Ενασχόληση με την επιχειρηματικότητα από πολύ μικρή ηλικία, ένα ταξίδι στο πανεπιστήμιο του Stanford, και η διαπίστωση ότι ακόμα και οι μεγάλες εταιρίες της Silicon Valley έχουν ένα πρόβλημα: Δυσκολεύονται να βρουν κορυφαία ταλέντα για να τα προσλάβουν.
Με αυτό τον τρόπο ξετυλίγεται το story του Στέφανου Πουλίδη. Ο ίδιος είναι συνιδρυτής της εταιρίας HireProfs. Η οποία μπορεί να σου βρει την δουλειά που σου ταιριάζει, χρησιμοποιώντας ένα σύστημα Τεχνητής Νοημοσύνης. Εστιάζοντας σε εταιρίες του εξωτερικού. Ο Στέφανος Πουλίδης μιλά στο It’s Possible για το πως ακριβώς λειτουργεί το project, αν σκοπεύει να μπει ακόμα περισσότερο στην αγορά της Ελλάδας, ενώ παραθέτει και τις ειδικότητες που έχουν μεγαλύτερη ζήτηση στο σύγχρονο περιβάλλον εργασίας.
Με τι ασχολούσασταν πριν δημιουργήσετε τη HireProfs και πώς φτάσατε σε αυτή την ιδέα;
Αν και ηλικιακά είμαι πολύ νέος, είμαι αρκετά χρόνια στα κομμάτια της επιχειρηματικότητας, ουσιαστικά από τα 17 μου. Πριν τη HireProfs, ήμουν συνιδρυτής σε μία εταιρεία ακαδημαϊκού προσανατολισμού, όπου και βοηθούσαμε μαθητές να ανακαλύψουν το τι θέλουν να σπουδάσουν. Πήγαινε πολύ καλά, αλλά ήξερα ότι δεν μπορεί να είναι μόνο αυτό, ήθελα να κάνω και να προσφέρω κάτι παραπάνω.
Η στιγμή στη ζωή μου που είπα θα παρατήσω το ότι κάνω και θα ξεκινήσω τη HireProfs, ήρθε πέρσι, όταν ήμουν visiting student στο Stanford. Η επαφή μου με τη Silicon Valley με έκανε να ανακαλύψω τις αδυναμίες των εταιρειών εκεί, ναι, προβλήματα ακόμα και στη Silicon Valley!
Είδα εταιρείες κολοσσούς να πασχίζουν να ανακαλύψουν και να προσελκύσουν το κατάλληλο ταλέντο, και ήταν προφανές ότι οι υπηρεσίες που υπήρχαν στην αγορά ήταν ταυτόχρονα εξαιρετικά ακριβές και εξαιρετικά ανεπαρκείς. Έτσι, θέλησα να δημιουργήσω τη HireProfs, με μία ιδέα και υλοποίηση που αφήνει εξαιρετικά κερδισμένους τόσο τις επιχειρήσεις, όσο και τους εργαζομένους, σε κάθε επίπεδο.
Τι ακριβώς κάνει η εταιρεία σας;
Στη HireProfs ειδικευόμαστε στο HR και κυρίως στο κομμάτι των προσλήψεων. Είμαστε η πρώτη εταιρεία παροχής συνολικών πακέτων υποστήριξης του HR στην Ελλάδα. Με τη χρήση ενός ειδικού ψυχομετρικού Τεστ και Τεχνητής Νοημοσύνης, όχι μόνο βρίσκουμε τις καλύτερες δυνατές προσλήψεις για εταιρείες, αλλά χτίζουμε, client based, machine learning εργαλεία, που χαρτογραφούν τις ομάδες και βοηθούν τη διοίκηση να επιλέγει τα βέλτιστα trainings.
Το μέλλον του team-building και του HR βρίσκεται στο ΑΙ και είναι εδώ. Ανεξάρτητα από τα εργαλεία αυτά όμως στο website μας μπορεί οποιοσδήποτε εργαζόμενος ή άνεργος να δημιουργήσει προφίλ και να κάνει το Τεστ μας δωρεάν. Είναι διασκεδαστικό και παράλληλα θα παρατηρήσει αρκετά ενδιαφέροντα πράγματα. Αφού λοιπόν βάλει τα στοιχεία του και ολοκληρώσει την αξιολόγηση μας, αυτόματα μπαίνει στη βάση μας και στην πορεία, μόλις δεχτούμε το κατάλληλο αίτημα, του βρίσκουμε δουλειά. Πλέον, σκεφτόμαστε να εισάγουμε training και learning εργαλεία προκειμένου να βοηθήσουμε παραπάνω τους χρήστες μας. Με τη χρήση του ΑΙ μπορούμε να δούμε που ακριβώς μπορεί να βελτιωθεί ο καθένας και να του κάνουμε προτάσεις για εξειδικευμένα training στον τομέα που θα τον βοηθήσουν να βρει εργασία ή θα τον βελτιώσουν στη δουλειά του. Είναι πολύ νέο οπότε δεν έχουμε δει ακόμα το οικονομικό μοντέλο για αυτό, αλλά είμαι αποφασισμένος να βοηθήσω τους ανθρώπους, όχι απλά να βρίσκουν πιο εύκολα εργασία, αλλά να μαθαίνουν, και να αυτοβελτιώνονται διαρκώς. Όπως και να το δει κανείς, είναι το μέλλον.
Αυτή τη στιγμή, η εταιρείας σας “κοιτά” κυρίως ξένες αγορές. Θέλω να σας ρωτήσω αν σκοπεύετε να δραστηριοποιηθείτε πιο έντονα στην Ελλάδα και ποια είναι τα γενικότερα πλάνα σας σε ότι αφορά το ελληνικό πεδίο;
Ναι είναι αλήθεια, ότι παρόλο που η ομάδα αποτελείται από Έλληνες, ξεκινήσαμε να δραστηριοποιούμαστε στο εξωτερικό. Ωστόσο, αυτό θέλουμε σύντομα να αλλάξει. Μας ενδιαφέρει πολύ να δραστηριοποιούμαστε στην Ελλάδα, για να βοηθήσουμε και τους ανθρώπους και τις επιχειρήσεις της χώρας, και έχουμε ήδη ξεκινήσει πωλήσεις και συνεργασίες εδώ πέρα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η στενή συνεργασία μας με το Oceanus Foundation που βρίσκεται στην Ελλάδα, αλλά κάνει εξαιρετική δουλειά σε διεθνές επίπεδο, και μας εμπιστεύεται πλήρως για τις προσλήψεις του, και οι συνεργασίες μας με μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες. Αλλά όλα εξαρτώνται από την αγορά. Το προϊόν μας έχει απήχηση και στην Ελλάδα, αλλά μετράμε τώρα στην πράξη το μέγεθος της ελληνικής αγοράς. Επίσης, έχουμε βοηθήσει αρκετούς Έλληνες που θέλουν να βρουν δουλειά στο εξωτερικό, κυρίως σε χώρες της Βορείου Ευρώπης. Οπότε ,εμμέσως, λειτουργούμε σα διάυλος ανθρώπων και ιδεών μεταξύ της Ελλάδας και άλλων χωρών και αυτό έχει πολύ μεγάλο όφελος για όλους.
Η ομάδα πίσω από το πρότζεκτ σας αποτελείται από Έλληνες. Πόσο εύκολο ή δύσκολο ήταν να φτιάξετε την ομάδα στην Ελλάδα της κρίσης;
Καθόλου δύσκολο. Γνώρισα εδώ ανθρώπους με ικανότητες και πάθος που πίστεψαν από την πρώτη στιγμή στην ιδέα και δεν θα μπορούσα να είχα ζητήσει κάτι παραπάνω.
Στο γενικότερο κομμάτι της “αναζήτησης εργασίας” βλέπουμε να υπάρχουν πολλές εταιρείες. Δημιουργούνται και αρκετές νέες κατά καιρούς. Δε σας ανησύχησε ο έντονος ανταγωνισμός που υπάρχει;
Όντως υπάρχει έντονος ανταγωνισμός. Ωστόσο, επειδή βλέπω τι ακριβώς προσφέρουμε εμείς και τι οι ανταγωνιστές μας, οφείλω να επισημάνω ότι πραγματικά υπάρχει διαφορά.
Αυτό που προσπαθούμε να εξηγήσουμε στους χρήστες και πελάτες μας είναι το γιατί είμαστε καλύτεροι, δηλαδή να κάνουν τη σύγκριση και να δουν το value που μόνο εμείς τους παρέχουμε. Αρκετοί προτιμούν να συνεχίσουν να κάνουν το ίδιο είτε επειδή δεν αντιλαμβάνονται την αξία μας, είτε επειδή δεν αντέχουν τις αλλαγές. Ευτυχώς όμως η πλειοψηφία βλέπει αμέσως το γιατί η λύση μας είναι η βέλτιστη και την αξία που παράγουμε.
Φυσικά, όμως, δεν επαναπαυόμαστε, κάθε άλλο, ουσιαστικά τώρα ξεκινάμε και εξελισσόμαστε διαρκώς. Εισάγουμε νέες υπηρεσίες και μπαίνουμε στην αγορά του learning δυναμικά για να είμαστε παραπάνω από ένα βήματα μπροστά από τον ανταγωνισμό. Μέσα στον επόμενο μήνα, θα αποκαλυφθεί μια έξτρα υπηρεσία που θα παρέχουμε στους πελάτες μας και μια μεγάλη συνεργασία που εξασφαλίσαμε. Οπότε ο έντονος ανταγωνισμός δε μας έχει ανησυχήσει γιατί δουλεύουμε πολύ σκληρά και κάνουμε focus στις υπηρεσίες μας, που θέλουμε να είναι οι καλύτερες δυνατές για τους πελάτες μας. Για αυτό και στο τέλος είμαι σίγουρος πως θα δικαιωθούμε με το αποτέλεσμα.
Ποιες ειδικότητες βλέπετε να έχουν μεγαλύτερη πέραση εν έτει 2018;
Χμμ το συγκεκριμένο θέμα το συζητώ συχνά με ανθρώπους του κύκλου μου και είναι πραγματικά ενδιαφέρον. Λέγεται ότι στο μέλλον θα επιβιώσουν μόνο τα επαγγέλματα που δεν μπορούν να αυτοματοποιηθούν, ωστόσο όσο προχωράμε, βλέπουμε ότι επαγγέλματα που πιστεύαμε ότι είναι αδύνατο να αυτοματοποιηθούν, ίσως τελικά και να μπορούν. Βλέπουμε λογισμικό να γράφει τα δικά του μυθιστορήματα και φέτος βραβεύτηκε λογισμικό που παράγει software. Θεωρητικά, όταν το ΑΙ φτάσει στο ζενίθ της αυξητικής του πορείας, τα πάντα θα μπορούν να αυτοματοποιηθούν και οι χαμένες θέσεις εργασίας είναι παγκόσμια απειλή.
Αλλά το 2018, και μέσα στην επόμενη 5ετία, οι ειδικότητες με μεγαλύτερη ζήτηση είναι αυτές των developers και των digital marketeers.
Όμως υπάρχει σε ολόκληρη την Ευρώπη ανάγκη για ανθρώπους σε πολλούς τομείς, κυρίως σε επιστημονικούς κλάδους, όπως για παράδειγμα στο ίδιο το AI και στη φαρμακοβιομηχανία. Η ζήτηση για επιστήμονες και μηχανικούς δεν σταματά ποτέ σε παγκόσμιο επίπεδο. Αλλά αν το δούμε σφαιρικότερα, μπορώ να πω ότι θα επιβιώσει ό,τι εξελιχθεί. Για παράδειγμα, στους δικηγόρους βλέπουμε νέους κλάδους όπως αυτόν του data privacy. Πριν μια δεκαετία, οι ειδικοί σε θέματα ηθικής σίγουρα θα έμεναν άνεργοι, αλλά σήμερα με τα self-driving cars και την εξέλιξη του ΑΙ, τα ζητήματα ηθικής είναι στο προσκήνιο. Συνεπώς, ενώ δεν υπάρχει απάντηση σε ότι αφορά τα επαγγέλματα με μεγαλύτερη πέραση, το μυστικό παντού είναι η συνεχής μάθηση και εξέλιξη. Όποιος εξελίσσεται και δεν σταματά να μαθαίνει σίγουρα θα βρίσκει σχετικά εύκολα δουλειά, ανεξάρτητα από σπουδές και κατευθύνσεις.