αρχικηΟΙΚΟΝΟΜΙΑFraport και περιφερειακά αεροδρόμια: Ένα σίριαλ που (μάλλον) φτάνει στο τέλος του

Fraport και περιφερειακά αεροδρόμια: Ένα σίριαλ που (μάλλον) φτάνει στο τέλος του

Μπορεί να έχουν ήδη παρέλθει περισσότερα από δύο χρόνια από την ανάδειξη, τον Νοέμβριο του 2014, της κοινοπραξίας Fraport-Slentel ως προτιμητέου επενδυτή για την αναβάθμιση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, ωστόσο η ιδιωτικοποίηση-μαμούθ δεν πρόκειται να ολοκληρωθεί νωρίτερα από το πρώτο τρίμηνο του 2017. Το πρόσφατο, εξάλλου, “καψόνι” προς το ελληνογερμανικό σχήμα με αφορμή τα έργα αναβάθμισης του αεροδρομίου “Μακεδονία”, τα οποία, εάν υλοποιούνταν μεσούσης της τουριστικής σεζόν του 2017 όχι μόνο θα προκαλούσαν τουριστικό κραχ στη Βόρεια Ελλάδα, αλλά και θα έθεταν σε σοβαρό κίνδυνο την ολοκλήρωση της αποκρατικοποίησης, καταδεικνύει πόσο πολύ στην κυβέρνηση ενστερνίζονται την αναγκαιότητα να “κλείσει” άμεσα η αποκρατικοποίηση, ώστε να εκταμιευθούν 1,23 δισ. ευρώ.

Εδώ και περίπου έναν μήνα, παίκτες του τουρισμού και αερομεταφορείς των οποίων η δραστηριότητα συνδέεται άμεσα με τη λειτουργία του αεροδρομίου “Μακεδονία” στη Θεσσαλονίκη βρίσκονταν σε κλοιό αβεβαιότητας ή προχωρούσαν ακόμα και σε περικοπή της συχνότητας πτήσεων. Αιτία; Τα έργα αναβάθμισης του τρίτου μεγαλύτερου αεροδρομίου της χώρας, τα οποία, βάσει του αρχικού χρονοδιαγράμματος, θα ξεκινούσαν τον Ιανουάριο και θα υλοποιούνταν εν μέσω της τουριστικής περιόδου του 2017. Στο πλαίσιο αυτό, τουριστικοί φορείς είχαν ζητήσει τη μετάθεση για το φθινόπωρο του 2017 των έργων, ειδάλλως η χωρητικότητα του “Μακεδονία”, που αποτελεί τον “βασιλιά” –σε επίπεδο κίνησης και εσόδων– των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, θα μειωνόταν κατά 50%.

Ωστόσο, παρότι ο κύβος για τη χρονική μετάθεση των εργασιών είχε ριφθεί στο υπουργείο Υποδομών, όπως είναι σε θέση να γνωρίζει το “Κ”, από τα τέλη του Νοεμβρίου, οι επίσημες ανακοινώσεις αναβάλλονταν από μέρα σε μέρα. Ως αποτέλεσμα, μετά τη Ryanair, σε μείωση, ακόμα και κατά το ήμισυ, των δρομολογίων προς και από Θεσσαλονίκη ετοιμάζονταν να προχωρήσουν και άλλες αεροπορικές. Την ίδια στιγμή, η ιδιωτικοποίηση τέθηκε σε κίνδυνο, καθώς η Fraport ήταν αναγκασμένη να κλείσει το “Μακεδονία”, δεδομένου ότι η ασφάλεια των πτήσεων δεν μπορούσε να διαφυλαχτεί όσο οι εργασίες βρίσκονταν σε εξέλιξη. Τελικά, με καθυστέρηση 18 ημερών από τις… δικές του ανακοινώσεις ότι θα βρεθεί λύση για το αεροδρόμιο “Μακεδονία”, ο υπουργός Υποδομών, Χρ. Σπίρτζης, ανακοίνωσε ότι θα μετατεθούν για τον προσεχή Οκτώβριο οι εργασίες, γεγονός που απασφάλισε τη νάρκη κατά της αποκρατικοποίησης.

Έτσι, εάν δεν ξεσπάσει νέο επεισόδιο, εκτιμάται ότι τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια (Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Κεφαλονιάς, Ζακύνθου, Ακτίου, Καβάλας, Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου) θα παραδοθούν στη Fraport έως το τέλος του Φεβρουαρίου, όπως αναφέρει η εφημερίδα Κεφάλαιο. Τότε θα εκταμιευθεί το εφάπαξ τίμημα, ύψους 1,23 δισ. ευρώ, ενώ, όπως έχει αναφέρει ο οικονομικός διευθυντής της Fraport Greece, Βαγγέλης Μπαλτάς, η εξασφάλιση της απαιτούμενης χρηματοδότησης δεν ήταν δεδομένη, καθώς οι ελληνικές τράπεζες παρέχουν με το σταγονόμετρο χορηγήσεις.

Αυτήν τη στιγμή, διευθετούνται τεχνικού χαρακτήρα ζητήματα, με το σχήμα των Fraport-Slentel να έχει ολοκληρώσει τον πρώτο γύρο των προσλήψεων που απαιτούνται για τη στελέχωση διοικητικών θέσεων. Σε πρώτη φάση θα επενδύσει περίπου 400 εκατ. ευρώ, με το αεροδρόμιο “Μακεδονία” να υπολογίζεται ότι θα απορροφήσει περίπου 95 εκατ. ευρώ, ενώ έχουν ολοκληρωθεί τα σχέδια αναβάθμισης κάθε αερολιμένα.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

1 × two =