αρχικηΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣDiscoveroom: Η ελληνική startup που βοηθά τα μικρά τουριστικά καταλύματα να ανταγωνιστούν τους μεγάλους «παίχτες»

Discoveroom: Η ελληνική startup που βοηθά τα μικρά τουριστικά καταλύματα να ανταγωνιστούν τους μεγάλους «παίχτες»

«Επιχειρηματίας είναι ένα είδος τρελού που αγωνίζεται ενάντια στις πιθανότητες. Χωρίς ανεδαφική αισιοδοξία δεν ξεκινάς καν, πολύ δε περισσότερο δεν συνεχίζεις». Ίσως από εκεί πρέπει να ξεκινήσει η συζήτηση για τo Discoveroom. Τα παραπάνω είναι λόγια του ιδρυτή, Νίκου Αναγνώστου. Ο ίδιος ξεκίνησε την startup του στην καρδιά της ελληνική κρίσης. Το Discoveroom βοηθά τα μικρά καταλύματα να προσφέρουν υπηρεσίες υψηλής ποιότητας στους πελάτες τους και έτσι να ανταγωνιστούν τους μεγαλύτερους «παίκτες».

Ο Νίκος Aναγνώστου μιλά στο It’s Possible για το πως πήρε την απόφαση να ξεκινήσει το project του μέσα σε μια δύσκολη οικονομική συγκυρία, εξηγεί τι ακριβώς κάνει αυτό, απαντά στο αν το Airbnb είναι τελικά καλό ή κακό, ενώ αποκαλύπτει και τα επόμενα σχέδια του.

Ξεκινήσατε το project σας το 2013, στην καρδιά της Ελληνική κρίσης. Δεν σας φόβισε το δυσμενές οικονομικό περιβάλλον;

Ήταν το δεύτερο επιχειρηματικό μου εγχείρημα μέσα στην κρίση. Και στις δύο περιπτώσεις δεν μπορώ να πω ότι ήμουν ατρόμητος. Αλλά από τη στιγμή που σηκώνεις τα μανίκια κι αρχίζεις να δουλεύεις ξεχνάς ότι υπάρχει κρίση. Άλλωστε, έφτιαχνα ένα startup.

Στόχος μου ήταν να κινηθώ στο διεθνές περιβάλλον χρησιμοποιώντας την Ελλάδα σαν εφαλτήριο, οπότε, στο βαθμό που δεν σε απέτρεπε από το να στοχεύσεις προς τα έξω, δεν είχε τελικά και τόση σημασία τι συνέβαινε εδώ.

Με βάση την εμπειρία σας, τελικά τι πρέπει να κάνει μια startup για να καταφέρει να επιβιώσει μέσα σε αυτό το οικονομικό περιβάλλον;

Σε συνέχεια της προηγούμενης απάντησης, αν το περιβάλλον δεν είναι η αποκλειστική ή κύρια αγορά σου, δεν έχει τόση σημασία. Αλλά και πέραν αυτού, η επιβίωση τελικά εξαρτάται από μερικά απλά πράγματα:

  • Να συνεχίζεις να προσπαθείς
  • Να έχεις έλεγχο στις χρηματορροές σου
  • Να έχει plan B ή και plan C αν χρειαστεί
  • Και να συνεχίσεις να πιστεύεις και να ελπίζεις.

Αν αυτό ακούγεται ανεδαφικό είναι γιατί είναι. Επιχειρηματίας είναι ένα είδος τρελού που αγωνίζεται ενάντια στις πιθανότητες. Χωρίς ανεδαφική αισιοδοξία δεν ξεκινάς καν, πολύ δε περισσότερο δεν συνεχίζεις.

Τι ακριβώς παρέχει το Discoveroom;

Το Discoveroom είναι κατά βάση ένα property management system για μικρά καταλύματα, δηλαδή για ενοικιαζόμενα δωμάτια, μικρά ξενοδοχεία και vacation rentals (δηλαδή βίλλες και σπίτια που νοικιάζονται για τουριστικούς σκοπούς).

Πάνω σ’ αυτό κολλάνε άλλα προϊόντα, δικά μας ή ξένα.

Στα δικά μας είναι μια μηχανή κρατήσεων, το software δηλαδή που βάζει ο ξενοδόχος στην ιστοσελίδα του για να πάρει κρατήσεις απευθείας από τους πελάτες. Επίσης, ένας website builder που βοηθάει τον ξενοδόχο που δεν διαθέτει ιστοσελίδα, ν’ αποκτήσει μια, γρήγορα κι εύκολα.

Τα ξένα είναι μηχανές κρατήσεων τρίτων ή τα προγράμματα που λέγονται channel managers και που κάνουν δρομολόγηση κρατήσεων και διαθεσιμότητας από και προς το PMS μας.

Βασικό συστατικό της λύσης μας είναι οι native mobile εφαρμογές που είναι κάτι πάρα πολύ χρήσιμο για τα μικρά καταλύματα καθώς επιτρέπουν στον ξενοδόχο να έχει κυριολεκτικά στην τσέπη του όλη την εικόνα της μονάδας του και να μπορεί ν’ απαντήσει σ’ αιτήματα πελατών απ’ όπου κι αν βρίσκεται.

Όπως γράφετε στο επίσημο site σας, το όραμα σας είναι να αλλάξετε τον κλάδο της φιλοξενίας παρέχοντας στα μικρά καταλύματα τα εργαλεία που θα τους βοηθήσουν να προσφέρουν υπηρεσίες υψηλής ποιότητας στους πελάτες τους και έτσι να ανταγωνιστούν τους μεγαλύτερους «παίκτες». Μέχρι τώρα, έχουν προσπαθήσει να σας «φθείρουν» οι μεγαλύτεροι «παίχτες» ή να σας εμποδίσουν να αναπτυχθείτε;

Δεν θα το έλεγα. Ανταγωνισμός υπάρχει αλλά δεν είναι τόσο καθοριστικός. Το δυσκολότερο πράγμα στον κλάδο μας είναι να αντιμετωπίσεις μ’ επιτυχία την εποχικότητα που σου στερεί δραστηριότητα κι έσοδα ένα μεγάλο μέρος του χρόνου, καθώς και το να πείσεις τους υποψήφιους πελάτες σου ότι θα είσαι κι αύριο εδώ, μιας κι ο κλάδος διακρίνεται από γρήγορη είσοδο κι έξοδο επιχειρήσεων.

Airbnb: Τελικά, είναι καλό ή κακό;

Αναμφίβολα καλό μιας κι άνοιξε την αγορά, τόνωσε σε μεγάλο βαθμό την οικοδομική δραστηριότητα και την αγορά του ακινήτου και σταδιακά βάζει στο παιχνίδι μια νέα γενιά «ξενοδόχων». Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν προβλήματα αλλά εγώ δεν τα βλέπω εκεί όπου ακούμε αρκετή γκρίνια, δηλαδή τον ανταγωνισμό προς τα ξενοδοχεία.

Τα προβλήματα είναι περισσότερο κοινωνικά καθώς η αθρόα χρησιμοποίηση διαμερισμάτων για τουριστικούς σκοπούς έχει στερήσει τη δυνητική στέγη από πολλούς παραδοσιακούς ενοικιαστές. Αλλά πιστεύω ότι σ’ αυτό το θέμα η αγορά θ’ αυτοδιορθωθεί, χωρίς να πιστεύω ότι παντού αυτοδιορθώνεται.

Ποια είναι τα επόμενα βήματα αναφορικά με το project σας;

Συνεργασίες, συνεργασίες, συνεργασίες. Οι διασυνδέσεις με τρίτα συστήματα είναι αυτό που ανοίγει τη αγορά μας και μας επιτρέπει να φέρουμε νέους πελάτες. Κι εντός Ελλάδος και στο εξωτερικό. Και καθώς ο κλάδος δεν έχει λίγους μεγάλους παίκτες αλλά πολλούς μεσαίους κι αναρίθμητους μικρούς, χρειάζονται πολλές συνεργασίες. Κι επέκταση σε αγορές με αντίθετη εποχικότητα για να εξισορροπείται ο οικονομικός κύκλος.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

nineteen + two =