϊκές πόλεις. Αυτό που μας έκανε περισσότερο εντύπωση όμως, είναι πως όλη αυτή η άνθιση στις επιχειρήσεις αυτού του είδους, δεν έγινε επειδή κάποιοι φορείς, είτε κρατικοί είτε ιδιωτικοί, έδωσαν οικονομικά κίνητρα, αλλά βασίστηκε στην ιδία πρωτοβουλία των startuppers.

Έτσι λοιπόν σήμερα, η Θεσσαλονίκη έχει εξελιχθεί σε μια πόλη που έχει πληθώρα θερμοκοιτίδων επιχειρηματικότητας, διοργανώνονται πάρα πολλές ημερίδες σε διάφορα πεδία αλλά και διαγωνισμοί. Τέλος, υπάρχει πλέον ένα δίκτυο επαγγελματιών που μπορούν να βοηθήσουν μια startup.

Τελικά, για έναν startupper μένει ελεύθερος χρόνος για διασκέδαση; Έτσι ώστε να υπάρχει ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής

Γιώργος Χατζηπαύλου: Η δημιουργία μιας startup είναι εκ προοιμίου ένα πολύ δύσκολο έως ακατόρθωτο εγχείρημα. Απαιτεί πολύ δουλειά, κυρίως στα πρώτα βήματα. Συγκεκριμένα, στο δικό μας παράδειγμα έπρεπε ο καθένας από εμάς να γίνει το «παιδί για όλες τις δουλειές» και να καταπιαστεί με πάρα πολλά διαφορετικά αντικείμενα. Αυτό απαιτεί πολύ προσπάθεια και επιμονή. Θα πρέπει όμως να πούμε σε αυτό το σημείο ότι ίσως το κυριότερο συστατικό για την επιτυχία μιας startup είναι ο σωστός προγραμματισμός των ενεργειών σε όλα τα βήματα υλοποίησης του project και η καλή επικοινωνία μεταξύ των μελών της ομάδας.

Ωστόσο πάνω από όλα είμαστε παρέα και τα meetings αποτελούν την καλύτερη δικαιολογία για να καταλήξουμε σε χαλαρές μπύρες μετά τη δουλειά. Συνεπώς πιστεύουμε πως, αν και όχι πολύς, πάντα υπάρχει χρόνος για διασκέδαση.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

three × 3 =