αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑH Δωδώνη «κατακτά» την Λατινική Αμερική

H Δωδώνη «κατακτά» την Λατινική Αμερική

Στα ράφια των σούπερ μάρκετ ολοένα και περισσότερων χωρών της Λατινικής Αμερικής βρίσκεται από φέτος η φέτα και το χαλούμι της εταιρείας «Δωδώνη», ενώ την ίδια ώρα η ηπειρώτικη γαλακτοβιομηχανία φαίνεται να κερδίζει και το στοίχημα της εισόδου των προϊόντων της στο δίκτυο της γνωστής αλυσίδας Marks & Spencer στο Ηνωμένο Βασίλειο. Ταυτόχρονα φαίνεται να ανεβάζει ταχύτητα και στο γιαούρτι, εντός και εκτός Ελλάδας, αυξάνοντας το μερίδιό της στο στραγγιστό και μπαίνοντας και σε μια νέα κατηγορία, αυτή του γιαουρτιού από κατσικίσιο γάλα.

Αργεντινή, Ουρουγουάη, Χιλή και Παναμάς είναι οι νέοι σταθμοί για τη φέτα και το χαλούμι της «Δωδώνης», καθώς η εταιρεία ήδη από τα προηγούμενα χρόνια είχε έντονη εξαγωγική δραστηριότητα σε Ευρώπη, Βόρεια Αμερική και Αυστραλία. Ηδη το 2019 οι εξαγωγές της αυξήθηκαν κατά 7%-8% σε σύγκριση με το 2018, ενώ το 2020 αναμένεται να επηρεασθούν θετικά τόσο από την επέκταση των εξαγωγών στη Λατινική Αμερική όσο και από την αύξηση των εξαγωγών γιαουρτιού, κυρίως σε Ιταλία, Σουηδία, Κύπρο, Γερμανία και Γαλλία.

Ιδιαιτέρως θετική κρίνεται από τη διοίκηση της «Δωδώνης» η πορεία του βασικού προϊόντος της, της φέτας, στα καταστήματα Marks & Spencer στο Ηνωμένο Βασίλειο. «Για να μπει το προϊόν σου, με το δικό σου σήμα, στα Marks & Spencer, δεν είναι κάτι απλό. Η εν λόγω αλυσίδα εφαρμόζει εξαιρετικά αυστηρούς ποιοτικούς ελέγχους από την πρωτογενή παραγωγή μέχρι το ράφι όταν επιλέγει τους προμηθευτές της», επισημαίνει, μιλώντας στην «Κ» ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της γαλακτοβιομηχανίας, Μιχάλης Παναγιωτάκης. Ο ίδιος αναφέρει ότι οι πωλήσεις ανά κατάστημα έχουν ξεπεράσει κάθε ιστορικό προηγούμενο σε ό,τι αφορά τη διάθεση προϊόντων φέτας από το δίκτυο της εν λόγω αλυσίδας. Εντός συνόρων η φέτα «Δωδώνη» διατηρεί ηγετική θέση με το μερίδιο κατ’ όγκο να διαμορφώνεται τον Απρίλιο του 2020, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας, σε 16,4% έναντι 15,9% τον Απρίλιο του 2019.  

Εμφαση, πλέον, δίνει η εταιρεία και στην ανάπτυξη της κατηγορίας του γιαουρτιού, βλέποντας υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης και αύξηση μεριδίων. Σύμφωνα με τον κ. Παναγιωτάκη, από τις αρχές του έτους το γιαούρτι «τρέχει» με ρυθμό ανάπτυξης 15%, ενώ το μερίδιο κατ’ όγκο της εταιρείας τον Απρίλιο του 2020 είχε διαμορφωθεί στην κατηγορία του στραγγιστού γιαουρτιού σε 12,5% από 10,8% ένα χρόνο πριν. 

Στα ψυγεία των μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ βρίσκεται εδώ και λίγες ημέρες το νέο προϊόν της «Δωδώνης» στην κατηγορία, το γιαούρτι από κατσικίσιο γάλα. «Το γιαούρτι είναι ο δεύτερος πυλώνας ανάπτυξής μας. Επομένως, είναι σημαντικό να εμπλουτίζεται η γκάμα των προϊόντων», σημειώνει ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της γαλακτοβιομηχανίας.

Το ενδιαφέρον, βεβαίως, του ομίλου δεν σταματά στα γαλακτοκομικά, αλλά κοιτάζει και άλλες κατηγορίες τροφίμων. Υπενθυμίζεται ότι πέρυσι ο βασικός μέτοχος της «Δωδώνης», η Lime Capital Partners, απέκτησε το 44,73% της εταιρείας παρασκευής σνακ Unismack, ενώ είχε καταθέσει και οικονομική προσφορά για την Creta Farms.

«Σίγουρα κοιτάμε και νέα πράγματα και αναζητούμε επενδυτικές ευκαιρίες που θα μεγαλώσουν τη Δωδώνη», υπογραμμίζει ο κ. Παναγιωτάκης, προσθέτοντας, πάντως, ότι το γεγονός πως η Creta Farms δεν κατέληξε στη Lime Capital Partners είναι μάλλον θετική εξέλιξη, δεδομένων των δυσκολιών που θα υπήρχαν για την ανάκαμψη της αλλαντοβιομηχανίας υπό το βάρος και της πανδημίας. Σε ό,τι αφορά, τέλος, τις επενδύσεις αυτές αναμένεται να διαμορφωθούν σε 1,5-2 εκατ. ευρώ φέτος και θα αφορούν βελτιώσεις κυρίως στη γραμμή παραγωγής γιαουρτιού, αλλά και στις εγκαταστάσεις της «Δωδώνης» στην Κύπρο.

Πηγή: Καθημερινή

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

4 + seventeen =