αρχικηΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣLeadCompass: Η εταιρία που θέλει να βοηθήσει τους νέους να κάνουν μια καριέρα στην Ελλάδα

LeadCompass: Η εταιρία που θέλει να βοηθήσει τους νέους να κάνουν μια καριέρα στην Ελλάδα

Οι έρευνες το έχουν δείξει πολλές φορές: Μπορεί στην Ελλάδα να έχουμε πληθώρα πτυχιούχων ή ακόμα και ανθρώπων που έχουν κάνει μεταπτυχιακά, αλλά η «σύνδεση» με την αγορά εργασίας παραμένει… προβληματική. Το αποτέλεσμα είναι πολλοί νέοι να μην καταφέρνουν να βρουν μια θέση εργασίας ή να καταλήγουν να κάνουν δουλειές που δεν έχουν σχέση με τα επαγγελματικά προσόντα τους.

Κάπου εκεί, δημιουργήθηκε η LeadCompass. Μια εταιρία που θέλει να λύσει το παραπάνω πρόβλημα. O συνιδρυτής της εταιρίας, Γιώργος Βαρδάρης, μιλά στο It’s Possible για το πως προέκυψε η ιδέα για το project τους, τι χρειάζεται ένα καλό βιογραφικό για αν ξεχωρίσει στην αγορά εργασίας, ενώ απαντά και στο ερώτημα για το αν χωρά καινοτομία σε ένα «παραδοσιακό» πεδίο όπως αυτό των συμβουλευτικών εταιριών.

Πως προέκυψε η ιδέα για την εταιρία σας;

H ιδέα της LeadCompass προέκυψε πριν από περίπου 5 χρόνια. Με την υπόλοιπη ομάδα ψάχναμε να βρούμε ένα τρόπο για να προωθήσουμε τις δυνατότητες της νεότερης γενιάς και να βοηθήσουμε τους νέους να διεκδικήσουν μια καριέρα στην Ελλάδα της κρίσης. Είχαμε διαβάσει πολλές έρευνες για το χάσμα που υπάρχει στην Ελλάδα μεταξύ των επιχειρήσεων και των Πανεπιστημίων, ενώ συγχρόνως βλέπαμε χιλιάδες άτομα να φεύγουν στο εξωτερικό για να βρούνε εργασία, το λεγόμενο brain drain. Ήταν για εμάς σημαντικό λοιπόν, να υπάρξει ένας φορέας όπου θα μπορεί να προετοιμάζει τους νέους για την αγορά εργασίας βοηθώντας τους να προωθήσουν αποτελεσματικά τον εαυτό τους και να σχεδιάσουν επαγγελματικά μονοπάτια. Σκεφτείτε ότι αφιερώνουμε 16-18 χρόνια από την ζωή μας σπουδάζοντας, ώστε να αποκτήσουμε το κατάλληλο γνωστικό υπόβαθρο για να βγούμε στην αγορά εργασίας και όταν πραγματικά βγαίνουμε αφιερώνουμε 1-2 ώρες για να σχεδιάσουμε το βιογραφικό μας και να βάλουμε όλη την εμπειρία μας σε αυτό.

Το ξέρατε ότι το 65-70% των εταιρειών στην Ελλάδα δυσκολεύονται να βρούνε ανθρώπινο δυναμικό; Στη πραγματικότητα πολλοί από αυτούς τους νέους  που ψάχνουν εργασία, μπορεί να είναι ιδανικοί υποψήφιοι αλλά δεν γνωρίζουν πώς να προωθήσουν τον εαυτό τους από ένα βιογραφικό, μια συνέντευξη ή ένα cover letter. Για αυτό λοιπόν δημιουργήθηκε η LeadCompass με σκοπό να γεφυρώσει αυτό το χάσμα, να αντιμετωπίσει την ανεργία και να βοηθήσει τους νέους να διεκδικήσουν την καριέρα που επιθυμούν.

Με απλά λόγια, τι μπορεί να προσφέρει σε έναν άνθρωπο που θέλει να αναπτύξει την καριέρα του;

Με απλά λόγια προσφέρουμε όλα τα εργαλεία που χρειάζεται ένα άτομο από 18 έως και 50+ χρονών να χτίσει την επαγγελματική του ταυτότητα και να γίνει ανταγωνιστικός, ώστε να αναζητήσει με πολύ μεγαλύτερες πιθανότητες την εργασία που επιθυμεί.

Συγκεκριμένα, μπορεί κάποιος να ενδυναμώσει το επαγγελματική του ταυτότητα με ένα ανταγωνιστικό βιογραφικό και μια συνοδευτική επιστολή, μια προετοιμασία ή προσομοίωση συνέντευξης ή ένα επαγγελματικό LinkedIn. Προσπαθούμε να ακολουθούμε τις τεχνολογικές τάσεις για αυτό πέρα από τους συμβούλους που διαθέτουμε για όλες αυτές τις υπηρεσίες, έχουμε σχεδιάσει και διαδικτυακά μαθήματα, που μπορεί κάποιος να παρακολουθήσει για να φτιάξει μονός του με την καθοδήγηση μας όλα αυτά που προανέφερα. Επιπλέον, με την βοήθεια designer και συμβούλων έχουμε σχεδιάσει έτοιμα ξεχωριστά πρότυπα βιογραφικών όπου μπορεί κάποιος με πολύ μικρό κόστος να αποκτήσει στο eshop μας και είμαστε πολύ χαρούμενοι που ο κόσμος φαίνεται να το προτιμάει από το κλασσικό πρότυπο europass που έχουν οι περισσότεροι σήμερα.

Τέλος, αν κάποιος θέλει να κάνει αλλαγή καριέρας ή βρίσκεται στα πρώτα βήματα της καριέρας του ως πρόσφατα απόφοιτος ιδρύματος έχουμε σχεδιάσει μια σειρά από υπηρεσίες συμβουλευτικής καριέρας. Έχουμε χτίσει το δικό μας μοντέλο συμβουλευτικής καριέρας το Hacking Growth. Ουσιαστικά αξιοποιεί μοντέλα συμβουλευτικής από καταξιωμένους συμβούλους, επιχειρηματίες και εκπαιδευτικούς του εξωτερικού και συνδυάζει τεχνικές NLP Coaching. Με λίγα λόγια, βοηθάμε ένα άτομο να γνωρίσει τις δυνατότητες του και το σημείο που βρίσκεται τώρα, έπειτα προσδιορίζουμε που θέλει να φτάσει με βάσει ποιο είναι το πάθος του και οι στόχοι του και τέλος σχεδιάζουμε τα επαγγελματικά του μονοπάτια για να δει πως μπορεί να φτάσει εκεί και τι εφόδια χρειάζεται για να το πετύχει.

Με βάση την εμπειρία σας, πιο είναι το μεγαλύτερο εμπόδιο που βρίσκουν οι νέοι που θέλουν να εργαστούν στην Ελλάδα;

Τα εμπόδια είναι η αλήθεια ότι είναι αρκετά αλλά όλα είναι απόλυτα αντιμετωπίσιμα και κανένα δεν είναι απροσπέλαστο όταν υπάρχει πραγματική θέληση και αφοσίωση στο στόχο. Αν μπορούσε να διαλέξω μόνο ένα θα ήταν αυτό που ήδη έχω προαναφέρει. Το εμπόδιο στην αρχή ονομάζεται έλλειψη επαγγελματικού προσανατολισμού και μετέπειτα έλλειψη πλάνου καριέρας και ικανότητας προσωπικής αυτόπροώθησης. Δεν θα μπω στο τρυπάκι να αναλύσω το κοινωνικοικονομικόπολιτικό σύστημα, αυτό πάντα υπήρχε και πάντα θα υπάρχει σε μεγαλύτερο και σε μικρότερο βαθμό και μάλιστα δεν μπορούμε να το επηρεάσουμε και άμεσα.

Συνεπώς επιστρέφοντας σε αυτό που είπα… οι νέοι μεγαλώνουν και εξελίσσονται σε ένα προστατευόμενο ακαδημαϊκό περιβάλλον, δεν γνωρίζουν την πραγματική αγορά και τις ανάγκες της, δε δικτυώνονται όντας ακόμα φοιτητές, δεν χτίζουν μια επαγγελματική εικόνα και αδυνατούν να επικοινωνήσουν αυτά που είναι ικανοί να προσφέρουν.

Μια παγκόσμια τάση που ειδικά στην Ελλάδα έχει δυστυχώς κυριαρχήσει είναι η τάση των συνεχόμενων πτυχίων. Παίρνουμε πτυχία, μεταπτυχιακά και διδακτορικά και δεν αποκτούμε καμιά επαγγελματική εμπειρία στο κλάδο που θέλουμε να ασχοληθούμε. Υπάρχει ένας καταστροφικός ακαδημαϊκός πληθωρισμός που εμποδίζει τους νέους ελευθερωθούν και να γνωρίσουν τον εαυτό τους και το εξωτερικό περιβάλλον. Για παράδειγμα, αν φέρω τώρα 10 τελειόφοιτους φοιτητές του οικονομικού και τους ρωτήσω ποιες είναι οι 5 μεγαλύτερες εταιρείες στην Ελλάδα στον οικονομικό κλάδο, στη καλύτερη περίπτωση να ξέρουν 1-2 να μου απαντήσουν. Αν τους ρωτήσω στη συνέχεια τι ξεχωριστό έχει να προσφέρει ο καθένας σε κάθε μια από αυτές τις εταιρείες, ώστε να επιλεχθούν να εργαστούν για αυτές, δεν θα ξέρουν τι να απαντήσουν . Καταλαβαίνετε λοιπόν ότι υπάρχει παντελή άγνοια για την αγορά εργασίας και έλλειψη αποτελεσματικής προώθησης του εαυτού μας.

Στην πλατφόρμα σας, γίνεται εκτενής αναφορά και στην σύνταξη βιογραφικού. Τελικά, τι πρέπει να έχει ένα βιογραφικό για να ξεχωρίσει σε μια χώρα με πολλούς ανέργους όπως η Ελλάδα;

Ένα βιογραφικό είναι η πρώτη εντύπωση και όλοι ξέρουμε ότι η πρώτη εντύπωση μετράει. Η αλήθεια είναι ότι το βιογραφικό μας έχει διάρκεια ζωής 6-10’, τόσο χρόνο αφιερώνει κάποιος να το αξιολογήσει. Χρειάζεται λοιπόν να προσέξουμε τόσο τη δομή του, ώστε να είναι λειτουργική, το περιεχόμενο του, ώστε να είναι στοχευμένο και το design του, ώστε να είναι ξεχωριστό. Υπάρχουν εκατοντάδες τεχνικές και συμβουλές που μπορώ να αναλύσω για αυτές τις 3 θεματικές που προανέφερα αλλά θα θέλαμε νομίζω μερικές ώρες και θα κούραζα. Το σίγουρο είναι ότι ο μεγάλος ανταγωνισμός γεννάει και μεγάλες απαιτήσεις από τις εταιρείες, οπότε αν παλιότερα έφτανε να γράψουμε σε ένα φύλλο word απλά που έχουμε δουλέψει και τι έχουμε σπουδάσει, πλέον αυτό δεν αρκεί ούτε για να δώσει τη προσοχή του κατά την αξιολόγηση ένας εργοδότης.

Είναι σημαντικό εδώ απομυθοποιήσω μια αντίληψη ότι το βιογραφικό μας βρίσκει εργασία. Σίγουρα είναι μια πρώτη εικόνα αλλά υπάρχει και η δικτύωση, τα social media, οι συνεντεύξεις, τα τεστ, τα case studies και πολλά ακόμα που συνθέτουν την πλήρη εικόνα που σχηματίζει ένας εργοδότης για εμάς.

Θεωρείτε ότι η επιχείρηση σας είναι startup; Θέλω να πω, υπάρχει περιθώριο για καινοτομία σε ένα τέτοιο είδος επιχείρησης ή πρόκειται για μια «συμβουλευτική εταιρία» σαν αυτές που βλέπαμε λίγο- πολύ στο παρελθόν;

Δεν πιστεύω ότι η καινοτομία έχει να κάνει με το κλάδο. Η καινοτομία μπορεί να υπάρξει παντού. Για παράδειγμα, αυτή τη στιγμή έχουμε φτιάξει ένα ολοκληρωμένο πακέτο από διαδικτυακά μαθήματα, έτοιμα πρότυπα βιογραφικών στο διαδίκτυο και online support μαζί με coaching και χτίζουμε συνεργασίες με εκπαιδευτικούς φορείς και ιδρύματα όπου παρέχουμε ατομικούς κωδικούς για τους σπουδαστές τους και τους δίνουμε τη δυνατότητα να έχουν πρόσβαση σε όλη την πλατφόρμα μας για να μπορούν να αποκτήσουν όλα τα εργαλεία που σας έχω αναφέρει και να χτίσουν την καριέρα τους με την βοήθεια μας. Στην Ελλάδα έχουμε την συνήθεια η επιτυχία να μας καταστρέφει, δηλαδή καθησυχαζόμαστε στο τρόπο που λειτουργούσαμε και δεν ακολουθούμε τις εξελίξεις στο κλάδο μας και στις τεχνολογίες. Κάποια στιγμή γινόμαστε «ξεπερασμένοι». Έτσι και στο κλάδο μας θα μπορούσε κανείς να πεις ότι η συμβουλευτική είναι μόνο η κλασσική εικόνα ενός συμβούλου σε ένα γραφείο μαζί με τον ενδιαφερόμενο. Στη πραγματικότητα όμως, η νέα γενιά αποφεύγει τις προσωπικές επαφές και προτιμάει τις διαδικτυακές για να αξιοποιεί καλύτερα το χρόνο της και θέλει να έχει αυτή τον έλεγχο για το πώς θέλει να διδαχθεί και πότε, επιπλέον πολλοί δεν έχουν πρόσβαση να έχουν μια συνάντηση σε ένα γραφείο γιατί βρίσκονται μακριά. Όλα αυτά είναι μερικά δεδομένα τα οποία θα έπρεπε ακόμα και ο κλάδος μας να τα αναλύσει και  να προσαρμοστεί πάνω σε αυτά καινοτομώντας και προσφέροντας τις κατάλληλες υπηρεσίες.

Υπό αυτό το σκεπτικό ναι είμαστε ακόμα startup  και μακάρι να μείνουμε πάντα ως startup.

Η έδρα σας είναι στη Θεσσαλονίκη. Με βάση τα όσα βλέπετε και ζείτε εκεί, πως είναι το τοπίο της καινοτόμου επιχειρηματικότητας στην πόλη αυτή τη στιγμή; Τι θετικά αλλά και τι αρνητικά υπάρχουν;

Υπάρχουν πολλές αξιοσημείωτες προσπάθειες που βγαίνουν συνεχώς. Δυστυχώς, δεν υπάρχουν αρκετές υποδομές για να φιλοξενήσουν και να στηρίξουν αυτές τις προσπάθειες να εξελιχθούν. Ένα ακόμα αρνητικό που υπάρχει στη Θεσσαλονίκη είναι τα λίγα προγράμματα επιχειρηματικών ιδεών που γίνονται στη πόλη μας και ο αντίκτυπος που έχουν σε ένα συμμετέχοντα. Δυστυχώς τα περισσότερα προγράμματα πέρα από μια αναγνώριση ή χρηματοδότηση για τον νικητή δεν προσφέρουν πρακτικές συμβουλές για τους συμμετέχοντες, καταλήγουν δηλαδή επι του πρακτέος σε διαγωνισμό. Βέβαια, πάντα υπάρχουν οι εξαιρέσεις αλλά ο εχθρός του καλού είναι το καλύτερο. Ένα ακόμα αρνητικό είναι οι μικρες χρηματοδοτήσεις και οι λίγες μεγάλες εταιρείες για δικτύωση και στήριξη που σαφώς υπέρτερεί η Αθήνα σε αυτή την περίπτωση. Ένα θετικό της Θεσσαλονίκης είναι το μέγεθος της αγοράς οπού δεν είναι ούτε πολύ μεγάλο ούτε μικρό, ιδανικό για να δοκιμάσεις την ιδέα σου και να δεις πως αποδίδει. Είναι αλήθεια πως στη Θεσσαλονίκη είναι ευκολότερο να ξεχωρίσει μια καινοτόμα ιδέα καθώς διαδίδεται πιο εύκολα και αυτό σίγουρα είναι ένα θετικό.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

eleven − 4 =