αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΟι συναισθηματικά ευφυείς business leaders δεν στέλνουν emails εκτός των ωρών εργασίας. Και εδώ είναι το γιατί

Οι συναισθηματικά ευφυείς business leaders δεν στέλνουν emails εκτός των ωρών εργασίας. Και εδώ είναι το γιατί

Σίγουρα σου έχει τύχει -ειδικά στην ελληνική αγορά εργασίας: Να εργάζεσαι κάπου και ο εργοδότης/ manager να στέλνει επαγγελματικά emails… όποτε θυμάται. Ακόμα και εκτός των επίσημων ωρών εργασίας. Τα απογεύματα, τα Σαββατοκύριακα ή ενώ είσαι σε άδεια.

Ακόμα κι είσαι έξω από το σπίτι, λαμβάνεις την ειδοποίηση. Και πρέπει να στραφείς στην οθόνη του κινητού σου, για να απαντήσεις στο μήνυμα.

Όταν βλέπουν να «σκάει» ένα επαγγελματικό μήνυμα, οι περισσότεροι άνθρωποι αυθόρμητα σκέφτονται ότι πρέπει να απαντήσουν αμέσως.

Έρευνα του Organizational Behavior and Human Decision Processes, την οποία επικαλείται το αμερικανικό Inc.com, δείχνει μάλιστα ότι οι εργαζόμενοι συχνά υπερεκτιμούν το πόσο γρήγορα περιμένουν οι αποστολείς απαντήσεις σε μη επείγοντα emails — ειδικά σε αυτά που αποστέλλονται εκτός «κανονιστικών» ωρών εργασίας, την νύχτα ή τα Σαββατοκύριακα.

Οι ερευνητές το αποκαλούν «προκατάληψη επείγοντων email». Ενα φαινόμενο που προκαλείται εν μέρει από το γεγονός ότι η ταχύτητα απόκρισης έχει γίνει όλο και περισσότερο ένας δείκτης αφοσίωσης και σκληρής δουλειάς.

Τι μπορεί να κάνει ένας leader αν θέλει να στείλει ένα επαγγελματικό email εκτός των ωρών εργασίας έτσι ώστε να κάνει την κατάσταση λιγότερο αγχωτική για τους παραλήπτες; Να σημειώσει με απλά λόγια τις προσδοκίες του για τον προσδοκώμενο χρόνο απάντησης. «Μην αισθανθείς την ανάγκη να απαντήσεις σήμερα. Μπορούμε να το συζητήσουμε τη Δευτέρα», μπορεί να αναφέρει μέσα στο email του. ‘Η κάτι του στιλ: «Θα συναντηθούμε με τον πελάτη την επόμενη Παρασκευή, οπότε ενημερώστε με μέχρι την Τετάρτη για την γνώμη σας». Κάτι δηλαδή που να λέει ξεκάθαρα ότι υπάρχει ένα ευρύ χρονικό πλαίσιο για απάντηση, και δεν πρέπει να γίνει… ακαριαία.

Τι συμβαίνει όταν διευκρινίζετε τις προσδοκίες σας; Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι – χωρίς έκπληξη – η «προκατάληψη επείγοντων email» εξαφανίστηκε. Επιπλέον, τα επίπεδα στρες που αναφέρθηκαν από τους εργαζομένους μειώθηκαν και η συνολική αίσθηση ευεξίας αυξήθηκε. Αλλά εδώ υπάρχει το εξής: Ακόμα κι αν πείτε ότι δεν περιμένετε απάντηση μέχρι αύριο, μερικοί άνθρωποι θα εξακολουθούν να πιστεύουν ότι πρέπει να ανταποκριθούν πιο γρήγορα. Πιστεύοντας ότι θα εντυπωσιαστείτε από τη δέσμευσή τους. Η την αφοσίωσή τους. Στοχεύοντας να ξεπεράσουν τις προσδοκίες. Πράγμα που σημαίνει, εάν στέλνετε μη επείγοντα email εκτός των κανονικών ωρών εργασίας, ότι ορισμένοι από τους υπαλλήλους σας δεν θα έχουν ποτέ πραγματικά την ευκαιρία να «αποσυνδεθούν».

Αν είσαι leader σε μία εταιρία, βάλε λοιπόν τον εαυτό σου στη θέση των άλλων ανθρώπων.

«Ακόμα καλύτερα, σταματήστε να στέλνετε μη επείγοντα email εκτός των κανονικών ωρών εργασίας. Γράψτε τα, αλλά προγραμματίστε τα να παραδοθούν στην αρχή της αυριανής εργάσιμης ημέρας. Ή το πρωί της Δευτέρας. Ή κρατήστε σημειώσεις και γράψτε αυτά τα email νωρίς το πρωί. Σίγουρα, δεν θα είναι πιο εύκολο για εσάς. Αλλά θα είναι καλύτερο για τους υπαλλήλους σας», καταλήγει το inc.com.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

twelve + 7 =