αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΈνας άνθρωπος που έγινε εκατομμυριούχος στα 35 του εξηγεί: Το 90% της επιτυχίας εξαρτάται από ένα πράγμα. Το ‘χεις;

Ένας άνθρωπος που έγινε εκατομμυριούχος στα 35 του εξηγεί: Το 90% της επιτυχίας εξαρτάται από ένα πράγμα. Το ‘χεις;

Για τον Steve Adcock έχουμε ξανά μιλήσει εδώ στο It’s Possible. Eγινε εκατομμυριούχος στα 35 του, παραιτήθηκε από τη δουλειά του, και έκτοτε γράφει ως financial expert στο εξειδικευμένο blog του. Παράλληλα, είναι αρθρογράφος σε κορυφαία ΜΜΕ όπως τα MarketWatch, Forbes και Business Insider.

Τώρα σε άρθρο του στο CNBC παραθέτει ένα πράγμα που κάνει την διαφορά, αν θες να φτάσεις στην επαγγελματική επιτυχία. Τουλάχιστον στα πρώτα βήματα. Είναι οι συνεντεύξεις για δουλειά. Εσύ πόσο καλός είσαι σε αυτές;

«Στις ανώτερες διευθυντικές θέσεις που ήμουν, πήρα συνέντευξη σε περισσότερους από 100 υποψηφίους. Ένας τεράστιος αριθμός από αυτούς δεν μπήκε καν στον δεύτερο γύρο», λέει ο εκατομμυριούχος.

Το να είσαι καλός στις συνεντεύξεις, δεν χρησιμεύει μόνο για να βρεις θέσεις εργασίας. Το να γνωρίζετε πώς να αναπτύξετε μια σχέση με τους ανθρώπους είναι ζωτικής σημασίας σε τόσες πολλές πτυχές της επαγγελματικής σας ζωής, όπως στην επίλυση προβλημάτων, την απόκτηση πελατών, τη δημόσια ομιλία και την διαπραγμάτευση μισθών και αυξήσεων.

Σύμφωνα με τον ίδιο, η ικανότητα κάποιου στις job interviews είναι αυτό που παίζει ρόλο κατά 90% για το αν θα φτάσει γρήγορα στην επαγγελματική επιτυχία. «Δυστυχώς, οι περισσότεροι νέοι είναι πολύ κακοί σε αυτό» τονίζει ο Adcock. Και παραθέτει 5 κανόνες για να το κάνεις σωστά.

1# Σωστό ντύσιμο. Καλύτερα να αποφύγετε τα t-shirts και τα τζιν. Σκέψου να φτάσεις έτσι σε μια συνέντευξη και ο Manager να είναι… με κοστούμι και γραβάτα. Εάν δεν είστε βέβαιοι πόσο επαγγελματικό θα πρέπει να είναι το ντύσιμό σας, ρωτήστε το άτομο του HR σχετικά με το dress code του γραφείου. Το να φέρετε ένα σημειωματάριο και ένα στυλό μαζί, θα σας βοηθήσει επίσης να φαίνεστε προετοιμασμένοι και οργανωμένοι.

2# Να είστε ειλικρινείς σχετικά με το πού μπορείτε να βελτιωθείτε. Όταν οι managers ρωτούν για τις μεγαλύτερες αδυναμίες σας, αυτό που πραγματικά μετρούν είναι το επίπεδο αυτογνωσίας σας και οι δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων.

Ο καλύτερος τρόπος για να απαντήσετε είναι να είστε ειλικρινείς σχετικά με το πού δυσκολεύεστε και τι έχετε κάνει μέχρι τώρα για να βελτιωθείτε.

Για παράδειγμα: «Τείνω να βιάζομαι με τα projects και μερικές φορές χάνω τις μικρές λεπτομέρειες, οπότε αρχίζω να κινούμαι με πιο σταθερό ρυθμό και ζητώ από άλλα μέλη της ομάδας τη γνώμη τους».

3# Δώστε έμφαση στις δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων. «Δύο ερωτήσεις συνέντευξης που έκανα πάντα:

Πείτε μου για μια στιγμή που λύσατε ένα συνηθισμένο πρόβλημα χρησιμοποιώντας μια αντισυμβατική λύση
Περιγράψτε μια στιγμή που αποτύχατε. Πώς διαχειρίστηκες την κατάσταση;

Πολλοί άνθρωποι κόλλησαν σε αυτές, επειδή δεν ήθελαν να μιλήσουν για τα λάθη τους», λέει ο εκατομμυριούχος.

Και συνεχίζει: «Αλλά δεν ανησυχούσα μήπως τα πράγματα πήγαν στραβά. Η αποτυχία μας βοηθά να γίνουμε καλύτεροι. Με ενδιέφερε περισσότερο πώς αξιολόγησαν την αποτυχία και ανέκαμψαν από αυτήν, και πώς θα έκαναν το ίδιο στην ομάδα μου».

4# Να κάνετε πάντα τουλάχιστον δύο ερωτήσεις. Πάντα να κάνετε ερωτήσεις. Οι καλύτερες ερωτήσεις δείχνουν ότι θέλετε να γίνετε άμεσα πολύτιμοι για την ομάδα και ότι έχετε νοοτροπία ανάπτυξης. Μερικά παραδείγματα:

Ποιο είναι το challenge που αντιμετωπίζετε τακτικά στη δουλειά σας;
Ποια είναι τα πιο πιεστικά projects που χρειάζονται προσοχή;
Θα υπάρξουν ευκαιρίες για εκτεταμένες εργασίες όπου μπορώ να μάθω και να χρησιμοποιήσω νέες δεξιότητες;
Προσφέρει η εταιρεία προγράμματα κατάρτισης στους εργαζόμενους;

5# Φέρε μαζί σου… ενδιαφέρουσες ιστορίες. «Μία από τις καλύτερες ενδείξεις ότι κάποιος ήταν κατάλληλος για την ομάδα μου ήταν η ικανότητά του να λέει μια ιστορία» λέει ο businessman.

Ποιες είναι οι πιο αξέχαστες εργασιακές σας εμπειρίες; Ίσως είναι ένα απροσδόκητο περιστατικό που σας βοήθησε να αποκτήσετε κάποιο πελάτη. Οι καλύτερες ιστορίες είναι συναρπαστικές, αξέχαστες και προκαλούν κάποιο είδος συναισθήματος.

Το να έχετε μια καλή ιστορία, κάνει επίσης τη διαδικασία της συνέντευξης πιο ενδιαφέρουσα και ευχάριστη για όλους στην αίθουσα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Πως να βγάλεις 438 ευρώ μέσα στον πρώτο μήνα, από το Fiverr»: Εξηγεί ο Νώντας Καραβίας

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

fifteen + two =