Ενδιαφέρον αναμένεται να εκδηλώσει η Goldair σε κοινοπραξία με αμερικανικές εταιρείες για την παραχώρηση τριών από τα συνολικά δέκα περιφερειακά λιμάνια που σχεδιάζει το ΤΑΙΠΕΔ να αξιοποιήσει.
Η ελληνοαμερικανική συμμαχία που έχει ως στόχο τη διεκδίκηση των περιφερειακών λιμένων που διαδραματίζουν κομβικό ρόλο στην περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου των logistics εμπεδώθηκε χθες, σε συνάντηση του προέδρου και διευθύνοντα συμβούλου της Goldair Kαλλίνικου Καλλίνικου και του διευθυντή στρατηγικών επενδύσεων της εταιρείας Βασίλη Μαγκλάρα με τον Πρέσβη των ΗΠΑ Geoffrey Pyatt.
“Εξαιρετική συνάντηση με την Goldair κατά την οποία συζητήσαμε τη συνεργασία με τους Αμερικάνους συνεργάτες για τις επερχόμενες ιδιωτικοποιήσεις των λιμανιών Αλεξανδρούπολης, Καβάλας και Βόλου. Στηρίζουμε πλήρως την ελληνοαμερικανική κοινοπραξία, προσδοκώντας να ενισχύσουμε τους εμπορικούς μας δεσμούς με αφετηρία το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης”, ανέφερε ο Pyatt σε ανάρτησή του στο Twitter.
Σύμφωνα με πληροφορίες, στο ελληνοαμερικανικό σχήμα συμμετέχουν η SSA Marine και η αμερικανική επενδυτική εταιρεία Black summit financial group.
Η πρώτη ιδρύθηκε το 1994, διακινώντας, κάθε χρόνο, περισσότερα από 14 εκατομμύρια TEU’s, ενώ δραστηριοποιείται στην Κεντρική, τη Βόρεια Αμερική, την Ωκεανία, την Αφρική, την Ασία και την Καραϊβική. Η Black summit financial group, που αποτελεί αμερικανικό επενδυτικό fund, έχει στο παρελθόν επενδύσει σε ελληνικές εταιρείες, όπως η Ευρωσύμβουλοι και η Quality & Reliability (Q&R), διαβλέποντας, πλέον, ευκαιρίες για υπεραξίες στη διαχείριση των ελληνικών λιμανιών.
“Η συνεργασία του ομίλου μας με πολυεθνικές επιχειρήσεις υψηλού κύρους αμερικανικών συμφερόντων προκειμένου να συμμετέχουμε ως κοινοπρακτικό σχήμα στις σχεδιαζόμενες αποκρατικοποιήσεις των Λιμένων Αλεξανδρούπολης, Καβάλας και Βόλου, συνιστά για εμάς στρατηγικό στόχο. Ο Όμιλός μας με την ηγετική του παρουσία στον τομέα των σιδηροδρομικών μεταφορών και Logistics στην Ελλάδα μπορεί να εξασφαλίσει την επιτυχία του εγχειρήματος ώστε τα συγκεκριμένα Λιμάνια να εξελιχθούν σε πόλους ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας εν συνόλω αλλά και των τοπικών οικονομιών, καθιστώντας παράλληλα την χώρα μας πρωταγωνιστή στον τομέα των συνδυασμένων μεταφορών στην Ε.Ε.”, δηλώνει ο κ. Καλλίνικος.
Τα οφέλη για την Goldair
Για την Goldair, ο έλεγχος, έστω και σε μορφή κοινοπραξίας, ενός η περισσότερων περιφερειακών λιμανιών, σηματοδοτεί τη δημιουργία σημαντικών συνεργειών. Κι αυτό, επειδή σήμερα η Goldair δραστηριοποιείται στις σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές μέσω της Rail cargo logistics Goldair και στην παροχή υπηρεσιών μεταφορών και logistics προς τρίτους.
Όλα αυτά με δεδομένο ότι η εταιρεία θα μεγιστοποιήσει το αποτύπωμά της στον κλάδο των logistics, καθώς βρίσκεται λίγο πριν τη γραμμή εκκίνησης για την έναρξη υλοποίησης του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο.
Σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης, που τελεί υπό την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ανταγωνισμού, ο ανάδοχος του εμπορευματικού κέντρου, προβλέπεται να αναπτύξει, σε πρώτη φάση, 120.000 τ.μ. Από το δεύτερο έως το δέκατο έτος, από την έναρξη ισχύος της σύμβασης διάρκειας 60 χρόνων, θα υλοποιηθούν τα εναπομείναντα 120.000 τ.μ. χώρων. Σε βάθος δεκαετίας, το κονσόρτσιουμ θα ολοκληρώσει στο Θριάσιο την κατασκευή 240.000 τ.μ. αποθηκευτικών χώρων. Συνολικά θα αναπτυχθούν 250.000 παλετοθέσεις σε 210.000 τ.μ. αποθηκών, 4.000 θέσεις για αυτοκίνητα και 120 θέσεις για φορτηγά σε έκταση που καταλαμβάνει 588 στρέμματα.
Πηγή: Capital.gr