αρχικηΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣFruit Stories Edessa: Τα φρούτα από την Έδεσσα, οι συνταγές 200 ετών και οι ιστορίες που έχουν να σου πουν

Fruit Stories Edessa: Τα φρούτα από την Έδεσσα, οι συνταγές 200 ετών και οι ιστορίες που έχουν να σου πουν

Συνήθως βλέπουμε ανθρώπους να αφήνουν τον τόπο όπου γεννήθηκαν και να φεύγουν στο εξωτερικό. Ειδικά στα χρόνια της κρίσης. Κάποιοι άνθρωποι στην Έδεσσα αποφάσισαν να ακολουθήσουν ένα διαφορετικό μοντέλο. Να μείνουν στον τόπο τους και να ξεκινήσουν ένα δικό τους project. Κάπως έτσι η Αναστασία Πασιάλη (μαθηματικός στο επάγγελμα) και ο αδερφός της, έφτιαξαν το brand Fruit Stories Edessa.

Αλλά πως μπορεί να «συνδέονται» η Έδεσσα, τα φρούτα και κάποιες… ιστορίες; Η ίδια μιλά στο It’s Possible για το τι ακριβώς περιλαμβάνει το project της, ποια είναι η καθημερινότητα της, ενώ εξηγεί και το γιατί δεν σκοπεύουν να απευθυνθούν σύντομα σε επενδυτές.

Τι ακριβώς περιλαμβάνει το brand που έχετε δημιουργήσει και πως έχετε εντάξει σε αυτό την έννοια των stories;

Παράγουμε παραδοσιακά προϊόντα χωρίς συντηρητικά (μαρμελάδες, γλυκά κουταλιού..) από σύκο και κεράσι με έμφαση στο σιρόπι κερασιού και στο πετμέζι από φρέσκο σύκο με ελάχιστη ή καθόλου προσθήκη ζάχαρης. Επίσης ακολουθώντας πολιτική ελάχιστων αποβλήτων μελλοντικά θα προσφέρουμε θερμοφόρες από κουκούτσια κερασιών και αποξηραμένα κοτσάνια για ρόφημα. Μεγαλώσαμε στην Έδεσσα και τα γύρω χωριά, οπού αυτά τα προϊόντα είναι συνυφασμένα με την καθημερινότητα. Επιπλέον παραδοσιακά συνόδευαν όλες τις σημαντικές στιγμές των ανθρώπων, όπως τους γάμους και τις γεννήσεις.

Ξεπερνώντας την επικρατούσα εικόνα που προβάλλεται κυρίως στο εξωτερικό (τσολιάς και συρτάκι) θέλουμε να μοιραστούμε αυτές τις ιστορίες. Όπως τις βιώσαμε και όπως τις μοιράστηκαν οι παππούδες, οι γιαγιάδες μας και οι φίλοι τους.

Παράλληλα μέσα από το ιστότοπο μας που σύντομα θα ανέβει στο διαδίκτυο, θα δίνεται η δυνατότητα να μοιράζονται και οι πελάτες μας τις δικές τους ιστορίες. Το πιο σπουδαίο που έχουμε πάρει μέχρι τώρα ως ανατροφοδότηση είναι σχόλια όπως «αυτό μου θυμίζει τη γιαγιά μου» η «με γυρίσατε στα παιδικά μου χρόνια στο χωριό». Αυτές τις ιστορίες θέλουμε να τις ακούσουμε. Όπως επίσης και αυτές που θα δημιουργηθούν. Ιστορίες για το πώς μια οικογένεια ή μια παρέα μοιράστηκε τα προϊόντα μας σε έναν όμορφο τραπέζι. Παράλληλα όμως με το Fruit Stories Edessa θέλουμε να κάνουμε γνωστή και την περιοχή μας. Είναι μια όμορφη πόλη και στα ορεινά χωριά της παράγονται τα καλύτερα κεράσια στην Ελλάδα. Είναι σημαντικό λοιπόν με κάθε τρόπο ο καθένας μας να προβάλλει αυτόν τον τόπο ώστε να βοηθηθεί και η αγροτική κοινότητα, η οποία βλέπει τα υψηλής ποιότητας προϊόντα της να υποτιμούνται κάθε χρόνο.

Ποια είναι η διαδικασία που ακολουθείται, μέχρι να φτάσει το εκάστοτε προϊόν στον καταναλωτή;

Το σημαντικό είναι ότι εμείς παράγουμε τα φρούτα. Οπότε η διαδικασία κρατάει έναν ολόκληρο χρόνο με τη φροντίδα των δέντρων. Την εποχή της συγκομιδής που ήδη ξεκινά, επιλέγουμε τα καλύτερα φρούτα για το εκάστοτε προϊόν. Από το χωράφι μεταφέρονται κατευθείαν στην κατσαρόλα και από κει στο βάζο. Ακολουθούμε παραδοσιακές συνταγές έως και 200 ετών και όλα γίνονται με το χέρι όπως κάνουμε κάθε χρόνο για να καλύψουμε τις ανάγκες του δικού μας σπιτιού. Φέτος είναι η πρώτη χρονιά που θα κυκλοφορήσουν τα προϊόντα μας στην αγορά, οπότε οι καταναλωτές θα μπορούν να μας βρουν σε συγκεκριμένα μικρά μαγαζιά ή να προ-παραγγείλουν τα προϊόντα μας ηλεκτρονικά.

Κινήστε σε ένα ευρύτερο πεδίο, αυτό των τροφίμων, στο οποίο υπάρχουν πολλοί μεγάλοι «παίχτες». Πως μπορεί ένα brand από την Ελλάδα να κινηθεί μέσα σε αυτό το πλαίσιο, για να επιβιώσει και να αναπτυχθεί;

Αρχικά είμαστε απολύτως ξεκάθαροι σχετικά με αυτό που θέλουμε να πετύχουμε και με ποιόν τρόπο. Επιπλέον είναι απολύτως σαφές και το κοινό στο οποίο απευθυνόμαστε. Σίγουρα δεν θέλουμε να γίνουμε μια εταιρεία η οποία θα βρίσκεται σε κάθε σουπερ μάρκετ. Επίσης πολύ σημαντικό είναι να είμαστε όσο το δυνατόν περισσότερο φιλικοί προς το περιβάλλον σε όλα τα στάδια της παραγωγής ακόμα και στο κομμάτι των logistics. Εδώ και χρόνια ακολουθούμε μόνο φυσική λίπανση και όλα τα δέντρα μας υπόκεινται σε ραντισμούς εγκεκριμένους και πιστοποιημένους από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Οι συσκευασίες μας είναι 100% ανακυκλώσιμες και όπως είπα και παραπάνω θα ακολουθείται η πρακτική των προ-παραγγελιών. Αυτό σημαίνει ότι απευθυνόμαστε σε ένα πολύ συγκεκριμένο κοινό, κυρίως του εξωτερικού, το οποίο από την μια αναζητά προϊόντα υψηλής ποιότητας, από την άλλη έχει έντονη περιβαλλοντική συνείδηση. Η ευελιξία που μας δίνει αυτή η πρακτική έχει εκτός από οικολογικά και οικονομικά πλεονεκτήματα. Η παραγωγή θα ρυθμίζεται από την ζήτηση. Σε συνδυασμό με το ότι είμαστε οι ίδιοι παραγωγοί μας οδηγεί στο να μην υπάρχουν αδιάθετα προϊόντα.

Για αυτούς τους λόγους η οποιαδήποτε ανάπτυξη της επιχείρησης θα υποδεικνύεται από την ίδια την αγορά. Κάτι τέτοιο συνεπάγεται επενδύσεις σχετικά μικρού ρίσκου. Είναι πολύ βολικό να έχουμε ως καταναλωτές αυτό που θέλουμε την ώρα που το θέλουμε ποτέ όμως δεν μας απασχολεί τι γίνονται τα προϊόντα που δεν πωλούνται τελικά. Η ανατροφοδότηση που πήραμε μέσα από το πρόγραμμα του Orange Grove, σε συνδυασμό με την προσπάθεια που γίνεται και σε επίπεδο Ευρωπαϊκή Ένωση για την μείωση προϊόντων που οδηγούνται σε καταστροφή λόγω μη διάθεσης μας κάνει να πιστεύουμε πως αυτή η προσπάθεια θα ευοδωθεί. Εξάλλου έχω την αίσθηση και συνάμα παρατηρείται, πως ένα τέτοιο κοινό είναι συνεχώς αυξανόμενο.

Ξεκινήσατε το project σας με δικά σας κεφάλαια ή έχετε λάβει κάποια εξωτερική χρηματοδότηση μέχρι τώρα; Και ποια είναι τα μελλοντικά πλάνα σας πάνω σε αυτό το κομμάτι

Σ’ αυτή την προσπάθεια είχαμε πολλά πράγματα με το μέρος μας. Τα φρούτα είναι δικής μας παραγωγής και η νομοθεσία μας δίνει το δικαίωμα μεταποίησης τους στο πλαίσιο οικοτεχνίας. Από την άλλη η συμμετοχή μας στο πρόγραμμα του Orange Grove σε συνεργασία με τους Ideahackers από την Ολλανδία μας γλίτωσε χρόνο, κόπο και τελικά και χρήματα. Ξέρουμε ποια λάθη να αποφύγουμε, πώς να κινηθούμε αποτελεσματικά και ποιες είναι οι δυνατότητες μας. Και αυτό για ανθρώπους που δεν είχαν ως τώρα επαφή με επιχειρήσεις είναι κατά τη γνώμη μου σπουδαίο. Άρα για την ώρα έχουμε κατά βάση επενδύσει σε χρόνο. Επιπλέον είναι μια προσπάθεια στην οποία βάζει πλάτη όλη η οικογένεια (συνιδρυτής είναι ο αδερφός μου), οπότε δεν απαιτείται άμεσα πρόσληψη προσωπικού. Ταυτόχρονα ξεκίνησε πρόγραμμα Leader, το οποίο αφορά επιχειρήσεις μεταποίησης στο νομό Πέλλας και σκοπεύουμε να το εκμεταλλευτούμε.

Ακριβώς επειδή αυτά που θέλουμε είναι τόσο ξεκάθαρα, δύσκολα θα απευθυνθούμε σε επενδυτές, καθώς δεν επιθυμούμε μια γρήγορη ανάπτυξη και κερδοφορία εις βάρος των αρχών που διέπουν αυτήν την προσπάθεια.

Πως είναι μια τυπική εργάσιμη ημέρα σας;

Σε αυτή τη φάση η έμφαση είναι στα χωράφια και εγώ ασχολούμαι ολημερίς με τα γραφειοκρατικά – διαδικαστικά. Σε λίγο καιρό θα υπάρχει ο πανικός της συγκομιδής σε συνδυασμό με τον πανικό της παραγωγής, που σημαίνει ότι δεν θα υπάρχουν ωράρια!

Γενικά όποιος έχει εμπειρία με αγροτική παραγωγή γνωρίζει πως δεν υπάρχουν ωράρια! Ο στόχος είναι να καταφέρουμε σύντομα να εξομαλύνουμε την κατάσταση με την πρόσληψη προσωπικού οπότε και θα υπάρχει ένα ανθρώπινο πρόγραμμα.

Ποια είναι τα επόμενα βήματα σχετικά με το project σας;

Το πρώτο βήμα είναι να βγούμε επίσημα στην αγορά, και να προωθήσουμε τα προϊόντα μας. Συνολικά σε βάθος τριετίας να καταφέρουμε να έχουμε μια κερδοφόρα επιχείρηση, ώστε να αποσυρθούν οι γονείς μας εντελώς και να είμαστε σε θέση να δημιουργήσουμε θέσεις εργασίας στον τόπο μας. Αυτό σημαίνει έμφαση στη προώθηση των προϊόντων σε περισσότερες από μια χώρες του εξωτερικού.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

fifteen − 5 =