αρχικηΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑForbes: Το σχέδιο της Volkswagen για να κερδίσει την Tesla στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Forbes: Το σχέδιο της Volkswagen για να κερδίσει την Tesla στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Παρότι η Volkswagen (VW) πλησιάζει την Tesla στην παγκόσμια αγορά ηλεκτρικών οχημάτων (EV), η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία υπολείπεται της εταιρείας του Έλον Μασκ σε ορισμένους κρίσιμους τομείς, όπως το λογισμικό, σύμφωνα με ορισμένους αναλυτές, αν και η VW έχει πλεονέκτημα όσον αφορά το μέγεθος.

Προκειμένου να ευθυγραμμιστεί με τους στόχους της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το κλίμα και να νικήσει την Tesla, η VW σχεδιάζει να λανσάρει περίπου 70 πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα αυτοκινήτων έως το 2030, όπως σημειώνει το Forbes.

Η VW σχεδιάζει επίσης να μειώσει το κόστος των μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων -και να βελτιώσει την απόδοσή τους σε σύγκριση με την απόδοση αυτών της Tesla- αναπτύσσοντας τις δικές της μονάδες παραγωγής μπαταριών σε ολόκληρη την Ευρώπη.

Οι αναλυτές της UBS πρόσφατα επαίνεσαν το ντεπούντο του ηλεκτρικού μοντέλου ID.3 της VW, χαρακτηρίζοντάς το ως “την πιο αξιόπιστη προσπάθεια EV μέχρι στιγμής από οποιαδήποτε παραδοσιακή αυτοκινητοβιομηχανία”.

Η UBS εκτιμά, μάλιστα, ότι η VW μπορεί να απειλήσει σοβαρά την πρωτιά της Tesla σε επίπεδο όγκου πωλήσεων έως το 2022 “με γνώμονα το πλήθος των [νέων EV] μοντέλων”.

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία άλλωστε κατέχει ήδη την πρωτοκαθεδρία στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη – ο Νταν Λέβι, αναλυτής της Credit Suisse, έγραψε σε πρόσφατη έκθεσή του ότι η VW σκαρφάλωσε στην κορυφή της ευρωπαϊκής αγοράς πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων το 2020, με μερίδιο αγοράς της τάξης του 24%, από 13% που είχε το προηγούμενο έτος, ενώ αντίθετα το μερίδιο της Tesla στην Ευρώπη κατρακύλησε από 29% το 2019 στο 13% πέρυσι.

Ο Ντέιβιντ Τρέινερ, διευθύνων σύμβουλος της ερευνητικής εταιρείας επενδύσεων New Constructs, που εδρεύει στο Νάσβιλ, σημειώνει ότι η VW έχει τουλάχιστον ένα σημαντικό πλεονέκτημα έναντι της Tesla – το μέγεθος.

Τα μερίδια αγοράς

Το προηγούμενο έτος, η Tesla πούλησε κάτι λιγότερο από 500.000 ηλεκτρικά οχήματα, αποσπώντας μερίδιο της τάξης του 16% της παγκόσμιας αγοράς (ελαφρώς χαμηλότερο από το 17% που είχε το 2019), ενώ η VW πούλησε περίπου 422.000 EVs, με το μερίδιό της να διαμορφώνεται στο 13%. Κατά τη διάρκεια του τέταρτου τριμήνου του 2020, μάλιστα, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία πούλησε περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (191.000) σε σχέση με την Tesla (183.000).

Ωστόσο, στην κατηγορία των πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων, το 2020 η Tesla απέσπασε μερίδιο 23% της παγκόσμιας αγοράς, υπερδιπλάσιο του 11% της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας (σημειώνεται εδώ ότι η Tesla κατασκευάζει μόνο πλήρως ηλεκτρικά οχήματα, ενώ η VW παράγει και υβριδικά).

Εν τω μεταξύ, τη Δευτέρα, η VW αποκάλυψε τα σχέδιά της για τη λειτουργία έξι μονάδων παραγωγής μπαταριών στην Ευρώπη μέχρι το τέλος της δεκαετίας· αλλά και για την ανάπτυξη ενός δικτύου 18.000 σταθμών φόρτισης EVs στην ήπειρο έως το 2025 (που σημαίνει ότι θα πενταπλασιάσει το υφιστάμενο δίκτυό της). Η VW θα κατασκευάσει επίσης ένα δίκτυο 3.500 σταθμών φόρτισης στις ΗΠΑ και άλλο ένα 17.000 σημείων στην Κίνα. 

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία εκτιμά ακόμη ότι τα πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα της θα αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 70% των συνολικών πωλήσεων οχημάτων της στην Ευρώπη (ποσοστό διπλάσιο του προηγούμενο στόχου της για 35%) έως το 2030· και περισσότερο από το 50% των πωλήσεών της στην Κίνα και στις ΗΠΑ το ίδιο διάστημα. 

Το 2030 άλλωστε αποτελεί χρονιά-ορόσημο για την αγορά των “πράσινων” αυτοκινήτων, καθώς μέχρι τότε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η εκτελεστική αρχή της Ευρωπαϊκής Ένωσης, έχει βάλει στόχο να κυκλοφορούν τουλάχιστον 30 εκατ. οχήματα μηδενικών ρύπων στους ευρωπαϊκούς δρόμους, στο πλαίσιο της συνολικής εκστρατείας της να επιτύχει η ΕΕ ουδέτερο αποτύπωμα άνθρακα έως το 2050.

Μέγεθος vs. λογισμικό

“Υποθέτουμε ότι οι μεταβολές των μεριδίων [στην αγορά EV] της Ευρώπης αποτελούν συνάρτηση της υιοθέτησης των νέων κανόνων [για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα] και των επιδοτήσεων, αλλά και του περιορισμένου αποθέματος της Tesla λόγω του κλεισίματος [του εργοστασίου της Καλιφόρνια] στο Φρίμοντ”, γράφει στην έκθεσή του ο Λεβί της Credit Suisse. 

Ο Τρέινερ της New Constructs επισημαίνει από την πλευρά του πως, με δεδομένο ότι η VW κατασκευάζει ήδη περισσότερα αυτοκίνητα -συμπεριλαμβανομένων των οχημάτων εσωτερικής καύσης- σε χρονικό διάστημα ενός μήνα από ό,τι η Tesla σε έναν χρόνο, μπορεί εύκολα να ξεπεράσει την Tesla και να αναδειχθεί στη μεγαλύτερη εταιρεία παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων στον πλανήτη. 

“Η Tesla δεν έχει ακόμη αποδείξει ότι μπορεί να παράγει οχήματα σε αριθμό που να πλησιάζει έστω την παραγωγή των εδραιωμένων παικτών, οι οποίοι από την πλευρά τους έχουν αποδείξει ότι μπορούν να αλλάξουν τις γραμμές παραγωγής τους και αντί για κινητήρες εσωτερικής καύσης να φτιάχνουν EVs”, σημειώνει και προσθέτει: “Επιπλέον, οι τελευταίοι έχουν ένα σημαντικό πλεονέκτημα που αφορά το κόστος, διότι έχουν ήδη κατασκευάσει και αποπληρώσει τα εργοστάσια παραγωγής τους, ενώ η Tesla πρέπει να φτιάξει μονάδες παραγωγής”. 

Ωστόσο, η UBS επισημαίνει ότι η VW παραμένει πολύ πίσω σε σύγκριση με την Tesla όσον αφορά το λογισμικό και τις δυνατότητες των μπαταριών, σημειώνοντας ότι η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία επί του παρόντος μειονεκτεί έναντι της Tesla καθώς έχει κατά 1.300 δολάρια υψηλότερο κόστος μπαταρίας ανά όχημα, ενώ προσθέτει ότι “αυτό το κενό είναι απίθανο να κλείσει λόγω της καθετοποιημένης δομής της Tesla και της ισχύος της από άποψη καινοτομίας”. Το λογισμικό, όπως σημειώνουν οι αναλυτές της UBS, θα αποτελέσει το “πεδίο μάχης” για την υπεροχή των EVs στο μέλλον. 

Η VW, πάντως, σκοπεύει να επενδύσει 19 δισ. δολάρια την επόμενη πενταετία για να βελτιώσει τους τομείς ψηφιοποίησης και λογισμικού.

Σε κάθε περίπτωση, οι δηλώσεις του επικεφαλής της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας αποκαλύπτουν τους στόχους της. “Όχι, δεν έχουμε σκεφτεί [συμφωνία με την Tesla], ακολουθούμε τον δικό μας δρόμο. Θέλουμε να πλησιάσουμε και μετά να προσπεράσουμε”, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της VW, Χέρμπερτ Ντις.

Βέβαια, παρά το γεγονός ότι η VW σημείωσε ορισμένες πρώτες επιτυχίες στην αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων και παρότι συγκαταλέγεται μεταξύ των μεγαλύτερων αυτοκινητοβιομηχανιών του κόσμου, συνεχίζει να έχει το 1/5 της κεφαλαιοποίησης της Tesla – με χρηματιστηριακή αξία 134 δισ. δολαρίων έναντι 678 δισ. δολαρίων της εταιρείας του Μασκ.

Το dieselgate

Επιπλέον, η φήμη της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας έχει πληγεί σοβαρά εξαιτίας του σκανδάλου με τις εκπομπές ρύπων των οχημάτων diesel, που ξέσπασε το 2015 όταν η Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος των ΗΠΑ διαπίστωσε ότι η VW “πείραξε” τα ντιζελοκίνητα μοντέλα της προκειμένου να εξαπατήσει την υπηρεσία όσον αφορά τα αποτελέσματα των ελέγχων για τους ρύπους που εκπέμπουν. Ο Μάρτιν Βίντερκορν, ο οποίος ήταν διευθύνων σύμβουλος της VW την εποχή του dieselgate, σύντομα θα δικαστεί με την κατηγορία της απάτης για το σκάνδαλο αυτό. Ο ίδιος έχει αρνηθεί τις κατηγορίες.

Προοπτικές

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι πρόσφατη έρευνα του συμβουλευτικού ομίλου Wood Mackenzie, που εδρεύει στο Εδιμβούργο της Σκωτίας, εκτιμά ότι οι ετήσιες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων θα ανέλθουν στα 62 εκατομμύρια έως το 2050 – έτος κατά το οποίο υπολογίζεται ότι θα κυκλοφορούν στους δρόμους περίπου 700 εκατομμύρια EVs. Τα δε ηλεκτρικά αυτοκίνητα, μέχρι τότε, εκτιμάται ότι θα έχουν πάρει την πρωτοκαθεδρία έναντι των συμβατικών σε Ευρώπη, Κίνα και Βόρεια Αμερική, όπου θα αντιπροσωπεύουν το 86%, το 81% και το 78% αντίστοιχα των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

twelve + two =