αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑHarvard Business Review: 6 συνήθειες που σαμποτάρουν την καριέρα σου χωρίς να το καταλάβεις

Harvard Business Review: 6 συνήθειες που σαμποτάρουν την καριέρα σου χωρίς να το καταλάβεις

Σε παλαιότερο άρθρο στο HBR, ο Tomas Chamorro Premuzic εστίασε στα χαρακτηριστικά προσωπικότητας της «σκοτεινής πλευράς» που κάνουν τους εργαζόμενους, και ιδιαίτερα τους διευθυντές, λιγότερο αποτελεσματικούς. Είναι χρήσιμο να εστιάσουμε επίσης σε συμπεριφορές ή συνήθειες που μπορεί να μας είχαν εξυπηρετήσει καλά κάποια στιγμή στη ζωή μας, αλλά τώρα σαμποτάρουν την επιτυχία μας.

Επειδή οι συνήθειες που σε… εκτροχιάζουν, ξεκινούν από το συναισθηματικό κέντρο του εγκεφάλου – μπορεί να είναι δύσκολο να τις κόψουμε. Ωστόσο, οι συναισθηματικά ευφυείς ηγέτες γνωρίζουν τι ενεργοποιεί το συναισθηματικό κέντρο του εγκεφάλου τους και μαθαίνουν πώς να ελέγχουν τις απαντήσεις τους.

Εδώ είναι 6 συνήθειες που σαμποτάρουν την καριέρα σου χωρίς να το καταλάβεις, έτσι όπως τις παραθέτει το Harvard Business Review.

Αποφυγή συγκρούσεων

Αυτό δεν αφορά μόνο την αποφυγή δύσκολων συζητήσεων, αν και αυτό είναι σίγουρα κομμάτι αυτού point. Στον πυρήνα της, η αποφυγή συγκρούσεων χρησιμοποιεί τη διαφυγή ή τον φόβο για να καλύψει τις ανασφάλειες και να αποφύγει την αποκάλυψη των φόβων, των αβεβαιοτήτων ή των λαθών μας. Μόλις χαρακτηρίσετε την αποφυγή συγκρούσεων ως φόβο και εκτροχιασμό, γίνεται πιο εύκολο να την αντιμετωπίσετε. Ζητήστε συμβουλές για το πώς να αντιμετωπίσετε το ζήτημα. Εάν είστε νευρικοί, ξεκινήστε γράφοντας απλώς το σχέδιό σας. Είναι καλύτερο να ανταποκριθείτε στην κατάσταση άμεσα και αυτοπροσώπως.

Αυθόρμητες αντιδράσεις

Αυτός ο εκτροχιαστής μπορεί να περιλαμβάνει απρόβλεπτες συναισθηματικές αντιδράσεις, όπως θυμό και απογοήτευση, ή να κυνηγήσουμε τη νέα, λαμπερή ιδέα χωρίς να την ελέγξουμε. Είναι μια συνήθεια που ίσως επηρεάσει επίσης τις σχέσεις σας. Για μελλοντικά έργα, προβλέψτε τις συνέπειες θέτοντας ερωτήσεις όπως: Τι είναι πιο πιθανό να αποτύχει στην εκτέλεση; Τι στοιχεία έχω χάσει; Πώς θα φανεί αυτό σε άλλους εντός και εκτός του Οργανισμού; Τι είδους εμπειρία θέλω να δημιουργήσω για τους ανθρώπους που διαβάζουν την επικοινωνία μου ή ακολουθούν την καθοδήγηση μου;

Μετατόπιση ευθυνών

Αυτός είναι ο πιο συνηθισμένος εκτροχιαστής στον εταιρικό κόσμο και, σύμφωνα με τα ψυχομετρικά δεδομένα που συλλέγει η εταιρεία, Aperio, είναι η Νο1 αιτία κακής επίλυσης προβλημάτων και έλλειψης καινοτομίας. Οι μετατοπιστές ευθυνών υπερτονίζουν τα αρνητικά, αισθάνονται θύματα και μεταφέρουν ρίχνουν τις ευθύνες σε συναδέλφους, διαφορετικά τμήματα ή διευθυντές.

Για να κόψετε αυτή τη συνήθεια, πρέπει να ξεκαθαρίσετε:

ότι εσείς/η ομάδα σας «κάνατε ό,τι μπορούσατε» και επομένως δεν είστε υπεύθυνοι για ένα αποτέλεσμα.

ότι εσείς/η ομάδα σας είστε ανίσχυροι και, εφόσον δεν έχετε έλεγχο, δεν σας αξίζει καμία ευθύνη

ότι οι άλλοι συνεργάτες είναι κακοί ή με άλλο τρόπο άξιοι να κατηγορηθούν

Επιμονή στον έλεγχο

Μπορεί να προσπαθείτε να αποφύγετε την αποτυχία, αλλά οι άλλοι αναμφίβολα θα σας αντιληφθούν ως άκαμπτο και κάποιον που κάνει Micromanaging. Εάν έχετε την τάση να μικροδιαχειρίζεστε, σκεφτείτε τα check-in σε απόσταση μεταξύ τους, στα οποία λαμβάνετε ενημερώσεις, μοιράζεστε στόχους και μετρήσεις και προσφέρετε συμβουλές, ενώ παράλληλα ενισχύετε την ομάδα σας. Χαλαρώστε λίγο τον έλεγχο και… μην προσπαθείτε να τα ελέγξετε όλα.

Τελειομανία

Όλοι πρέπει να προσπαθούμε να κάνουμε το καλύτερο δυνατό, αλλά οι άνθρωποι που στοχεύουν πάντα στο τέλειο συχνά χάνουν deadlines και ευκαιρίες. Για παράδειγμα, πολλά στελέχη να εκτροχιάζονται τόσο άσχημα από αυτή τη συνήθεια, και αποτυγχάνουν να υποβάλουν αίτηση για μία εργασία επειδή δεν τη βλέπουν ποτέ ως αρκετά καλή. Θυμήσου και το άρθρο: Πέντε πράγματα που κάνεις χωρίς να το καταλάβεις, λόγω της «τοξικής τελειομανίας».

Δίψα για εξουσία

Αυτό περιλαμβάνει πολλά πράγματα. Μια μόνιμη εστίαση στους δικούς σου στόχους σε βάρος των άλλων, την απροθυμία να συμβιβαστείς ή να βλέπεις τους άλλους ως μέσο για έναν σκοπό. Οι διψασμένοι για εξουσία ηγέτες τείνουν να παίρνουν βιαστικές αποφάσεις και να αποξενώνονται από τους ανθρώπους γύρω τους. Όλοι μας μπορούμε να δημιουργήσουμε συστήματα για να λογοδοτήσουμε τον εαυτό μας και τους άλλους μέσω συμβούλων, αξιολογήσεων ή απλώς ζητώντας feedback. Μπορείτε επίσης να μοιράζεστε την εξουσία με άλλα άτομα, αξιοποιώντας τα δυνατά τους σημεία και την τεχνογνωσία τους.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

twelve − 1 =