10/12/24

H Ξανθή Τσαλούπη ξεκίνησε να φτιάχνει «wearable art» σκουλαρίκια μέσα στην καραντίνα. Σήμερα έχει το δικό της brand

Και τι μπορείς να κάνεις μέσα σε μία περίοδο πανδημίας; Να ξεκινήσεις κάτι δικό σου. Αυτό έκανε η Ξανθή Τσαλούπη. Ξεκίνησε να φτιάχνει «wearable art» σκουλαρίκια μέσα στην καραντίνα. Σήμερα έχει το δικό της brand, με το όνομα Diesblon, κάτω από την «ομπρέλα» του οποίου θα βρεις διάφορα προϊόντα.

«Η έμπνευσή μου πηγάζει από τους ανθρώπους γύρω μου και από διάφορα μοτίβα που μπορώ να δω στην καθημερινή μου ζωή. Ένας τσίγκος στο χωριό, για παράδειγμα, μπορεί να ανασύρει αναμνήσεις τις παιδικής ηλικίας και να αποτελέσει έναυσμα μιας επιτυχημένης και πρωτότυπης καλλιτεχνικής δημιουργίας. Ένα φόρεμα σε μία βιτρίνα, ένα πλακάκι σε ένα τοίχο ακόμα και ένα κραγιόν φορεμένο σε μία κυρία» σημειώνει η ίδια.

Μιλώντας στο It’s Possible εξηγεί πως ξεκίνησε το brand της, τι περιλαμβάνει αυτό τώρα, αλλά και πως θα ήθελε να είναι σε 1 έτος από σήμερα.

Πως πήρατε την απόφαση να ξεκινήσετε το δικό σας brand και με τι ασχολούσασταν επαγγελματικά πριν;

Από μικρή μου άρεσαν οι καλλιτεχνικές δημιουργίες . Αυτός είναι και ο πρωταρχικός λόγος, ο οποίος με ώθησε στο να σπουδάσω στη σχολή Καλών Τεχνών στα Ιωάννινα. Η ιδέα του να κάνω κάτι δικό μου είχε ήδη γεννηθεί από τα χρόνια των σπουδών μου εκεί. Μετά την αποφοίτηση μου ερχόμενη στην Αθήνα ξεκίνησα να ασχολούμαι πάνω στο αντικείμενο μου για ένα μικρό διάστημα. Δεν έλειψε όμως και η ενασχόληση μου σε άλλες δουλειές όπως ήταν η πώληση , η διοργάνωση κοινωνικών εκδηλώσεων, γάμων, γραμματειακή υποστήριξη σε μικροβιολογικό εργαστήριο για ζώα, ακόμα και η εστίαση. Η περίοδος της καραντίνας συντέλεσε στην ωρίμανση της ιδέας για το δικό μου brand και κάπως έτσι η αγάπη μου για τη δημιουργία σε συνδυασμό με ένα υλικό που πάντα με γοήτευε (και αυτό είναι ο πηλός) παντρεύτηκαν και μέσω μιας διαδικασίας αρκετών πειραματισμών ξεκίνησαν να περνούνε φυσική υπόσταση: τα ”wearable art” σκουλαρίκια μου. Και έτσι λοιπόν το 2021 ξεκίνησε το ταξίδι του brand.

Για κάποιον που δεν γνωρίζει, τι περιλαμβάνει το brand σας αυτή τη στιγμή;

Όσον αφορά την wearable τέχνη, πρέπει να ομολογήσω ότι ως λάτρης της τέχνης, όταν δημιουργώ ένα σκουλαρίκι είναι σαν να δημιουργώ έναν μικρό πίνακα. Προσπαθώ να τα κάνω εμπνευσμένα και μοναδικά όπως το έργο μου, ώστε όλες οι δημιουργίες μου να είναι σαν δήλωση και να έχουν τον δικό τους χαρακτήρα. Θέλω τα σκουλαρίκια μου αλλά και γενικά όλες οι καλλιτεχνικές μου δημιουργίες να φωτίζουν τους ανθρώπους που τα φοράνε και τις επιλέγουν και να τους φτιάχνουν τη μέρα.
Αυτή τη στιγμή το brand μου περιλαμβάνει χειροποίητα κοσμήματα όπως statement σκουλαρίκια, κολιέ και δαχτυλίδια. Αλλά πέρα από αυτά μπορεί κάποιος να βρει και πίνακες καθώς και τα prints αυτών ενώ τον τελευταίο καιρό έχω αρχίσει να πειραματίζομαι με τη διακόσμηση (σε κούπες, βάζα )

Ποια είναι η διαδικασία για να φτιαχτεί, για παράδειγμα, ένα ζευγάρι σκουλαρίκια και πόσος χρόνος χρειάζεται; Από την στιγμή της αρχικής ιδέας μέχρι το τελικό προϊόν που βλέπουμε

Η έμπνευσή μου πηγάζει από τους ανθρώπους γύρω μου και από διάφορα μοτίβα που μπορώ να δω στην καθημερινή μου ζωή. Ένας τσίγκος στο χωριό, για παράδειγμα, μπορεί να ανασύρει αναμνήσεις τις παιδικής ηλικίας και να αποτελέσει έναυσμα μιας επιτυχημένης και πρωτότυπης καλλιτεχνικής δημιουργίας. Ένα φόρεμα σε μία βιτρίνα, ένα πλακάκι σε ένα τοίχο ακόμα και ένα κραγιόν φορεμένο σε μία κυρία.

Τα υλικά που χρησιμοποιώ είναι κυρίως ο πολυμερικός πηλός (για τη βάση του σκουλαρικιού), το ατσάλι (για τα κουμπώματα), η ρητίνη (για το φινίρισμα ), ακριλικά χρώματα, φύλλα χρυσού, χρυσόσκονες σε διάφορα χρώματα κλπ.
Η έννοια του χειροποίητου είναι μια ευκαιρία να ενσωματώσω ένα κομμάτι του εαυτού μου σε κάθε μου δημιουργία έτσι ώστε το αποτέλεσμα να είναι κάτι το μοναδικό και να με φέρει πιο κοντά με αυτόν που θα το επιλέξει. Στο χειροποίητο κάθε κομμάτι κρύβει μια ιστορία και είναι κάτι παραπάνω από το βιομηχανικό, αφού εμπερικλείει τη σκέψη και την αγάπη του δημιουργού. Η κάθε ατέλεια και η κάθε λεπτομέρεια είναι αυτό που του προσδίδει την επιπλέον αξία. Έχεις τη δυνατότητα να επιλέξεις υλικά καλύτερης ποιότητας (χειρουργικό ατσάλι) ώστε να προστατέψεις τους ανθρώπους που θα το επιλέξουν, κάνοντάς το πιο ασφαλές (έλλειψη ερεθισμών ή αλλεργίας σε υλικά). Τέλος, κάθε κομμάτι είναι one of a kind διότι δεν γίνεται κάθε σχέδιο να είναι 100% το ίδιο με το προηγούμενο, επειδή όλα γίνονται στο χέρι. Έτσι επιτυγχάνεται και ο σκοπός- δίδεται η δυνατότητα να ξεχωρίσει κάθε κομμάτι από το άλλο όπως και αυτός που τα φοράει να κάνει το δικό του statement.

Έτσι λοιπόν καταλαβαίνεται ότι για εμένα η διαδικασία της δημιουργίας είναι πολύ χρονοβόρα καθώς θα πρέπει να πληρεί όλα τα προαπαιτούμενα για τη δημιουργία στάνταρ. Ο συνολικός χρόνος παραγωγής από την αρχική ιδέα έως το τελικό αποτέλεσμα μπορεί να διαρκέσει από μερικές ημέρες έως και αρκετές εβδομάδες.

Η δραστηριότητα σας είναι 100% δημιουργική. Αλλά εχει υπάρξει στιγμή που να έχετε νιώσει ότι «δεν έχετε άλλες ιδέες»;

Δεν έχω βιώσει το λεγόμενο burn out ακόμα τουλάχιστον. Σε στιγμές χαμηλής δημιουργικής έμπνευσης το μόνο που κάνω είναι να αυξήσω τον πειραματισμό και να αφεθώ στα υλικά μου και τη φαντασία μου. Κάτι το οποίο έχει πάντα θετικό αποτέλεσμα γιατί μέσα από αυτό γεννούνται καινούργιες ιδέες, εμπνέομαι και είναι σαν να ξανά ανακαλύπτω την τέχνη μου.

Τι θα θέλατε να έχετε πετύχει με το brand σας σε 1 χρόνο από σήμερα;

Το αρχικό πλάνο για κάθε έναν που ξεκινάει κάτι τέτοιο πιστεύω πως είναι να καταφέρει να κάνει την επιχείρησή του sustainable, ώστε να μπορεί να αφοσιωθεί στην καλλιτεχνική του δημιουργία απρόσκοπτος και να μην αναλώνεται με τη γραφειοκρατία του εγχειρήματος.
Σε ένα χρόνο από τώρα θα ήθελα να έχω συμβάλει έστω και λίγο στην ανάπτυξη της αίσθησης της καλλιτεχνικής δημιουργίας του κόσμου. Να ευαισθητοποιήσω δηλαδή το κοινό προς τις καλλιτεχνικές δημιουργίες και την τέχνη γενικότερα και να τους προσφέρω έναν επιπλέον τρόπο έκφρασης.

Γιάννης Μπελεγρίνης
Γιάννης Μπελεγρίνης
Ο Γιάννης Μπελεγρίνης είναι δημοσιογράφος και ιδρυτής του itspossible.gr. Ξεκίνησε τη δημοσιογραφική του διαδρομή, κάνοντας την πρακτική του στον τηλεοπτικό σταθμό Alpha. Σε ηλικία μόλις 19 ετών, εντάχθηκε στο δυναμικό της εφημερίδας «Ελεύθερος Τύπος» στο τμήμα του οικονομικού ρεπορτάζ. Στη συνέχεια εργάστηκε σε αρκετά ελληνικά ΜΜΕ όπως η Huffington Post Greece, ο Όμιλος του ANT1 και το Startup.gr.

TOP STORIES

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗς

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

five × 3 =