αρχικηΟΙΚΟΝΟΜΙΑH «Κρητικός» εξαγόρασε αλυσίδα σούπερ μάρκετ. Αλλά με… υποσημειώσεις

H «Κρητικός» εξαγόρασε αλυσίδα σούπερ μάρκετ. Αλλά με… υποσημειώσεις

Στην αλυσίδα σούπερ μάρκετ «Κρητικός» περνάει η αλυσίδα Συνεργαζόμενοι Παντοπώλες, με ομόφωνη απόφαση που εξέδωσε η Επιτροπή Ανταγωνισμού. Αξίζει, πάντως, να σημειωθεί ότι με την απόφαση απαγορεύεται «προληπτικά» ενδεχόμενη εξαγορά συνεργαζόμενων καταστημάτων σε Γρεβενά και Ρέθυμνο, καθώς κρίθηκε ότι ενδεχομένως θα προκληθούν στρεβλώσεις στον ανταγωνισμό. Αλλο ένα ενδιαφέρον στοιχείο στη συγκεκριμένη υπόθεση είναι ότι –αν και η εν λόγω απόφαση προβλέπει τους παραπάνω «αστερίσκους», οι οποίοι ελήφθησαν κατόπιν πρότασης διορθωτικών μέτρων από τις ίδιες τις εμπλεκόμενες επιχειρήσεις– η εξαγορά εγκρίθηκε χωρίς να χρειαστεί η διαδικασία να περάσει στη λεγόμενη Φάση ΙΙ, τη διαδικασία της πλήρους διερεύνησης, η οποία είναι αρκετά χρονοβόρα, καθώς οι αλλαγές που έγιναν φέτος με τον νόμο 4886/2022 επιτρέπει ανάλογο έλεγχο στη Φάση Ι.

Υπενθυμίζεται ότι στα τέλη Αυγούστου η «ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός» ανακοίνωσε την εξαγορά του ομίλου Συνεργαζόμενοι Παντοπώλες Α.Ε., μέσω της οποίας εντάσσονται στο δυναμικό της τα 52 εταιρικά καταστήματα του ομίλου, αλλά και η διαχείριση των εμπορικών σημάτων «Ελληνικά Μάρκετ», «Πρόοδος Μάρκετ», «Ηλιος Μάρκετ» και «Γρήγορα», που πρόκειται για καφε-παντοπωλεία. Υπό τα σήματα αυτά λειτουργούν περί τα 300 καταστήματα.

Σύμφωνα λοιπόν με την απόφαση σε ό,τι αφορά την παραπάνω εξαίρεση, οι εταιρείες είναι υποχρεωμένες να διακόψουν την καθ’ οιονδήποτε τρόπο και υπό καθ’ οιονδήποτε τύπο παραχώρηση χρήσης των μεταβιβαζομένων σημάτων στα καταστήματα και θα αποστούν από την παραχώρηση τέτοιας χρήσης στο μέλλον. Επίσης θα αποστούν από την καθ’ οιονδήποτε τρόπο και υπό καθ’ οιονδήποτε τύπο παραχώρηση χρήσης στα καταστήματα άλλου εμπορικού σήματος ιδιοκτησίας ή διαχείρισης της «ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός».

Σε ό,τι αφορά τις άλλες περιοχές, η Επιτροπή Ανταγωνισμού έκρινε ότι δεν συντρέχουν ειδικές περιστάσεις που να δημιουργούν αμφιβολίες ως προς τη συμβατότητα της εν λόγω συγκέντρωσης στον ανταγωνισμό στις ανωτέρω σχετικές αγορές σε πανελλαδική εμβέλεια σε επίπεδο ιδιόκτητων καταστημάτων. Ταυτόχρονα, στις τοπικές αγορές ως προς τη λιανική πώληση ειδών σούπερ μάρκετ υφίστανται σημαντικές ανταγωνιστικές πιέσεις από ανταγωνιστικά καταστήματα πανελλαδικής εμβέλειας και συγκεκριμένα παρατηρείται ταυτόχρονη παρουσία τουλάχιστον ενός καταστήματος αλυσίδας σούπερ μάρκετ πανελλαδικής εμβέλειας με αντίστοιχο τουλάχιστον μερίδιο αγοράς με τη νέα οντότητα που θα προκύψει μετά τη συγκέντρωση.

Πηγή: Καθημερινή

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

four × 3 =