αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΟ άνθρωπος που πούλησε την εταιρία του προς εξαψήφιο χρηματικό ποσό στα 21 του. Λέει ότι πρέπει να προσέξεις 3 πράγματα για να πετύχεις

Ο άνθρωπος που πούλησε την εταιρία του προς εξαψήφιο χρηματικό ποσό στα 21 του. Λέει ότι πρέπει να προσέξεις 3 πράγματα για να πετύχεις

Όταν ο Kevin Kim παράτησε το πανεπιστήμιο στα 21 του για να γίνει επιχειρηματίας, φαινόταν σαν ένα τεράστιο στοίχημα.

«Η μαμά μου έκλαψε λίγο», λέει τώρα γελώντας ο 33χρονος πλέον Kevin Kim.

Ο Kevin Kim είχε μόλις πουλήσει την πρώτη του εταιρεία – την οποία ξεκίνησε όταν ήταν μόλις 18 ετών – για εξαψήφιο ποσό. Αυτό δεν ήταν μικρό κατόρθωμα, δεδομένου ότι το αρχικό του κεφάλαιο ήταν μόλις 2.000 δολάρια, τα οποία τα μάζεψε κάνοντας part-time δουλειές.

Η εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου που έφτιαξε, εισήγαγε streetwear ρούχα από τη Νότια Κορέα και τα πουλούσε σε όλη τη Βόρεια Αμερική, όπως εξηγεί ο ίδιος στο CNBC.

«Αφού πούλησα την πρώτη μου εταιρεία, ήταν εύκολο να αποφασίσω», λέει ο Kim, ο οποίος μετανάστευσε από τη Νότια Κορέα στον Καναδά όταν ήταν 11 ετών. Στη συνέχεια, ο Kim πέρασε σχεδόν 10 χρόνια δημιουργώντας ψηφιακά προϊόντα για άλλες startups και εταιρείες, προτού λανσάρει μόνος του το 2020 το Stadium Live — μια εφαρμογή metaverse για τους λάτρεις των σπορ.

Η εφαρμογή επιτρέπει στους χρήστες να δημιουργούν τα δικά τους avatars, να αγοράζουν ψηφιακά συλλεκτικά αντικείμενα, να κάνουν παρέα με άλλους fans σε εικονικά δωμάτια, να συμμετέχουν σε διαδραστικές αθλητικές live μεταδόσεις ή να παίζουν μίνι παιχνίδια.

Η startup έχει συγκεντρώσει 13 εκατομμύρια δολάρια μέχρι στιγμής. Μετά από όλα αυτά, ο 33χρονος επιχειρηματίας δίνει 3 συμβουλές για όποιον θέλει να ξεκινήσει από το μηδέν και να φτάσει στην business επιτυχία.

Founder-market fit

Είναι σύνηθες για τους επιχειρηματίες να αποδίδουν την επιτυχία των νεοφυών επιχειρήσεων τους στο καλό product-market fit.

Αλλά για τον Kim, αυτό που αποκαλεί «founder-market fit» είναι ακόμα πιο σημαντικό. Σημαίνει ότι ένας ιδρυτής είναι πραγματικά παθιασμένος με αυτό που χτίζει.

«Η επίτευξη product-market fit είναι πραγματικά δύσκολη, χρειάζονται χρόνια. Πρέπει να αναρωτηθείτε, μου αρέσει πραγματικά αυτό που κάνω; Μου αρέσει πραγματικά αυτός ο κλάδος; Μπορώ να φανταστώ τον εαυτό μου να χτίζω γύρω από αυτό για 10 χρόνια;».

Ο Kim είπε ότι ήξερε ότι πάντα ήθελε να κατασκευάζει προϊόντα γύρω από 4 πεδία: αθλήματα, παιχνίδια, μουσική και μόδα.

«Γνωρίζω ιδρυτές που, για παράδειγμα, [ξεκίνησαν] μια startup SAS με λογιστική, αλλά δεν ασχολούνταν καν με τη λογιστική»,λέει ο Kim. «Μπορεί να μπήκαν σε αυτό και να κέρδισαν χρήματα, αλλά ‘κάηκαν’ γρηγορότερα από άλλους ιδρυτές που έχουν founder-market fit».

Κάλυψε ένα κενό

Ωστόσο, το product-market fit εξακολουθεί να είναι κρίσιμο για την επιτυχία μιας επιχείρησης.

«Χωρίς product-market fit, δεν θα μπορούσατε να επιβιώσετε ως επιχείρηση επειδή δεν θα υπάρχει πραγματική ζήτηση/προσφορά μεταξύ του προϊόντος σας και του κοινού», εξηγεί ο ίδιος.

Η κάλυψη των αναγκών των καταναλωτών επέτρεψε την επιτυχία των εταιρειών του. Στην πραγματικότητα, ο Kim ξεκίνησε την πρώτη του επιχείρηση ηλεκτρονικού εμπορίου επειδή ήθελε να βρει ρούχα που να ταιριάζουν στο «στυλ και το μέγεθός του». «Δεν θα μπορούσα ποτέ να το κάνω αυτό με μάρκες στις ΗΠΑ και στον Καναδά εκείνη την εποχή», λέει.

«Ξεκίνησε πραγματικά ως προσωπικό χόμπι και ανάγκη… Γρήγορα είδα ότι και άλλοι άνθρωποι είχαν την ίδια ανάγκη».

Μην παραβλέπετε την εταιρική κουλτούρα

Σύμφωνα με τον Kim, το να θέσετε ένα ισχυρό όραμα και ένα σύνολο αξιών για την ομάδα σας είναι «απολύτως κρίσιμο».

«Γιατί πρέπει ταλαντούχοι άνθρωποι να ενταχθούν στην εταιρεία σας και να εξελιχθούν μαζί σας; Αυτή η ερώτηση δεν μπορεί να απαντηθεί μόνο από το προϊόν που κατασκευάζετε, αλλά και από την εταιρεία και την κουλτούρα που χτίζετε», προσθέτει.

Η σημασία της εταιρικής κουλτούρας δεν μπορεί να υποτιμηθεί, εάν κάποιος θέλει να οικοδομήσει μια «εμβληματική εταιρεία» που θα αντέξει στον χρόνο.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

three × 1 =