αρχικηΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣJOBSbnb: Το App που σου βρίσκει δουλειά στον τουρισμό και στην εστίαση, με τη μέθοδο του matching

JOBSbnb: Το App που σου βρίσκει δουλειά στον τουρισμό και στην εστίαση, με τη μέθοδο του matching

Τελικά, πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι να βρεις μια θέση εργασίας, άμεσα, στον τουρισμό ή στην εστίαση; Στην Ελλάδα της κρίσης. Οι άνθρωποι πίσω από την ελληνική πλατφόρμα JOBSbnb πιστεύουν ότι υπάρχουν πολλές διαθέσιμες θέσεις εργασίας σε αυτά τα πεδία. Αρκεί να γίνει το σωστό… matchάρισμα. Και ακριβώς εκεί στηρίχτηκαν, για να δημιουργήσουν την δική τους πλατφόρμα, η οποία συνδέει υποψήφιους εργαζομένους, με εργοδότες στους κλάδους του τουρισμού και της εστίασης.

Το It’s Possible συνάντησε τον ιδρυτή και CEO, Πάρη Σαμπάνη και τον Product– Digital Marketing Director, Ανδρέα-William Γρίβα, στα γραφεία της εταιρίας, όπου έγινε μια ενδιαφέρουσα συνέντευξη. Δεν τους αποκαλούμε startup, αφού θεωρούν ότι συγκεκριμένος όρος στην Ελλάδα έχει κάπως παρεξηγηθεί. Οι ίδιοι εξηγούν πως λειτουργεί η πλατφόρμα τους, σημειώνουν ότι τους δεν ενθουσιάζει η ιδέα επενδυτών αν πρόκειται να αλλάξει η στρατηγική της εταιρείας, ενώ λένε με νόημα ότι στα γραφεία τους… δεν διαθέτουν τραπέζι του πινγκ-πονγκ.

Πως προέκυψε η ιδέα για την πλατφόρμα σας;

Πάρης Σαμπάνης: Η αρχική ιδέα για το matching ανάμεσα σε εργαζόμενους και επιχειρήσεις, ήταν δική μου και προέκυψε ενώ βρισκόμουν σε μια προηγούμενη επαγγελματική συνεργασία. Εκεί είχα την ευκαιρία να επικοινωνώ με καταστήματα εστίασης και τουρισμού. Ταυτόχρονα την ίδια ημέρα που έληξε η συνεργασία μου με το προηγούμενο πρότζεκτ, ο συνεργάτης τότε, και συνέταιρος πλέον Παναγιώτης Σακελλίου, με χρόνια εμπειρίας ως ιδιοκτήτης χώρων εστίασης, επιβεβαίωνε πόσες κλήσεις λαμβάνει την ημέρα για ανάγκες προσωπικού και με το γνωστό “μήπως ξέρεις κανέναν μπάρμαν/σερβιτόρο/υποδοχή κλπ”. Έτσι προέκυψε η συγκεκριμένη στοχευμένη ιδέα από δύο φίλους και συνεργάτες. Εντωμεταξύ όλο αυτό ήταν ακόμα πιο έντονο σε μήνες κατά τους οποίους αρκετοί εργαζόμενοι παραδοσιακά επιλέγουν να βρουν μια εποχική δουλειά π.χ. σε ένα νησί, με πολύ καλύτερο μεροκάματο.

Την ίδια στιγμή, έβλεπα να υπάρχουν εργαζόμενοι σε αυτά τα πεδία που δούλευαν για λίγα μεροκάματα την εβδομάδα. Και δεν γνώριζαν ότι, για παράδειγμα, το διπλανό μαγαζί που είχε ένα event τις Τετάρτες, είχε ανάγκη για πολλαπλάσιο προσωπικό την συγκεκριμένη ημέρα.

Εκεί μου μπήκε το «μικρόβιο» και αποφάσισα να δημιουργήσω μια πλατφόρμα εύρεσης εργασίας, η οποία να επικεντρώνεται αποκλειστικά σε αυτά τα δύο πεδία. Την εστίαση και τον τουρισμό.

Ξεκίνησα να κάνω πιο έντονη έρευνα από τον περασμένο Ιούνιο και μετά, για να δω αν υπάρχει κάτι παρόμοιο στην αγορά. Διαπίστωσα  ότι ήδη υπήρχε μια εφαρμογή η οποία μόλις είχε ξεκινήσει, αλλά δεν μου άρεσε ο τρόπος με τον οποίο λειτουργούσε. Θεώρησα ότι καλώς υπάρχει η συγκεκριμένη εφαρμογή, αλλά πίστευα και πιστεύω ότι εμείς μπορούμε να δημιουργήσουμε κάτι πολύ καλύτερο. Έτσι αποφασίσαμε να φτιάξουμε την ομάδα μας, και να αναπτύξουμε το JOBSbnb.

Άρα όπως καταλαβαίνω από αυτά που λέτε, εσείς εστιάζετε στο μοντέλο που λέει ότι θέλω να βρω μια δουλειά γρήγορα, και συνήθως για ορισμένο χρόνο

Πάρης Σαμπάνης: Η αρχική ιδέα ήταν ακριβώς αυτή. Να μπορώ ως επιχείρηση να βρω έναν υπάλληλο σε μια ώρα από τώρα. Να κάνω matching μια ώρα πριν από την ανάγκη που μου έχει προκύψει.

Μπορεί π.χ. να χτυπήσει ένα ντελίβερι ή να φύγει απλά από την επιχείρηση. Και θα πρέπει να σας πω ότι συνήθως σε αυτά τα επαγγέλματα οι άνθρωποι… απλά φεύγουν. Πολλές φορές, χωρίς καν να ενημερώσουν την επιχείρηση. Σκεφτείτε τι γίνεται σε αυτή την περίπτωση, σε ένα μαγαζί που έχει 3 ή 4 μηχανάκια. Ξαφνικά χάνει περίπου το 25% του τζίρου του, επειδή δεν μπορεί να εξυπηρετήσει το πελατολόγιο που ήδη έχει. Επίσης πολύ βασικό μέρος της ιδέας είναι να βρίσκει ο εργαζόμενος δουλειά όπου ξέρει ότι θα πάει. Σε όσες ώρες μπορεί να εργαστεί εκεί. Να μην ξεμένει από εργασία ποτέ! Βέβαια μετά την έναρξη μας, δηλαδή πριν από ένα μήνα και λίγες μέρες, διαπιστώσαμε πως πολλοί από τους υποψηφίους ενδιαφέρονται εξίσου και για μόνιμη εργασία, οπότε πλέον έχουν δυνατότητα να βρουν μέσω της πλατφόρμας μας είτε μόνιμη είτε ημι-μόνιμη είτε εποχική εργασία! Πολύ βασικό στη συμμετοχή.

Πως ακριβώς λειτουργεί η εφαρμογή σας; Και από τη μεριά μιας επιχείρησης, και από τη μεριά ενός υποψήφιου εργαζόμενου

Πάρης Σαμπάνης: Πρώτα από όλα, σε εμάς δεν μπορεί να έρθει μια επιχείρηση και να πει «γεια σας, ήρθα» να κάνει πχ εγγραφή οnline . Εμείς έχουμε επιλεγμένους συνεργάτες. Επιλέγουμε το που θα απευθυνθούμε. Δεν έχουμε ανοίξει αυτή τη στιγμή την πλατφόρμα μας σε άπειρες επιχειρήσεις. Θέλουμε να υπάρχει μια σωστή αναλογία επιχειρήσεων και υποψήφιων εργαζομένων. Από εκεί και πέρα αν κάποια επιχείρηση έρθει σε εμάς, θα πρέπει πρώτα να γίνει μια συνάντηση με τον account manager της εκάστοτε περιοχής, και στην συνέχεια αν η επιχείρηση πληροί τα κριτήρια που θέλουμε θα μπει στην πλατφόρμα μας. Αυτή τη στιγμή έχουμε 6 τέτοιους account managers σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας. Θα πρέπει να πω μάλιστα ότι προσφέρουμε φουλ πακέτο αποδοχών, αφού θέλουμε πρώτα από όλα εμείς ως εταιρία να δίνουμε το καλό παράδειγμα.

Κάθε επιχείρηση σε εμάς πληρώνει μια premium συνδρομή η οποία διαφέρει ανάλογα με το μέγεθος της επιχείρησης, δηλαδή με το πόσα συνολικά άτομα απασχολεί. Με αυτή τη μηνιαία συνδρομή, μπορεί να κάνει όσες αναζητήσεις και προσλήψεις θέλει. Στην αναζήτησή της θέτει τα εξής στοιχεία: ποια θέση θέλει να καλύψει (ειδικότητα), πόσα διατίθεται να πληρώσει ως ημερομίσθιο, αν πρόκειται για μόνιμη, ημι-μόνιμη ή εποχική εργασία, πότε έχει έναρξη (και πότε έχει λήξη αν αφορά ημι-μόνιμη εργασία). Δεδομένο είναι μόνο η τοποθεσία του κάθε εργοδότη η οποία δεν αλλάζει. Σε δεύτερο στάδιο μπορεί να επιλέξει φύλλο, ηλικία, προϋπηρεσία και φυσικά βαθμολογία ώστε να μειώσει και να στοχοποιήσει τα αποτελέσματα που θέλει. Στην συνέχεια έχει 4 βήματα για να φτάσει στην πρόσληψη!

Ανδρέας-William Γρίβας: Από την άλλη μεριά, οι υποψήφιοι έχουν πρόσβαση στο Mobile App. Μπορούν να το κατεβάσουν εύκολα από το Play Store ή το App Store. Ένας υποψήφιος φτιάχνει λοιπόν το προφίλ του στο οποίο μπορεί να βάλει τα πλήρη στοιχεία του. Από εκεί και πέρα δημιουργεί με φίλτρα την διαθεσιμότητα του. Δηλαδή μπορεί να πει ότι ενδιαφέρεται να δουλέψει σε συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή, συγκεκριμένες ημέρες ενός μήνα, και συγκεκριμένες ώρες. Μπορεί να δηλώσει ακόμα και την χρηματική αμοιβή για την οποία είναι διατεθειμένος να δουλέψει. Έτσι ώστε οι εταιρίες που θα τον βρουν, να γνωρίζουν ήδη όλα τα «θέλω» του υποψηφίου και αυτά να matchάρονται με τις δικές τους ανάγκες. Άρα δεν χάνεται χρόνος για άσκοπες συνεντεύξεις.

Μόλις μια επιχείρηση εντοπίσει έναν υποψήφιο που την καλύπτει, μπορεί να του στείλει πρόσκληση για συνέντευξη. Η οποία εμφανίζεται άμεσα ως ειδοποίηση στο smartphone του υποψηφίου. Σε αυτό το σημείο ο υποψήφιος αν είναι ακόμη διαθέσιμος επιλέγει να δώσει 0,99 ευρώ, αν θέλει να προχωρήσει η διαδικασία. Αυτή είναι και η μόνη χρέωση που έχει κάποιος. Να σημειώσουμε ότι τον πρώτο μήνα που θα εγγραφεί κάθε χρήστης, έχει δωρεάν 20 συνεντεύξεις.

Ένα ακόμα χαρακτηριστικό της πλατφόρμας μας, είναι ότι οι δύο πλευρές μπορούν να βαθμολογήσουν η μια την άλλη, μετά την συνεργασία τους. Έτσι ώστε να ξέρουν οι μελλοντικοί εργαζόμενοι σε τι εταιρία πάνε και αντίστροφα οι μελλοντικές εταιρίες να ξέρουν το κατά πόσο ένας εργαζόμενος είναι ποιοτικός.

Τα τελευταία χρόνια είναι αλήθεια ότι βλέπουμε να «ξεπετάγονται» πολλά sites ευρέσεως εργασίας. Ενώ πάντα υπάρχουν και οι «παραδοσιακοί παίχτες». Πως βλέπετε όλο αυτό τον ανταγωνισμό από τέτοια sites και πλατφόρμες;

Πάρης Σαμπάνης: Τι εννοούμε όμως «τέτοια sites»;

Μιλώ  για sites ευρέσεως εργασίας. Αφού πάνω – κάτω εξυπηρετείτε το ίδιο κοινό.

Πάρης Σαμπάνης: Εμείς δεν είμαστε site ευρέσεως εργασίας. Είμαστε site ευρέσεως εργασίας στην εστίαση και στον τουρισμό. Μόνο. Δεν θεωρούμε λοιπόν ότι είναι ανταγωνιστές μας τα sites ευρέσεως εργασίας.

Άρα θεωρείτε ότι έχετε ανακαλύψει ένα νέο πεδίο; Γιατί η άποψη του «δεν έχουμε ανταγωνιστές» ίσως ακούγεται υπερβολική

Ανδρέας-William Γρίβας: Νομίζω ότι παίζει ρόλο και το μέσο. Εμείς είμαστε ένα mobile app. Είναι διαφορετικό από ένα site. Επίσης, όπως είπαμε και πιο πριν, στηριζόμαστε στο μοντέλο του matching για να βρούμε δουλειά σε κάποιον. Μια διαφορετική εμπειρία τόσο για τον υποψήφιο, όσο και για την επιχείρηση. Είναι κάτι το οποίο δεν το είχαμε συνηθίσει στην Ελλάδα τα προηγούμενα χρόνια.

Θα σας πω ένα απλό παράδειγμα: Μπορεί σε μια πλατεία να υπάρχει μια κρεπερί, και ακριβώς απέναντι να πάω να φτιάξω μια vegan κρεπερί. Αυτή θα είναι μια διαφορετική πρόταση. Κάθε μια από τις δύο κρεπερί, θα έχει το δικό της μερίδιο αγοράς. Έτσι λοιπόν και εμείς ως JOBSbnb θέλουμε να διεκδικήσουμε το δικό μας μερίδιο στην αγορά.

Ποιες είναι οι ειδικότητες που έχουν μεγαλύτερη ζήτηση αυτή τη στιγμή, με βάση την εικόνα που έχετε;

Πάρης Σαμπάνης: Βλέπουμε να έχουν έντονη ζήτηση οι μάγειρες, σερβιτόροι, βοηθοί σερβιτόρων, ψήστες, τυλιχτές, τηλεφωνητές. Το επίσης αξιοσημείωτο είναι ότι έχουν λιγότερη ζήτηση οι ντελιβεράδες από όση περιμέναμε- δεν είναι δηλαδή έτσι όπως μας παρουσιάζεται γενικά. Θα πρέπει επίσης να πω, ότι παρόλο που η πλατφόρμα μας είναι πολύ καινούργια, συνεργάζονται ήδη με εμάς μερικά από τα μεγαλύτερα brands στην εστίαση και στον τουρισμό.

Κοιτώντας το καθαρά business κομμάτι, θέλω να ρωτήσω: Έχετε ξεκινήσει το project σας με δικά σας κεφάλαια ή αν έχετε λάβει κάποια εξωτερική χρηματοδότηση; Και επίσης να μας πείτε πως σκοπεύετε να κινηθείτε σε αυτό το κομμάτι στο μέλλον

Πάρης Σαμπάνης: Έχουμε ξεκινήσει με 100% δικά μας χρήματα. Επιλέξαμε να αυτοχρηματοδοτηθούμε γιατί θεωρούμε ότι πρέπει να έχουμε ένα πολύ συγκεκριμένο core business. Αν ερχόταν ένα μεγάλο επενδυτικό group ή ένα VC και μας έδινε χρήματα, πιθανότατα θα είχε κάποιες διαφορετικές απαιτήσεις. Και αυτό δεν θα ήταν απαραίτητα καλό. Εμείς θέλουμε να «χτίσουμε» το προϊόν μας, σύμφωνα με το δικό μας πλάνο. Επίσης επειδή τα χρήματα που επενδύουμε είναι δικά μας, δεν γίνονται σπατάλες και κινήσεις προς χάριν εντυπωσιασμού.

Αν θα έμπαινε κάποιος επενδυτής σε εμάς, καταλήγουμε ότι θα έπρεπε να είναι ένας Angel Investor. Θα πρέπει να σας πω, ότι ήδη έχουν εμφανιστεί διάφοροι επενδυτές και έχουν εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους για να εξαγοράσουν μερίδιο στην εταιρία μας, αλλά για να είμαι ειλικρινής δεν έχω επιλέξει να έχω μεγάλη επικοινωνία με τα VCs. Συνήθως μόνο ακούω τις προτάσεις τους και λαμβάνω πληροφορίες από την εμπειρία τους για τρόπους εξέλιξης χωρίς να εξελίσσουμε από πλευράς μας κάποια επικοινωνία για επένδυση.

Γιατί πάτε σε αυτή την τακτική;

Πάρης Σαμπάνης: Δεν έχουμε ανάγκη από χρήματα αυτή τη στιγμή. Έχουμε ήδη επενδύσει πάνω από 250 χιλ. ευρώ. Θέλουμε να κάνουμε την δουλειά μας έτσι όπως την έχουμε οραματιστεί άνθρωποι που γνωρίζουμε που πατάμε και που βρισκόμαστε. Δεν είμαστε μια startup, που πηγαίνει στην λογική «οκ, let’s do that», να βρούμε τα λεφτά ενός επενδυτή, να «φάμε» τα λεφτά, και μετά να ασχοληθούμε με κάτι άλλο. Εμείς έχουμε δημιουργήσει μια βάση, είμαστε μια οργανωμένη, κανονική, εταιρία. Έχουμε συγκεκριμένη στρατηγική και δεν θέλουμε να την αλλάξουμε επειδή θα μας το πει ένα VC. Μάλιστα, το πλάνο έχει ξεπεράσει ακόμα και τις δικές μας αρχικές προσδοκίες, τόσο σε έσοδα, όσο και σε εγγραφές. Κάτι το οποίο θα μπορούσαμε να συζητήσουμε πιο εύκολα, θα ήταν ίσως η συνεργασία με ένα στρατηγικό επενδυτή.

Ανδρέας-William Γρίβας: Εδώ έχουμε μαζευτεί μια ομάδα νέων ατόμων, που όμως ο κάθε ένας από εμάς έχει την δική του εμπειρία. Μόνοι μας αποφασίσαμε την στρατηγική που θα ακολουθήσουμε μετά από άπειρες ώρες ανάλυσης και σχεδιασμού. Ξέρουμε τι πρέπει να κάνουμε για να σταθεί στα πόδια του όλο αυτό το project.

Λειτουργούμε ως μια κανονική εταιρία και όχι ως μια startup. Εμείς δεν έχουμε… τραπέζι του Πινγκ-πονγκ στα γραφεία μας.

Μετά από όλα αυτά που έχετε δει και στην πράξη, τελικά πόσο εύκολος ή δύσκολος είναι αυτός ο «εναλλακτικός» δρόμος που περιγράφετε; Μπορεί, δηλαδή, κάποιος να ξεκινήσει ένα digital project από τη Νέα Σμύρνη, χωρίς εξωτερική χρηματοδότηση, και να χτίσει μια κερδοφόρα επιχείρηση;

Πάρης Σαμπάνης: Στις 40 ημέρες που λειτουργούμε, έχουμε καταφέρει να κάνουμε break even του payroll μας το οποίο δεν είναι μικρό. Άρα μπορούμε να πούμε ότι είμαστε μια πολύ «ευτυχισμένη» επιχείρηση. Αυτή τη στιγμή εμείς δεν χρωστάμε ούτε ένα σεντ σε οποιοδήποτε ιδιώτη, προμηθευτή, φορέα ή στο κράτος. Όλα αυτά έχουν γίνει με δικά μας κεφάλαια, και με το μοντέλο που περιγράψαμε πριν. Φυσικά πάντα έχω το άγχος για το αν το τιμόνι είναι προς την σωστή κατεύθυνση. Ωστόσο, το τελευταίο 7μηνο δεν το έχω μετανιώσει ούτε ένα δευτερόλεπτο όλο αυτό.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

2 × 2 =