αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑHarvard Business Review: Αν δείχνεις σίγουρος για τον εαυτό σου, οι άλλοι θα πιστεύουν ότι είσαι καλύτερος στη δουλειά σου (ακόμα κι αν δεν είσαι)

Harvard Business Review: Αν δείχνεις σίγουρος για τον εαυτό σου, οι άλλοι θα πιστεύουν ότι είσαι καλύτερος στη δουλειά σου (ακόμα κι αν δεν είσαι)

Πιθανότατα το έχετε νιώσει: Ενώ είστε απασχολημένοι κάνοντας καλή δουλειά, κάποιοι άλλοι φαίνεται να προχωρούν πολύ πιο γρήγορα στην καριέρα τους. Τι συμβαίνει;

Η απάντηση σε πολλές περιπτώσεις είναι ότι τα αποτελέσματα σας δεν φαίνονται και δεν αναγνωρίζονται. Ένας σημαντικός λόγος για τον οποίο συμβαίνει αυτό είναι ότι οι άνθρωποι δεν είναι καλοί στην αξιολόγηση της ικανότητας κάποιου – ένα κρίσιμο χαρακτηριστικό για την επιτυχία στην εργασία. Αλλά μένουν στο αυτό που… φαίνεται.

«Αλλά τα αποτελέσματα δεν μιλούν κυρίως από μόνα τους; Δεν το κάνουν, ακόμα κι όταν όλα είναι θέμα αριθμών. Σκεφτείτε έναν πωλητή: οι πωλήσεις του μπορεί να αυξηθούν, αλλά θα μπορούσαν να είχαν αυξηθεί χωρίς την προσπάθειά του λόγω της ανώτερης ποιότητας του προϊόντος ή των προσπαθειών μάρκετινγκ που τελικά απέδωσαν καρπούς. Εάν οι πωλήσεις μειωθούν, θα μπορούσε να ήταν αποτέλεσμα του αυξανόμενου ανταγωνισμού» σημειώνει το Harvard Business Review σε άρθρο του.

Και συμπληρώνει: «Είναι συχνά δύσκολο να ξεδιαλύνουμε τους πραγματικούς παράγοντες απόδοσης, συμπεριλαμβανομένου του πόσο ρόλο έπαιξαν η τύχη και το επίπεδο δυσκολίας. Εξαιτίας αυτού, οι άνθρωποι τείνουν να αξιολογούν την ικανότητα κάποιου με βάση άλλους παράγοντες, που σημαίνει ότι πρέπει να κάνετε περισσότερα από το να παράγετε αποτελέσματα για να τους πείσετε για την τεχνογνωσία σας. Ένας τρόπος για να το κάνετε αυτό είναι να δείξετε εμπιστοσύνη στις ικανότητές σας».

Και να το δείχνεις προς τα έξω. Σύμφωνα με μελέτες που έγιναν, το να επαινείς τις ικανότητές σου φαίνεται να επιδρά θετικά, εφόσον δεν ισχυρίζεσαι ότι οι άλλοι είναι ανίκανοι.

Αλλά γιατί οι άνθρωποι βλέπουν τα άτομα με αυτοπεποίθηση ως πιο ικανά, ακόμα κι όταν η απόδοσή τους υποδηλώνει το αντίθετο; Μια εξήγηση είναι ότι έχουμε την τάση να πιστεύουμε αυτά που μας λένε και να επιβεβαιώνουμε τις πεποιθήσεις μας επιλέγοντας πληροφορίες που τις υποστηρίζουν. Ο όρος για αυτό είναι ‘μεροληψία επιβεβαίωσης’.

Έτσι, αν βγάζετε αυτοπεποίθηση, οι άλλοι τείνουν να πιστεύουν ότι ξέρετε για τι μιλάτε και στη συνέχεια θα επεξεργαστούν διφορούμενες πληροφορίες (όπως πόσο η τύχη μπορεί να σας βοήθησε ή να σας πλήγωσε) ώστε να ταιριάζουν στην αρχική τους εντύπωση.

Αν και δεν είναι συνετό να προβάλλετε ψεύτικη εμπιστοσύνη στον εαυτό σας όταν ξέρετε ότι δεν θα έχετε καλή απόδοση, το να είστε πολύ μετριοπαθείς… πιθανότατα δεν θα σας εξυπηρετήσει. Εάν ο ειδικός δεν εμπιστεύεται τις ικανότητές του, πώς θα μπορούσε κάποιος άλλος;

«Προκειμένου να πείσετε τους άλλους για τις ικανότητές σας, θα πρέπει να κάνετε συνήθεια το να γνωστοποιείτε ότι είστε καλοί σε αυτό που κάνετε», λέει το HBR.

Αυτό δεν είναι πάντα εύκολο. Για να νιώσετε πιο ειλικρινείς δείχνοντας εμπιστοσύνη στον εαυτό σας, ίσως πρέπει πρώτα να πείσετε τον εαυτό σας. Ρωτήστε τον εαυτό σας: Σε τι είμαι καλός; Ποια ήταν η μεγαλύτερη επιτυχία μου μέχρι τώρα; Τι ξέρω που δεν το ξέρουν;

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

1 × 4 =