Αύξηση 4,2% σημείωσαν οι ενοποιημένες πωλήσεις του Ομίλου Fourlis το α’ εξάμηνο του 2024 και διαμορφώθηκαν σε 257 εκατ. ευρώ, όπως ανακοίνωσε σήμερα ο όμιλος.
Η εισηγμένη ανακοίνωσε παράλληλα αύξηση κατά 62,3% στα λειτουργικά κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων EBITDA (OPR) φτάνοντας τα 27,7 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο του 2024 έναντι 17,1 εκατ. ευρώ ένα χρόνο νωρίτερα.
Ο όμιλος παρουσίασε σημαντική αύξηση στα κέρδη προ φόρων, φτάνοντας τα 13,1 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο του 2024, συγκριτικά με 2,1 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο του 23, με το περιθώριο ΚΠΦ να ανέρχεται σε 5,1% το α’ εξάμηνο του 2024 από 0,8% το α’ εξάμηνο του 2023.
Τα κέρδη μετά τα δικαιώματα μειοψηφίας ανήλθαν σε 7,2 εκατ. ευρώ από 1,3 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο του 2023, με το αντίστοιχο περιθώριο να ανέρχεται σε 2,8% το α’ εξάμηνο του 24 από 0,5% το α’ εξάμηνο του 2023.
Αναλυτικά, όπως αναφέρει η εταιρεία σε σχετική ανακοίνωση, ο Όμιλος Fourlis σημείωσε κατά το Α’ εξάμηνο του 2024, αύξηση πωλήσεων από όλες τις δραστηριότητες, υποστηριζόμενη από όγκο πωλήσεων, με τις ενοποιημένες πωλήσεις να παρουσιάζουν αύξηση 4,2%, φτάνοντας τα €257,0 εκ., και τις πωλήσεις από τη Λιανική να αυξάνονται κατά 2,2%, φτάνοντας τα €245,1 εκ.
Η αύξηση των πωλήσεων υποστηρίχθηκε κυρίως από τον κλάδο αθλητικών ειδών (καταστήματα INTERSPORT), τη θετική δυναμική στις πωλήσεις του κλάδου ειδών οικιακού εξοπλισμού και επίπλων (καταστήματα ΙΚΕΑ), ενώ σημαντική επίδοση παρουσίασε η νέα λιανική δραστηριότητα του Ομίλου στον τομέα Υγείας και Ευεξίας, Holland & Barrett.
Τα ενοποιημένα έσοδα υποστηρίχθηκαν επίσης από την σημαντική αύξηση των εσόδων από τρίτους της Trade Estates.
Το Μικτό Κέρδος του Ομίλου ανήλθε σε €125,6 εκ. το Α’ εξάμηνο του ’24 από €112,4 εκ. το Α’ εξάμηνο του ’23, με το περιθώριο μικτού κέρδους του Ομίλου να διαμορφώνεται σε 48,9% το Α’ εξάμηνο του ’24 σε σύγκριση με το περσινό περιθώριο μικτού κέρδους 45,6%, υποστηριζόμενο από όλους τους κλάδους του Ομίλου.
Το EBITDA (OPR)* του Ομίλου αυξήθηκε κατά 62.3% φτάνοντας τα € 27,7 εκ. κατά το Α’ εξάμηνο του ’24 από € 17,1 εκ. το Α’ εξάμηνο του ’23, ενώ το περιθώριο EBITDA (OPR) αυξήθηκε σε 10,8% το Α’ εξάμηνο του ’24 από 6,9% το Α’ εξάμηνο του ’23. Το EBIT του Ομίλου ανήλθε σε € 24,8 εκ. το Α’ εξάμηνο του ’24 από €10,9 εκ. το Α’ εξάμηνο του ’23, με το περιθώριο EBIT να ανέρχεται σε 9,6% το Α’ εξάμηνο του ’24 από 4.4% το Α’ εξάμηνο του 2023.
Ο Όμιλος παρουσίασε σημαντική αύξηση στα Κέρδη προ φόρων φτάνοντας τα €13,1 εκ. το Α’ εξάμηνο του ’24 συγκριτικά με €2.1 εκ. το Α’ εξάμηνο του ’23, με το περιθώριο ΚΠΦ να ανέρχεται σε 5,1% το Α’ εξάμηνο του ’24 από 0.8% το Α’ εξάμηνο του 2023. Τα Κέρδη μετά τα Δικαιώματα μειοψηφίας ανήλθαν σε €7,2 εκ. από €1,3 εκ. το Α’ εξάμηνο ’23, με το αντίστοιχο περιθώριο να ανέρχεται σε 2,8% το Α’ εξάμηνο του ’24 από 0,5% το Α’ εξάμηνο του 2023.
Οι πωλήσεις από τη Λιανική του Ομίλου ανήλθαν σε € 245,1 εκ. το Α’ εξάμηνο του ’24 από € 239,9 εκ. το Α’ εξάμηνο του ’23, αυξημένες κατά 2,2%, αναδεικνύοντας την ισχυρή εμπορική αξία των brands του Ομίλου, εν μέσω ανταγωνιστικών αγορών. H αύξηση των πωλήσεων προήλθε από αύξηση κατά 3,6% στη Λιανική Αθλητικών Ειδών (Καταστήματα Intersport), τη θετική ανάπτυξη της Λιανικής οικιακού εξοπλισμού και επίπλων (Καταστήματα IKEA), καθώς και τη σημαντική απόδοση των καταστημάτων Holland & Barrett.
Το ηλεκτρονικό εμπόριο του Ομίλου αποκτά περαιτέρω δυναμική, αντιπροσωπεύοντας το 17% των συνολικών λιανικών εσόδων του Ομίλου κατά το Α’ εξάμηνο του ’24 σε σύγκριση με 14% το αντίστοιχο εξάμηνο του προηγούμενου έτους, υποστηριζόμενο από όλες τις δραστηριότητες λιανικής του Ομίλου.
Το περιθώριο μικτού κέρδους από τη Λιανική του Ομίλου ανήλθε σε 46,4% το Α’ εξάμηνο του ’24 από 44,6% το Α’ εξάμηνο του ’23, αναδεικνύοντας το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του Ομίλου στην αλυσίδα εφοδιασμού του.
Η Λιανική οικιακού εξοπλισμού και επίπλων (καταστήματα ΙΚΕΑ) του Ομίλου Fourlis εξακολουθεί να αντιπροσωπεύει μία από τις περιοχές με τις καλύτερες επιδόσεις για τον όμιλο. Εξαιρουμένης της επίδρασης της Trade Estates που ενοποιείται πλήρως στο συγκεκριμένο κλάδο επί του παρόντος, σημείωσε αύξηση των πωλήσεων κατά 1,1% κατά το Α’ εξάμηνο του ’24, φθάνοντας τα €160,5 εκ. από €158,8 εκ. λόγω αύξησης όγκου πωλήσεων και της εφαρμογής χαμηλότερων τιμών.
Το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του Ομίλου στην αλυσίδα εφοδιασμού του, οδήγησε σε σημαντική βελτίωση του περιθωρίου μικτού κέρδους, η οποία, σε συνδυασμό με την εστίαση στη βελτιστοποίηση του κόστους και τον συνετό έλεγχο των λειτουργικών δαπανών, οδήγησε σε σημαντική βελτίωση της κερδοφορίας.
Οι πωλήσεις της Λιανικής Αθλητικών Ειδών (Καταστήματα INTERSPORT), παρουσίασαν ανοδικό ρυθμό ανάπτυξης κατά το δεύτερο τρίμηνο, σημειώνοντας αύξηση κατά 3,6% κατά το Α’ εξάμηνο του 2024 σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του ’23, υποστηριζόμενες από ενέργειες που οδήγησαν σε αύξηση της επισκεψιμότητας και των πωλήσεων.
Το περιθώριο μικτού κέρδους της Λιανικής Αθλητικών Ειδών ανήλθε σε 46,4% το Α’ εξάμηνο του ’24 από 45,4% το Α’ εξάμηνο του ’23.
Το franchise των καταστημάτων HOLLAND & BARRETT του Ομίλου Fourlis συνεχίζει την αναπτυξιακή του πορεία, παρουσιάζοντας αισιόδοξες επιδόσεις. Οι πωλήσεις από τη Λιανική Υγείας & Ευεξίας ανήλθαν σε €1,0 εκ. εντός του Α’ εξαμήνου του ’24 σε σύγκριση με €0,3 εκ. το Α’ εξάμηνο του ’23. Σε like-for-like επίπεδο τα καταστήματα HOLLAND & BARRETT σημείωσαν σημαντική αύξηση πωλήσεων το Α’ εξάμηνο του ’24, χάρη στα υψηλά ποσοστά πιστότητας πελάτη και μετατροπής σε πωλήσεις. Το ηλεκτρονικό κατάστημα της Holland & Barrett παρουσιάζει δυναμική ανάπτυξη, με τη συμμετοχή του στις συνολικές πωλήσεις της RHW να ανέρχεται στο 18% κατά τον πρώτο χρόνο λειτουργίας του.
Η Trade Estates ΑΕΕΑΠ, θυγατρική του Ομίλου, συνεχίζει να παράγει σημαντική αξία χάρη στο υψηλής απόδοσης και υψηλής ποιότητας χαρτοφυλάκιο ακινήτων της. Κατά τη διάρκεια του Α’ εξαμήνου του 2024 τα Συνολικά Έσοδα της Trade Estates αυξήθηκαν κατά 71,0%, φτάνοντας τα €20,2 εκ., λόγω υψηλότερης επισκεψιμότητας στα εμπορικά πάρκα της εταιρείας, και τα Κεφάλαια από Λειτουργικές Δραστηριότητες (Funds from Operations) αυξήθηκαν κατά 60,1% στα €7,3 εκ. από €4,5 εκ το Α’ εξάμηνο του 2023. Επιπλέον, κατά την 30/06/2024, η μικτή εύλογη αξία (GAV) της ανέρχεται σε €499 εκ. (συμπεριλαμβανομένων συμμετοχών ύψους €7,4 εκ.) από €484 την 31/12/2023, ενώ η εσωτερική λογιστική αξία (Net Asset Value) ανήλθε σε €303,6 εκ. (€2,52 ανά μετοχή) κατά την 30/06/2024 από €298,4 εκ. (2,48 ανά μετοχή) την 31/12/2023.
Σύμφωνα με την στρατηγική του Ομίλου που στοχεύει στην κατηγορία lifestyle & fashion της αγοράς αθλητικών ειδών, την 28η Αυγούστου 2024, ολοκληρώθηκαν συμφωνίες αδειοδότησης (licensing agreements) με την Foot Locker για την περαιτέρω επέκταση του δικτύου καταστημάτων και του ηλεκτρονικού εμπορίου της στη Νοτιοανατολική Ευρώπη (συγκεκριμένα σε Ελλάδα, Ρουμανία, Βουλγαρία, Κύπρο, Σλοβενία, Κροατία, Βοσνία & Ερζεγοβίνη και Μαυροβούνιο), καθώς και συμφωνιών εξαγοράς των δραστηριοτήτων της Foot Locker στην Ελλάδα και τη Ρουμανία. Αυτή η συνεργασία αποτελεί σημαντικό ορόσημο για τον Όμιλο Fourlis, καθώς ενισχύει τη θέση του ως κορυφαίο παίκτη στη λιανική αγορά αθλητικών ειδών στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Αξιοποιώντας την καθιερωμένη παρουσία του στην αγορά, την εκτεταμένη υποδομή και την γνώση των τοπικών αγορών, ο Όμιλος θα επιτύχει περαιτέρω ανάπτυξη και θα δημιουργήσει νέες ευκαιρίες στην ταχέως αναπτυσσόμενη περιοχή της EMEA.