αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑHarvard Business Review: Πως να συνεργαστείς με ένα άτομο που δεν συμπαθείς

Harvard Business Review: Πως να συνεργαστείς με ένα άτομο που δεν συμπαθείς

Σε όλους μας έχει τύχει κάποια στιγμή. Να χρειαστεί να συνεργαστούμε με ένα άτομο που δεν συμπαθούμε. ‘Η με περισσότερα τέτοια άτομα. Και δεν είναι περίεργο. Μέσα σε έναν εργασιακό χώρο είναι πιθανό να έρθουμε σε επαφή με πολλούς διαφορετικούς ανθρώπους. Δεν γίνεται να ταιριάζουν όλοι με όλους. Αν το σκεφτείς, με αρκετούς από αυτούς δεν θα ήθελες να πας… ούτε για έναν καφέ, αν είχες την επιλογή.

Τι γίνεται όμως όταν το άτομο που δεν συμπαθείς είναι… στο διπλανό γραφείο κάθε ημέρα; Και πρέπει να συνεργαστείς μαζί του για να παραχθεί ένα συγκεκριμένο αποτέλεσμα.

Εδώ είναι μερικές κινήσεις που μπορείς να κάνεις, όπως τις διαβάσαμε σε άρθρο του Harvard Business Review.

Σκεφτείτε την αιτία της έντασης και πώς ανταποκρίνεστε σε αυτήν. Το πρώτο βήμα είναι να δεις το πρόβλημα και να προβληματιστείς. Υπενθυμίστε στον εαυτό σας: Δεν θα τα πηγαίνετε καλά με όλους, αλλά υπάρχει πιθανή αξία σε κάθε αλληλεπίδραση με άλλους. Μπορείτε και πρέπει να μάθετε σχεδόν από όλους όσους συναντάτε. Ρίξτε μια ειλικρινή ματιά στο τι προκαλεί την ένταση και τι ρόλο παίζετε στη δημιουργία της. Μπορεί η αντίδρασή σας στην κατάσταση να βρίσκεται στον πυρήνα του προβλήματος (άλλωστε δεν μπορείτε να ελέγξετε τίποτα άλλο εκτός από τις δικές σας κινήσεις).

Δούλεψε πιο σκληρά για να κατανοήσεις την οπτική του άλλου. Λίγοι άνθρωποι σηκώνονται από το κρεβάτι το πρωί με στόχο να κάνουν τη ζωή σας… μίζερη. Αφιερώστε χρόνο για να σκεφτείτε την άποψη του άλλου ατόμου, ειδικά αν αυτό το άτομο είναι απαραίτητο για την επαγγελματική επιτυχία σας. Αναρωτηθείτε: Γιατί αυτό το άτομο συμπεριφέρεται με αυτόν τον τρόπο; Τι μπορεί να τον παρακινεί; Πώς με βλέπει; Τι μπορεί να θέλει και να χρειάζεται από εμένα;

Γίνε ένας problem solver- όχι κάποιος που επικρίνεις ή ανταγωνίζεται. Για να συνεργαστούμε καλύτερα, είναι σημαντικό να μεταβούμε από μια ανταγωνιστική στάση σε μια συνεργατική. Μίλα ανοιχτά στο άλλο και προσπαθήστε να βρείτε μία λύση: «Δεν νιώθω ότι συνεργαζόμαστε όσο αποτελεσματικά θα μπορούσαμε. Τι πιστεύεις; Έχεις καμία ιδέα για το πώς μπορούμε να συνεργαστούμε καλύτερα;». Δώσε την ευκαιρία στον άλλο να ανοίξει τα χαρτιά του και να γίνει μια ειλικρινής συζήτηση. Η οποία ίσως θα οδηγήσει σε μία καλύτερη συνεργασία.

Κάνε περισσότερες ερωτήσεις. Σε τέτοιες καταστάσεις, συνήθως προσπαθούμε να παραθέσουμε τις δικές μας θέσεις. Μπορεί να γίνουμε υπερβολικά διεκδικητικοί, κάτι που συνήθως χειροτερεύει την κατάσταση. Αντ’ αυτού, δοκιμάστε να κάνετε ερωτήσεις — ιδανικά ερωτήσεις ανοιχτού τύπου που προορίζονται για τη δημιουργία συνομιλίας. Αφήστε στην άκρη τη δική σας ατζέντα, κάντε καλές ερωτήσεις και έχετε την υπομονή να ακούσετε αληθινά τις απαντήσεις του άλλου ατόμου.

Ζήτα βοήθεια. Το να ζητήσετε βοήθεια μπορεί να επανεκκινήσει μια δύσκολη σχέση, επειδή δείχνει ότι εκτιμάτε την εξυπνάδα και την εμπειρία του άλλου ατόμου. Ρώτα τον άλλο για το τι θα μπορούσες να κάνεις παραπάνω ή διαφορετικά. Έτσι ώστε να υπάρξει μία καλύτερη συνεργασία. Ζήτα την βοήθεια του. Άσε τον να παραθέσει τις δικές του προτάσεις.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τρεις αλλαγές που θα δεις αν περπατάς 30 λεπτά κάθε ημέρα

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

16 − eight =